اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

ناکارآمدی و سوء مدیریت، دشمن داخلی ملت است/ نخبگان از حیله های شب انتخاباتی دشمنان غفلت نکنند

ناکارآمدی و سوء مدیریت، دشمن داخلی ملت است/ نخبگان از حیله های شب انتخاباتی دشمنان غفلت نکنند
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: قرار است ۲۸ خرداد، سرنوشت اقتصاد کشور، اخلاق کشور، فرهنگ کشور، دین کشور و عزت و اقتدار کشور را در دنیای پرآشوب به مدت چهار سال به دست یک نفر بسپاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ،  ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز جمعهبا اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اظهار کردند: انتخابات، بزرگترین تکریم و نعمت برای یک ملت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

 

,

 

,

, ,

هیچ اقتداری بالاتر از حضور مردم در صحنه نیست

, هیچ اقتداری بالاتر از حضور مردم در صحنه نیست, هیچ اقتداری بالاتر از حضور مردم در صحنه نیست,

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: انتخابات، بزرگترین تکریم و نعمت برای یک ملت است.

,

وی افزود: ملت از طریق انتخابات، بر حساس‌ترین مناصب حکومتی، تولیت دارد و به راحتی دولت‌ها و افراد را جابه‌جا کرده و اداره خود را در مدیریت کشور، تنفیذ می‌کند. شکر این نعمت، استفاده از این نعمت و شرکت در انتخابات است.

,

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این را مقایسه کنید با بعضی از کشورها که نه تنها انتخابات بلکه حتی قانون اساسی هم ندارند؛ به طوری‌که در عربستان، وهابی‌ها، قانون اساسی را شرک می‌دانند و خاندان حاکم را خاندان برگزیده خداوند می‌دانند.

,

وی تصریح کرد: کفران نعمت بزرگی است اگر کسی از این نعمت استفاده نکند. انتخاب اصلح، حق مردم است و لذا اضاعه این حق، اضاعه حق الناس بلکه اضاعه حق الله است.

,

انتخابات فرصتی طلایی برای ملت است

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: در عرض یک روز، خود ملت، سرنوشت کشور، مقدرات و مدیریت چهارساله آن را تعیین می‌کند؛ گرانی و ارزانی و اقتدار و اعتلای کشور ریشه در انتخابات دارد.

,

وی تاکید کرد: قرار است ۲۸ خرداد، سرنوشت اقتصاد کشور، اخلاق کشور، فرهنگ کشور، دین کشور و عزت و اقتدار کشور را در دنیای پرآشوب به مدت چهار سال به دست یک نفر بسپاریم.

,

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اذعان داشت: از همه این مطالب معلوم شد که انتخابات، یک فرصت طلایی است؛ هرکس شرکت نکند، از حق مسلم خود و از حق بسیار بزرگ خود، چشم پوشی می‌کند و این فرصت طلایی را به طور مجانی به دیگران می‌دهد.

,

دشمن در صدد کم‌رنگ بودن حضور مردم در انتخابات هستند

,

عاملی تصریح کرد: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، معنای آن این است که از دیگران می خواهد که برای او سرنوشت تعیین کنند؛ اگر کسی در لزوم شرکت در انتخابات تردید دارد، به سخنان دشمنان و به سمت تیرهای آنها نگاه کند. دشمن بیش از ۴۰ سال است که در صدد انتقام است.

,

وی اظهار داشت: روز انتخابات می‌توان کاری کرد که به جای شکسته شدن استخوان‌های ملت ایران، هیبت، هیمنه، آرزوها و شاخ شیطان بزرگ، شکسته شود. اگر فردای انتخابات آنها ببینند حضور کم رنگ است، برای ما برنامه‌ریزی‌های خطرناکی می‌کنند. عیب بزرگی است که یک ایرانی در این موضوع به آنها کمک کند.

,

هیچ اقتداری بالاتر از حضور مردم در صحنه نیست

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد. اگر می‌خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید. اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد.»

,

وی ادامه داد: در دنیای معاصر، هر کشور اقتدار نداشته باشد، به آن کشور حمله می‌کنند. منطق دنیای معاصر، منطق «الحق لمن غلب» است و هیچ اقتداری بالاتر از حضور مردم در صحنه نیست.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نخست وزیر یک کشور بزرگ صنعتی می گوید؛ «همه به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند» این خیلی معنی دارد؛ یعنی برنامه‌ریزی ما برای ایران از فردای انتخابات شروع می‌شود.

,

ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان از اهداف تحریم‌ها و جنگ روانی است

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: هدف دشمن از تحریم و از جنگ روانی، سه مطلب است؛ خسته کردن مردم تا صحنه را خالی کنند، سست کردن اراده مسؤولان و ایجاد شکاف بین مردم و نظام تا نظام پشتوانه اصلی خود را از دست بدهد.

,

عاملی ادامه داد: تمام فشارها، این سه مقصد را دنبال می‌کند و آنها به‌طور مدام در حال رصد این سه امر هستند. به محض اینکه به اینها دست پیدا کنند، قطعا به ما مهلت نمی‌دهند. به تعهد خود در برابر برجام هم که عمل نکردند، دقیقا در این راستا بود.

,

ناکارآمدی و سوء مدیریت، دشمن داخلی ملت است

,

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما دو نوع دشمن خطرناک دارد؛ یکی دشمن خارجی است؛ قدرت‌های بزرگ به صف شده‌اند و در حال جنگ با ما هستند، از جنگ نظامی عاجزند به جنگ تحریمی و روانی روی آورده‌اند و دشمن دوم، داخلی است و آن، ناکارآمدی و سوء مدیریت است.

,

وی تاکید کرد: کسانی که قصد دارند در انتخابات شرکت نکنند برای آنها یک آیه می‌خوانم. حجت با این آیه تمام است؛ خداوند در ماجرای جنگ تبوک که بسیار دشواری داشت می‌فرماید: «هیچ گامی در جایی که کافران را به خشم آورد بر نمی‌دارید مگر اینکه پاداش عمل صالح به شما نوشته می‌شود»، این آیه دلیل است بر ثواب هر آنچه که موجب خشم و هراس کفار می‌گردد.

,

رئیس شورا فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: در زمان ما رأی دادن از مصادیق بارز این آیه است. یک رأی بیشتر، اقتدار بیشتر برای کشور ماست همان امری که دشمنان ما تحمل ذرّه آن را ندارند و آنها را به غیظ و هراس می آورد.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌ها به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: از جناب آقای دکتر نوبخت که دیروز در استان ما حضور داشتند تشکر می‌کنم؛ ۴۰۰ میلیارد تومان به راه آهن و ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل پایاب سد خداآفرین و ۲۵۰ میلیارد تومان به چهار بانده کردن راه‌های مواصلاتی، اختصاص دادند.

,

عاملی گفت: به مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی و اساتید این دانشگاه تبریک می‌گوییم که در این اواخر بارها باعث ارتقاء رتبه دانشگاه در سطح ایران و جهان شدند و اخیرا هم برای اولین‌بار، این دانشگاه به جمع دانشگاه‌های برتر آسیایی صعود کرد و در بین همه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های وزارت بهداشت، به رتبه شایسته دست یافت.

,

,

, ,

امام جمعه نیر: دهه کرامت، تمرین زندگی کریمانه است/ نخبگان از حیله های شب انتخاباتی دشمنان غفلت نکنند

, امام جمعه نیر: دهه کرامت، تمرین زندگی کریمانه است/ نخبگان از حیله های شب انتخاباتی دشمنان غفلت نکنند, امام جمعه نیر: دهه کرامت، تمرین زندگی کریمانه است/ نخبگان از حیله های شب انتخاباتی دشمنان غفلت نکنند,

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است، گفت: نخبگان جامعه باید تا آخرین لحظه و حتی روز انتخابات مواظب بازی‌های شیطان و استکبار جهانی باشند تا مردم دوباره گرفتار توطئه های دشمنان و اسیر احساسات خود نشوند.

,

وی یکی از خصوصیات اهل تقوا را حق پذیری و حق گویی و مشورت پذیری عنوان کرد و گفت: افکاری چون مال من، برنامه ریزی من، زمان من، کار من، از خصوصیات تک محوری است که از آن پرهیز شده است.

,

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تک محوری  از اصول کاربردی شیطان و راز موفقیت وی است، گفت: شیطان می خواهد که ما خودرای باشیم و به غفلت های جبران ناپذیر گرفتار شویم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت، تمرین حیات کریمانه است.

,

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه دهه کرامت در تقویم کشور از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نامگذاری شده است، گفت: خوش برخوردی، پرهیز از حسادت، ذلت ناپذیری، همسایه داری، صداقت، وفا به عهد، قناعت، صاف و سادگی، آبروداری، گناه گریزی، تحقیر دنیا، پاسخ نیک به بدی های دیگران، پرهیز از اختلافات و گذشت از جمله ویژگی های زندگی کریمانه است.

,

وی با بیان اینکه کرامت انسانی یکی از اهداف بزرگ تعالیم اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی احیا کننده مفهوم حقیقی کرامت است. کرامت اجتماعی و ملی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

,

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به برهه انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است.

,

وی به الزامات تشکیل دولت جوان حزب اللهی اشاره کرد و گفت: فضای تبلیغات انتخاباتی باید سالم باشد تا کاندیداها بدون تخریب، توهین و حاشیه‌سازی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند.

,

این مبلغ اسلامی گفت: برای ایجاد جامعه اسلامی باید اخلاق اسلامی توسط کاندیداها رعایت شود چراکه مقوله فرهنگ در دو مناظره پیش مذبوح مظلوم بود. بنابراین کاندیداها برای ایجاد حکمرانی اسلامی در دولت جوانان حزب اللهی قبل از هر چیز در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی برنامه داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی این کشور هستند گفت: انقلاب اسلامی مردمی ترین حاکمیت در سطح دنیا است.

,

امام جمعه شهرستان نیر به راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تبلیغات سوء، ایجاد یاس و نا امیدی و تحریم‌های سخت و هراس افکنی در صدد هستند با به چالش کشیدن انتخابات، هجمه به شورای نگهبان و فشار حداکثری، مشارکت حداقلی در انتخابات را رقم بزنند تا به اهداف خود برسند.

,

وی تصریح کرد: راهبرد اصلی دشمنان اسلام در انتخابات، مشارکت حداقلی اس.

,

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه تحریم در مشکلات اقتصادی کشور حدود ۲۰ الی 30 درصد موثر است، گفت: تعطیلی سبلان پارچه از سوء مدیریت بود تا تحریم.

,

 وی از فروش شرکت های بزرگ اقتصادی همچون کشت و صنعت مغان، نیشکر هفت تپه، مجتمع گوشت اردبیل، پالایشگاه کرمانشاه و به تعطیلی کشاندن این شرکتهای بزرگ توسط رانت خواران، سوء استفاده از دلارهای ۴۲۰۰ تومانی از سوء تدبیر و مدیریت بود و ربطی به تحریم ها نداشت.

,

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جوانان پرداخت و گفت: عدم اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی  مشکل اصلی کشور در دهه گذشته است.

,

وی خواستار توجه به توان مدیران و متخصصان داخلی در تولید و اقتصاد مقاومتی شد و گفت: گره زدن تمام مشکلات اقتصادی به مذاکرات و برجام، نگاه به مسائل  به سبک غرب، عدم نظارت و کنترل بر بازار سرمایه و ارز، عدم حمایت از کارخانجات در تولید، حاصل بی تدبیری و سوء مدیریت و نفوذ دشمنان خارجی و گاها داخلی عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور در این هشت سال شده است.

,

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مردم نباید اسیر حواشی و احساسات شوند، گفت: متاسفانه آنچه که در خارج از کشور گفته می‌شود، توسط عده‌ای در داخل نیزنشخوار می شود.

,

وی با بیان اینکه کشور در انتخابات گذشته به همین شیوه و احساسات گرفتار شد، گفت: در 8 سال گذشته همه مشکلات مردم را به مذاکرات گره زدند ولی نه تنها مشکلات از بین نرفت بلکه بیشتر هم شد.

,

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این هفت نفر مورد تایید شورای نگهبان هستند ولی باید به معیارها و برنامه های خوب و قابل اجرا رای بدهیم.

,

وی به تشریح معیارهای انتخاب اصلح پرداخت و گفت: کارآمدی، مردم داری، فساد ستیزی، روحیه جهادی و انقلابی و استکبا ستیزی از جمله ملاک ها و معیارهای انتخاب اصلح است.

,

حجت الاسلام نعمتی نسبت به حیله های دشمنان در روزهای اخر هشدار داد و گفت: ممکن است شب انتخابات، بایدن و غرب با اجرای یک سناریو دوباره مردم را اسیر حواشی کنند بنابراین لازم است نخبگان تا پایان انتخابات هوشیاری خود را حفظ کرده تا در صورت احصای مکر و حیله دشمنان به روشنگری و شفاف سازی موارد در جامعه پرداخته و هرگونه توطئه را خثی کنند.

,

وی با انتقاد از مذاکرات وین در آستانه انتخابات ایران انتقاد کرد و گفت: باید مواظب بازی‌های شیطان و استکبار جهانی بود.

,

,

, ,

امام جمعه خلخال: کوتاهی در مشارکت انتخاباتی پذیرفته نیست

, امام جمعه خلخال: کوتاهی در مشارکت انتخاباتی پذیرفته نیست, امام جمعه خلخال: کوتاهی در مشارکت انتخاباتی پذیرفته نیست,

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با دعوت از مردم برای حضور حماسی ، پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رای در ۲۸ خردادماه و خلق حماسه‌ای جدید در تاریخ انقلاب اسلامی افزود: هرگونه کوتاهی و یا بی تفاوتی نسبت به شرکت در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا شایسته مردم متدین ، بافرهنگ و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این شهرستان نیست.

,

خطیب جمعه خلخال اظهارکرد: بی‌تفاوتی به مشارکت در این دوره از انتخابات سرنوشت‌ساز کشورمان چه بسا در ردیف گناهان کبیره بوده و همچنین کوتاهی در این کار پیامدهای بسیار ناگواری برای نسل امروزی جامعه و همچنین نسل‌های آینده ایجاد می‌کند.

,

وی گفت: در کنار داشتن اهمیت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری انتظار از مردم بافرهنگ منطقه مشارکت حداکثری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا با انتخاب افراد شایسته جهت تلاش برای پیشبرد امور منطقه‌ای در مناطق شهری و روستایی شهرستان است.

,

حجت‌الاسلام اسدی افزود: شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا از دو بعد عمران و آبادی شهری و روستایی و همچنین فرهنگ‌سازی جامعه دارای اهمیت بوده ، بنابراین شرکت در این انتخابات و دادن رای به افراد شایسته و کارآمد موجب تقویت فرهنگی اجتماعی و عمران مناطق شهری و روستایی خواهد شد.

,

او بیان کرد: تجربه انتخابات شورای اسلامی سال‌های گذشته حاکی از این واقعیت است که هر جا و منطقه‌ای که انتخاب اعضای شورا به درستی صورت گرفته و افراد لایق و کارامد به عنوان عضو شورا انتخاب شده‌اند نتیجه آن توسعه و عمران منطقه و برخلاف آن انتخاب افراد ضعیف و ناتوان رکود کارها را به همراه داشته است.

,

امام جمعه خلخال با بیان اینکه در انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی خلخال دقت کافی نشده است، ادامه داد: انتظار از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات بویژه مسئولان دستگاه قضایی و دادستان عمومی و انقلاب افزایش نظارت بر نحوه عملکرد و عوامل اجرایی و نظارتی و حفظ بی‌طرفی کامل از سوی برگزارکنندگان این انتخابات است.

,

خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه عزل و نصب‌ها در سامانه اداری و مدیریتی یک امر ضروری و لازم برای بکارگیری توان افراد کارآمد در پیشرفت امور است، افزود: عزل و نصب‌های باندی و جناحی و با اندیشه بکارگیری افراد وابسته به گروه و جناح خاص موجب افت دستگاه اداری بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در انجام عزل و نصب‌ها باید اصل شایسته‌سالاری را به دقت رعایت کنند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد شهردار خلخال در تهیه و نصب سردیس مفاخر و مشاهیر کشوری و منطقه‌ای در میادین و معابر اصلی این شهر گفت: نصب سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که علاوه بر مسلمانان مورد احترام همه آزادگان جهان است و همچنین نصب سردیس امیر سرتیپ محمدی فر مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر الیاسی پدر طب بیهوشی در ایران و پزشک نام‌آور این منطقه نمونه‌ای از کار بسیار ارزشمند فرهنگی از سوی شهرداری بوده و بدینوسیله به افتخارآفرینان نظام اسلامی در ابعاد ملی و منطقه‌ای ادای دین شده است.

,

,

, ,

امام جمعه مشگین‌شهر: انتخابات نماد عینی وحدت است

, امام جمعه مشگین‌شهر: انتخابات نماد عینی وحدت است, امام جمعه مشگین‌شهر: انتخابات نماد عینی وحدت است,

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با تببین اهمیت انتخابات پیش رو تصریح کرد: اکنون دشمن با تمام توان به صحنه آمده و با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود از جمله امپراطوری رسانه‌ای سعی در القای تحریم انتخابات دارد.

,

وی گفت: دشمن با به چالش کشیدن ساختار انتخابات از جمله شورای نگهبان و برجسته‌سازی شعار منافقان سعی دارند مردم را از انتخابات ناامید کند.

,

وی اضافه کرد: ناامید شدن از انتخابات در واقع بازی در زمین دشمن است.

,

وی اظهارکرد: بطور یقین حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار نظام و روسیاهی استکبار جهانی خواهد شد.

,

خطیب جمعه مشگین‌شهر همچنین با اشاره به مشکلات عدیده کشور بویژه در حوزه اقتصادی گفت: نیاز کشور به مدیری کارآمد ، انقلابی ، جوان‌گرا ، حزب‌اللهی و انقلابی می‌باشد.

,

او با دعوت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تلاش و جدیت افزود: بودجه شهرداری مشگین‌شهر در سال جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و باید افرادی در شورای شهر انتخاب شوند که توانایی مدیریت بهینه بودجه و اعتبار را داشته باشند.

,

امام جمعه مشگین‌شهر همچنین با اشاره به مشکل کم‌آبی در بیش از ۷۰ روستای شهرستان از جمله روستای نقدی خواستار اتخاذ تدابیر لازم و کاربردی جهت حل این مشکل اساسی شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه