اخبار داغ

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد؛

عدم همخوانی ظرفیت‌های خدادادی کرمانشاه با رتبه بیکاری این استان

عدم همخوانی ظرفیت‌های خدادادی کرمانشاه با رتبه بیکاری این استان
کرمانشاه- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عدم همخوانی ظرفیت‌های خدادادی کرمانشاه با رتبه بیکاری این استان را مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جلیلی در گفتگوی تلویزیونی و رادیویی با مردم استان کرمانشاه که از شبکه استانی زاگرس پخش شد، اظهار کرد: کرمانشاه سینه ستبر ایران، مردم خونگرمی دارد که حماسه‌های بزرگی را در دفاع مقدس آفریدند، این مردم از شهید سید محمد سعید جعفری گرفته تا شهید نوروزی در دفاع مقدس و دفاع از حرم شجاعت و غیرت کرمانشاهی را نشان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه افرادی همچون فریدون جهانی با عظمت و قدرت در دل دشمن حماسه آفریدند، افزود: سفرهای انجام شده در هشت سال گذشته سبب افزایش ارادت من به مردم استان کرمانشاه شده و توانمندی فرصت و ظرفیت‌های این استان را بیشتر شناختم.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگاهی حداقلی می‌توان گفت که باید چندین مسئله اساسی کشور را حل و از نارسایی‌های موجود عبور کنیم، اما با نگاهی فراتر از چند مساله محدود باید با تمام توان و تلاش برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و جهش در کشور گام برداشت. جلیلی با بیان اینکه جهاد بزرگ بدون جهش در شهرها و استان‌های ایران از جمله کرمانشاه امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: فرصت‌های بسیار زیاد و ارزشمندی در زمینه‌های گوناگون اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت استفاده به بهترین شکل می‌تواند به قله‌های پیشرفت آن را نزدیک کند با وجود تمامی فرصت‌های طبیعی خدادادی نباید کرمانشاه رتبه دوم بیکاری کشور را داشته باشد.
,
 
,
مدیریت غلط دلیل آمار بالای بیکاری در کرمانشاه است
,
 
,
وی علت رتبه بالای کرمانشاه در بیکاری میان استان‌های کشور را مدیریت غلط دانست و افزود: در چهار سال آینده کشور تنها اداره شدن نمی‌خواهد بلکه باید به دنبال پیشرفت و جهش باشد، باید دولت، مردم را به همکاری و مشارکت با خود دعوت کرده و همگی تمامی توان خود را بگذارند، این شعار می‌تواند به برنامه عملیاتی تبدیل شود.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفرهای متعدد به استان کرمانشاه گفت: در این سفرها با حضور در روستاهای شیخ صله متوجه شدم که بسیاری از این جوانان به دنبال خالی کردن بار برای کامیون‌های وارد شده به این منطقه هستند، در صورتی که همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق می‌تواند یک فرصت بزرگ برای توسعه روابط اجتماعی و تجاری بین استان کرمانشاه و کشور عراق باشد که این نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.
,
 
,
جلیلی ادامه داد: با مقداری آموزش و مهارت آموزی در مدت زمان کوتاهی می‌توان جوانان استان کرمانشاه اعم از جوانان روستاهای شیخ صله را به صادر کننده تبدیل کرد، جوانانی که نباید دغدغه کار داشته و هر کدام از آن‌ها می‌توانند کارآفرین باشند.
,
 
,
وی با بیان اینکه فرصت‌های موجود در استان کرمانشاه می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند، تاکید کرد: این استان نباید رتبه دوم بیکاری در کشور را داشته باشد و این شعار نبوده بلکه حاصل یک مطالعه جدی است.
,
 
,
جلیلی با اشاره به فرصت‌های کشاورزی در استان کرمانشاه بیان کرد: این فرصت‌ها با همجواری با کشور عراق بسیار مغتنم و باارزش بوده و در صورت افزایش تولیدات کشاورزی راحت‌تر این امکان برای صادرات این محصولات نسبت به سایر استان‌ها برای کرمانشاه فراهم است.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند جهش صادرات و در نتیجه گسترش روابط با کشورهای همسایه است، گفت: وظیفه دولت فراهم کردن بستر این موضوع بوده و هم اکنون برخی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه بازارهایی به راحتی در شمال کشور و عراق پیدا کرده که می‌تواند گسترش پیدا کند.
,
 
,
جلیلی با تاکید بر اینکه کشاورزی در تولید و فروش محصولات آن محصور نبوده و صنایع تبدیلی باید به صورت حداکثری شکل بگیرد، گفت: در استان کرمانشاه تعاونی بانوان کرمانشاه را مشاهده کردم که در کار تولید و تجارت و گسترش صادرات بسیار موفق بوده که این الگویی برای استان کرمانشاه است، حتی مثال آن را برای استان‌های دیگر بازگو کردم.
,
 
,
کرمانشاه وارث حماسه آفرینان جنگ تحمیلی است
,
 
,
وی با اشاره به پتانسیل خوب دانشگاه‌های استان کرمانشاه گفت: امروزه رشته‌های مختلفی در دانشگاه‌های متعدد استان کرمانشاه وجود دارد که نمونه آن دانشگاه رازی است که می‌تواند به عنوان یک دولت سایه عمل کرده و مسائل کشور به ویژه مشکلات استان کرمانشاه را پیگیری کرده و به دنبال ارائه راه حل برای آن باشد، امروزه سند پیشرفت استان کرمانشاه را باید نخبگان این استان نوشته و مطالبه کنند.
,
 
,
جلیلی ادامه داد: در واقع مردم هر روستا، شهر و استان باید مشکلات منطقه خود را پیگیری و سند پیشرفت آن را تدوین و حل آن را مطالبه کنند، در این صورت دولت به حداقل اکتفا نکرده و با وجود افق صحیح مردم برای منطقه مذکور با چند کار نمایشی برای خود موفقیت نمی‌آفریند.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت سایه در هشت سال گذشته اقداماتی همچون تقویت کارهای خوب دولت، تصحیح خطاها و تکمیل نواقص آن را انجام داده است، افزود: در نهایت نتیجه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی خواهد بود، استان کرمانشاه که در دفاع مقدس مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودک و شیعه و سنی در کنار هم از ایران، انقلاب و اسلام دفاع کردند، می‌توانند چنین اقداماتی را در شرایط کنونی انجام دهند.
,
 
,
جلیلی با اشاره به ارادت خاص خود به ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه و تمامی علمای بزرگ از جمله شهید اشرفی اصفهانی تا عالم بزرگ آیت‌الله نجومی (ره) و خانم فرنگیس که حماسه آفرین دفاع مقدس در گیلانغرب است، گفت: امروزه ما وارث چنین بزرگانی هستیم، دفاع مقدس که سخت‌ترین میدان بوده تمامی افراد توانستند حماسه ثبت کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: باید تلاش جدی برای تشکیل هسته‌هایی برای کمک به پیشرفت استان کرمانشاه ، تقویت و انجام کارهای صحیح داشته باشیم.
,
 
,
به گفته جلیلی ما امروز برای جهش کشور نیازمند مردان حماسه آفرین همچون حماسه آفرینان دفاع مقدس هستیم، کسانی که بدون هیچ گونه چشم داشتی برای پیشرفت استان کرمانشاه و کشور کار انجام دادند، این افراد باید شناخته و به دیگران شناسانده شوند.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با نمایش نمی‌توان کشور را اداره کرد بیان کرد: کشور محتاج تلاش بزرگ و اقدامی جهادی برای جهش است که با جهش روستاها، شهرها و استان‌ها از جمله استان کرمانشاه محقق می‌شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه