اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی در استان زنجان:

برنامه نامزدها برای خنثی کردن تحریم‌ها باید در مناظرات سوال شود

برنامه نامزدها برای خنثی کردن تحریم‌ها باید در مناظرات سوال شود
رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی در استان زنجان گفت: آنچه که در انتخابات پیش رو جای نگرانی دارد، اعتماد مردم به کنشگران و دولتمردان سیاسی است که باعث کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات شود که البته به نظر می‌رسد، درست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتماد مردم به کنشگران سیاسی، یکی از عوامل اصلی در مشارکت مردم در انتخابات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن سایر عوامل مانند اعتماد مردم به نظام سیاسی و نهادهای سیاسی هم وجود دارد و هرچه اعتماد مردم کمتر شود، ممکن است مشارکت مردم نیز کمرنگ شود.

,

افشارچی افزود: آنچه که در نظام جمهوری اسلامی باید به دنبال آن بوده و آسیب‌شناسی کنیم این است که نظام، کدام یک از اعتمادها را نگه داشته و کدام یک را از دست داده است.

,

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام سیاسی پابرجاست، تصریح کرد: نظام در انتخابات سال 88 با بزرگترین تهمت به نام تقلب، روبه‌رو بود اما 70 درصد مردم با اعتمادی که به نظام داشتند در سال 92 پای صندوق‌های رای آمدند.

,

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌اله رئیسی در استان زنجان با بیان اینکه در رابطه با نهادهای سیاسی، شورای نگهبان اصلی‌ترین نهاد است، گفت: شورای نگهبان علی‌رغم انتقادات زیادی که وجود دارد، عملکرد یکنواخت و منسجمی داشته و از دوره سوم مجلس شورای اسلامی به بعد، عملکرد شورای نگهبان به شکلی بوده که همواره عده‌ای تایید صلاحیت و عده‌ای عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

,

وی اظهار داشت: آنچه که در انتخابات پیش رو جای نگرانی دارد، اعتماد مردم به کنشگران و دولتمردان سیاسی است که  باعث کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات شود که به نظر می‌رسد، درست است.

,

افشارچی خاطرنشان کرد: هرچه قطب‌نمای حرکتی دولتمردان به سمت کدخدا بوده و از خدا دور شوند و مردم را از پشت شیشه ماشین ببینند، ما مردم فراموش‌شدگان خواهیم بود و واکنش آن از سوی مردم، کمرنگ شدن حضور در پای صندوق‌های رای خواهد شد که این یک آسیب و نگرانی است.

,

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در ستاد آیت‌اله رئیسی این است که به مردم بگوییم که آینده، متفاوت از گذشته خواهد بود، افزود: کنشگرانی در میان مردم هستند که متفاوت از دولتمردان فعلی، فکر کرده و این کنشگران، آینده متفاوتی می‌سازند و راه حل مشکلات، قهر کردن با صندوق‌های رای نیست بلکه رای دادن به کسانی است که کارنامه‌ای سراسر از ارتباط با مردم و در میان مردم بودن دارند.

,

افشارچی با اشاره به مناظرات انتخاباتی و با بیان اینکه همواره در نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی جمهوری اسلامی دچار افراط و تفریط بوده‌ایم، گفت: بعضی سیاستمداران سعی می‌کنند که همه چیز را به تحریم و کرونا ربط دهند و در مقابل، برخی دوست دارند همه چیز را مستقل از این 2 مقوله مطرح کنند.

,

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌اله رئیسی در استان زنجا با بیان اینکه کرونا و تحریم هم در کشور بوده و باید در این رابطه نیز سوال شود، اظهار داشت: باید با سوال از این موضوعات، مشخص شود که آیا نامزدها برنامه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها دارند یا خیر؛ اما متاسفانه آنچه در دولت حاضر، پررنگ‌تر بود این است که منافع ملی را قربانی منافع جناحی می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه در 2 سال پایانی دولت دهم نیز در تحریم بودیم که ماهیت آن تفاوتی با تحریم‌های امروز نداشت و اصلی‌ترین ماهیت تحریم‌ها عدم توانایی در فروش نفت و جابه‌جایی پول است، خاطرنشان کرد: بسیاری از دلسوزان، سال‌هاست در ارتباط با تبعات مذاکره و تحریم‌ها نظر و ایده می‌دهند.

,

افشارچی با بیان اینکه دولت فعلی با شعار مدیریت و عدم قهر با دنیا آمد اما متاسفانه وضعیت بدتر شد، افزود: همان زمان نیز خیلی‌ها گفتند که راه‌های دور زدن تحریم‌ها را لو ندهید و چه بخواهیم و چه نخواهیم تحریم به عنوان یک ابزار بر علیه ما استفاده خواهد شد اما دلسوزان را به نام دلواپس، زدند و برخی مسئولان حتی فرصت بیان راهکار دور زدن تحریم را هم ندادند.

,

وی با بیان اینکه استراتژی، رفع تحریم است و مقابله با آن نیست، بیان کرد: یا باید قبول کنیم که آمریکا ذاتاً با ما و هر کشوری که بخواهد مستقل و قوی شود، مشکل دارد که در این صورت باید استقلال را کنار بگذاریم و یا اینکه پی تحریم را به تَن‌مان بمالیم.

,

وی تصریح کرد: این را مطمئن باشید که جنگ به صورت گسترده از روی میز برداشته شده چرا که آمریکا هیچ وقت وارد مناقشه‌ای نمی‌شود که نمی‌داند چقدر برایش هزینه دارد لذا باید برنامه نامزدها در رابطه با تحریم پرسیده شود.

,

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی ایت‌اله رئیسی در استان زنجان در خصوص پوششی بودن سایر نامزدها و انصراف آن‌ها به نفع آیت‌اله رئیسی گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم و هر کدام را مستقل می‌دانیم و بستگی به خودشان دارد که بر مبنای مصلحت‌سنجی خود حرکت کنند اما آنچه که مشهود است اینکه اقبال مردم بیشتر به سمت آیت‌اله رئیسی است.

,

وی با بیان اینکه در مناظرات، فرصتی برای ارائه برنامه از سوی نامزدها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در 2 انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری فضا را به سمت توهین، متلک‌گویی و شلتاق بردند که رای جمع کنند پس بنابراین مردم، بی‌خیال برنامه شده‌اند و کلماتی که در مناظرات مطرح می‌شود، زشت است و مردم را از برنامه نامزدها غافل می‌کند اما کارنامه نامزدها مشخص است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه