اخبار داغ

در کرمانشاه برنج نکارید

در کرمانشاه برنج نکارید
استان کرمانشاه هر چند کوهستانی است و منابع آبی دارد اما این منابع آنچنان نیست که برای کشت برنج کافی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آب قطعا مهم ترین ماده موجود در جهان است زیرا حیات انسان و دیگر موجودات زنده به آن وابسته است به همین دلیل بایستی با هر چیزی که موجب هدر رفتن آن می شود، مقابله کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

صرفه جویی در مصرف آب در کشاورزی به دلیل آنکه حجم زیادی از آب در این حوزه مصرف می شود، قطعا کمک زیادی به حفظ منابع آبی خواهد کرد‌. یکی از روش های صرفه جویی عدم کشت محصولاتی است که آب زیادی مصرف می کنند. یکی از این محصولات برنج است که با توجه به آنکه بخش وسیعی از ایران با کم آبی روبرو هست و یا روبرو خواهد شد، بایستی در کشت آن در برخی از مناطق تجدید نظر صورت بگیرد.

,

استان کرمانشاه هر چند کوهستانی است و منابع آبی دارد اما این منابع آنچنان نیست که برای کشت برنج کافی باشد.

,

اسامی افرادی که برنج بکارند بر اساس شیوه نامه مقابله با کشت های پر آب بر جهت برخورد قانونی به امور آب ارائه خواهد شد

, اسامی افرادی که برنج بکارند بر اساس شیوه نامه مقابله با کشت های پر آب بر جهت برخورد قانونی به امور آب ارائه خواهد شد, اسامی افرادی که برنج بکارند بر اساس شیوه نامه مقابله با کشت های پر آب بر جهت برخورد قانونی به امور آب ارائه خواهد شد,

افشین صفوی  در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سیاست سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کشت های پر آب بر نظیر برنج همواره بر همراهی با شرکت آب منطقه ای بوده است.

, , مرصادنیوز ,

وی افزود: در این راستا بر توسعه کشت های با مصرف کمتر آب و در کشت هایی که مصرف آب بالاتری دارند نیز بر استفاده از نوار تیپ جهت آبیاری تاکید می شود.

,

, ,

صفوی تصریح کرد: از کشت های پرآب بر نظیر کشت برنج حمایت نمی کنیم برهمین مبنا با شورای اسلامی شهر و روستا مکاتبه شده تا کشت برنج انجام نشود.

,

وی عنوان کرد: اسامی افرادی که برنج بکارند بر اساس شیوه نامه مقابله با کشت های پر آب بر جهت برخورد قانونی به امور آب  ارائه خواهد شد.

,

برنج کشت پر آب بر است

, برنج کشت پر آب بر است, برنج کشت پر آب بر است,

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: برنج کشت پر آب بر است که در کرمانشاه در اوج فصل گرم سال یعنی اواسط خرداد تا اواخر شهریور ماه به عنوان بدترین زمان فصل آبی که تبخیر آب بسیار بالا است، کشت می شود.

, مرصادنیوز,

وی افزود: کشاورزان با کشت برنج به دنبال درآمدزایی هستند و در این شرایط ما به دلیل کمبود آب و به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی با این کشت مخالف هستیم حتی اگر میزان آب های سطحی مانند سال‌های گذشته بود مشکلی وجود نداشت.

,

مرادی گفت: در کشت برنج ابتدا آن را به صورت نشا در اصطلاح محلی در قالب خزانه می‌کارند سپس به مزرعه اصلی منتقل می کنند برهمین مبنا بر اساس مصوبه استانداری و فرمانداری در شورای حفاظت شهرستان با توجه به وضعیت آب های زیرزمینی بهترین روش معدوم سازی نشا قبل از انتقال به مزرعه اصلی است.

,

, ,

وی عنوان کرد: در این راستا  تمهیداتی اندیشیده شده به گونه ای که پس از صدور چند اخطار در صورت بی توجهی کشاورز برای جلوگیری از مسائل زیست محیطی و ایجاد مشکلات بعدی مزارع برنج را سمپاشی می کنند که اکنون در دو شهرستان استان این کار انجام شده است.

,

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: این تصمیم در شورای حفاظت شهرستان متشکل از فرماندار، مسئولان جهاد کشاورزی، محیط زیست و دیگر دستگاه های اجرایی اتخاذ شده است.

,

مرادی خاطرنشان کرد: معدوم سازی  کشت های برنج در صورت بی توجهی کشاورزان به صوور اخطاریه ها ادامه دارد.

,

 

,

نتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه