اخبار داغ

مقام یمنی: اولویت آمریکا در یمن جنگ است، نه صلح

مقام یمنی: اولویت آمریکا در یمن جنگ است، نه صلح
عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که گزینه جنگ در یمن، برای آمریکا اولویت دارد، ولی تظاهر به صلح می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که آمریکا در پی ادامه جنگ در این کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد: «گزینه جنگ در یمن، برای آمریکا اولویت دارد، ولی تظاهر به صلح می‌کند».
,
 
,
وی تصریح کرد، اعمال تحریم به بهانه برقراری صلح، مانعی برای آن است و هیچ سودی نیز ندارد.
,
 
,
این مسئول یمنی خاطر نشان کرد، هدف قرار دادن بخش خصوصی پس از حمله به بانک مرکزی و کارخانه‌ها و گرسنه نگه داشتن ملت یمن از طریق تحریم، جنایت جنگی است.
,
 
,
الحوثی در پایان تأکید کرد که هدف آمریکا از این طرح‌های هدفمند، نابودی اقتصاد است.
,
 
,
در همین ارتباط، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه چندین شخص و نهاد را به بهانه نقش‌آفرینی در تأمین مالی گروه انصارالله یمن در فهرست تحریم قرار داد.
,
 
,
بررسی فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد دولت این کشور اسامی ۷ شخص، ۴ شرکت و یک کشتی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
,
 
,
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای گفت که واشنگتن به فشار علیه انصارالله یمن ادامه خواهد داد.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد که این کشور « برای حل و فصل بحران یمن و تأمین کمک‌های بشردوستانه ماندگار برای مردم یمن در تلاش است.»
,
 
,
بلینکن بدون اشاره به حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی از انصارالله یمن خواسته با آتش‌بس در یمن موافقت کرده و به مذاکرات سیاسی روی بیاورد. 
,
 
,
ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.
,
 
,
این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.
,
 
,
کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه