اخبار داغ

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان مطرح کرد؛

دولت جدید و مطالبات مجمع نمایندگان کردستان/ حضور در انتخابات گره‌گشای مشکلات است

دولت جدید و مطالبات مجمع نمایندگان کردستان/ حضور در انتخابات گره‌گشای مشکلات است
محسن فتحی می‌گوید: مردم استان کردستان ۲۸ خردادماه با حضور گسترده پای صندوق رای گره‌گشای مشکلاتی خواهند بود که در استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در روز شمار تقویم ۱۴۰۰ تا روز سرنوشت تنها 8 روز باقی مانده است،در این روزها انتخابات به تنها موضوع گفتمان مردم در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شده و خبرهایی از این دست به عنوان پر بازدیدترین های رسانه‌ها دیده می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, ،,

ملت فهیم و بابصیرت ایران اسلامی همچون ادوار گذشته با حضور پرشور و آگاهانه خود در انتخابات ۱۴۰۰ حماسه دیگری را در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی خلق خواهند کرد.

,

در این باره گفتگو میکنیم با محسن فتحی، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران و رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ؛در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، بفرماید ارزیابی شما از اوضاع فعلی کشور و استان چگونه است؟

,

28 خرداد ماه مردم ایران از جمله شهروندان عزیز کردستانی برای یک انتخاب ملی و یک انتخاب محلی یعنی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پای صندوق های رای حاضر خواهند شد. همانطور که پیش بینی می شد با برگزاری نخستین دور از مناظرات انتخاباتی گرمی رقابت انتخاباتی هم حس شد. واقعیت این است انتخابات امسال تا حدودی متفاوت از گذشته است. اولا کشور به لحاظ شرایط اقتصادی در وضعیت خاصی قرار دارد. متاسفانه گرانی و تورم فشار معیشتی بعضا سنگینی را متوجه خانوارها مخصوصا اقشار ضعیف تر وارد کرده است. همین موضوع هم باعث شد تا بیشترین بحث بین کاندیداهای ریاست جمهوری موضوع اقتصاد باشد. مردم ایران از جمله کردستان از رییس جمهور آینده انتظار دارند فراتر از شعار حرکت کرده و برنامه های عملیاتی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

,

در مورد حضور مردم استان کردستان چه نظری دارید؟

, در مورد حضور مردم استان کردستان چه نظری دارید؟,

مردم استان کردستان همیشه در برهه های حساس مانند برگزاری انتخابات در کنار سایر هم وطنان نقش آفرینی کرده و اینبار هم وظیفه ملی خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد.

,

بنده بعنوان نماینده مردم شریف سنندج، دیواندره و کامیاران و نیز بعنوان رییس مجمع نمایندگان استان کردستان از تمام هم استانی ها دعوت می کنم با حضور گسترده پای صندوق رای به انتخاب یک رییس جمهور که بتواند گره از مشکلات اقتصادی کشور از جمله کردستان بگشاید، کمک کنند.

,

مطالبه مردم کردستان از رییس جمهور آینده چیست؟

, مطالبه مردم کردستان از رییس جمهور آینده چیست؟,

اتفاقا این موضوع از قبل مورد توجه نمایندگان استان از جمله بنده در مجلس بوده است. ما در مجلس و در رایزنی هایی که با مقامات کشوری در پایتخت داریم، سعی داشته و داریم نظر مدیران ارشد کشوری را به مسائل و مشکلات خاص استان جلب کنیم. کردستان در حال حاضر با مشکل خشکسالی هم مواجه شده است که باید برای مهار پیامدهای آن فکری اساسی کرد. کردستان به بودجه عمرانی بیشتری نیاز دارد. انتخاب برخی مدیران ارشد کشوری از میان نخبگان و تحصیلکردگان و متخصصین کردستانی از جمله مطالباتی است که انتظار داریم رییس جمهور اینده به آن پاسخ عملی بدهد. گزینش مدیران استانی از میان نیروهای بومی و داشتن برنامه برای بهبود زندگی مردم استان و تقویت معیشت اقشار ضعیف تر هم در صدر خواسته های ما قرار دارد.

,

چگونه می شود این مطالبات و خواسته ها را محقق کرد؟

, چگونه می شود این مطالبات و خواسته ها را محقق کرد؟,

حضور مردم کردستان پای صندوق رای می تواند تقویت کننده ما بعنوان نمایندگان استان در مجلس شده تا بهتر و بیشتر بتوانیم مطالبات مردم استان را از رییس جمهور آینده پیگیری کنیم. از طرفی رای بالا به رییس جمهور آینده می تواند موجب تشکیل دولت قوی شده تا با اقتدار بیشتری پیگیر مشکلات باشد. بنده بسیار امیدوار هستم تا دولت آینده با سرعت مصوبه تشکیل منطقه ازاد بانه و مریوان را عملیاتی کند. راه اندازی این منطقه آزاد تاثیری مهم بر تغییر وضعیت اقتصاد استان دارد. لذا درخواست بنده از مردم استان این است انتخابات را مهم دانسته و با حضور یکپارچه پای صندوق های رای علاوه بر ایفای وظیفه ملی به نوعی کمک کرده تا بهتر مطالبات استانی را پیگیری کنیم.

,

در حال حاضر بحث بیکاری و تنگنای معیشتی فشار زیادی بر مردم استان وارد کرده است و ممکن است این فشارها موجب شود امید چندانی به تغییر وضع موجود از طریق صندوق رای نداشته باشند. ایا راهی هست؟

, در حال حاضر بحث بیکاری و تنگنای معیشتی فشار زیادی بر مردم استان وارد کرده است و ممکن است این فشارها موجب شود امید چندانی به تغییر وضع موجود از طریق صندوق رای نداشته باشند. ایا راهی هست؟,

قطعا راهی هست. انسان تا زنده هست باید زندگی کند و با امید هست که زنده می ماند. اگر راهی نبود من این همه تاکید به حضور و مشارکت بالای انتخاباتی نمی کردم. بنده بسیار مطمئنم که حضور گسترده مردم استان پای صندوق رای گره گشای اصلی مشکلات هست. همین چند روز پیش هم رهبر معظم انقلاب به همین مساله اشاره کردند. عین جملات ایشان را از رو می خوانم که فرمودند: گفته می‌شود برخی به‌علت فشارهای معیشتی که همه ما آن را لمس می‌کنیم، برای شرکت در انتخابات مردد هستند یا برخی می‌گویند در دوره‌های قبل با شوق به فردی رأی دادیم اما در آخر دوره، منجر به دلخوری شد، بنابراین در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

,

این موارد استدلال‌های درستی نیستند و نباید ما را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه