اخبار داغ

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

موانع رشد تولید باید به طور جدی برداشته شود

موانع رشد تولید باید به طور جدی برداشته شود
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم ،من معتقد هستم که زمان در حال گذر و باید ریل اقتصاد را تغییر بدهیم و حکم رانی اقتصادی که اشتباهی پیش رفته است را اصلاح کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری; اظهار کرد: در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که باید اقدامات جدی انجام گیرد،نظر سنجی ها و برآورد هایی که می شود نشان می دهد بیش از 60 الی 70 درصد دغدغه مردم مسئله معیشتی است بنابراین دولت آینده نمی تواند دولت غیر اقتصادی باشد.

وی افزود: در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم ،من معتقد هستم که زمان در حال گذر و باید ریل اقتصاد را تغییر بدهیم و حکم رانی اقتصادی که اشتباهی پیش رفته است را اصلاح کنیم.

همتی بیان کرد:روندی که در سالهای گذشته طی شده است روند مطلوبی برای اقتصاد کشور نبوده و میزان قدرت خرید مردم در سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد:سرمایه گذاری در کشور کاهش پیدا کرده و رشد تولیدات پایین آمده است و رشد سه دهه گذشته در حد 3 درصد اصلا در شان مردم ایران نیست،اصل توسعه و اصل اقتصاد مبنی بر رشد تولید می باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: موانع رشد تولید باید به طور جدی برداشته شود ،بنده به عنوان کسی که اقتصاد خواندم و صاحب کرسی در دانشگاه تهران هستم و نزدیک 35 سال مدیریت بنگاه های مالی و اقتصادی را داشته ام و بانک مرکزی که سیاست های ارزی و پولی در آن وجود دارد را اداره کرده ام میدانم مشکلات عمیق است و برای آن باید فکر کرد.

همتی یادآور شد: اقتصاد باید بر سیاست حاکم شود نه مثل گذشته که سیاست بر اقتصاد حاکم بود،اگر اقتصاد حاکم نشود ممکن است همین مسیر را دوباره بر اهداف سیاست گذاران پیش ببریم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل موثر در اقتصاد کشور تعامل داخلی و خارجی است یعنی تعامل از خانه تا جهان باید وجود داشته باشد،قدرت دولت جمهوری اسلامی ایران باید بر این استوار باشد که با تعامل بتوانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید موانع رشد اقتصادی را سریع از بین برد و باید تورم مهار شود زیرا که اگر تورم مهار نشود سفره بخش عظیمی را کوچک و بخش کوچکی را دو دهک از جامعه بیشتر نیست بزرگتر خواهد کرد.

همتی تاکید کرد: تحریم ظالمانه تمام درامد های مارا تحت تاثیر خود قرار داده است و روابط ساده مارا به حال تعلیق و روابط بانکی مارا مختل کرده است.

وی گفت: رشد اقتصادی ،کنترل تورم ،کاهش بیکاری و رشد اشتغال و کنترل و پیشبرد رفاه مردم ،احیای معیشت مردم واصلاح معیشت مردم از اساسی ترین اولویت های دولت آینده می باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جوانان نقش مهمی در کشور دارند ما باید جایگاه جوانان را در کشور احیا کنیم،آنها آرامش می خواهند و می خواهند در زندگیشان دخالت کمتری شود،اوقات فراغت برای آنها فراهم کنمی و در واقع بتوانیم زمینه ای فراهم کنیم که انگیزه ماندن در کشور در آنها افزایش پیدا کند.

همتی ادامه داد:بنای من اینست که 30 درصد مشاغل در دولت و غیر دولت در اختیار زنان جامعه و کابینه باید 50 درصد آ« در اختیار زنان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: شرکت در انتخابات از دیگر نکات حائض اهمیت در جامعه است، رقابت من با قهر صندوق های رای است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بحث سیاست خارجی از دیگر نکات مهم است که بنده در دولت آینده به آن توجه خواهم داشت،منابع ملی بصورت کلان در کشور اجرا می شود بنابراین در تعامل با کشور های دنیا ،بلوک شرق و چین و روسیه ، ارتباط با همسایگان کشور ایران و با غرب ما می توانیم اقدامات خوبی را برای توسعه و تعامل داشته باشیم.

همتی خاطر نشان کرد:توسعه صادرات غیر نفتی در کشور تا به امروز خوب بوده است و بنده فکر می کنم استان های ما در این زمینه میتوانند نقش کلیدی داشته باشند،استان چهار محال و بختیاری نیز می تواند در بخش صادرات غیر نفتی 50 درصد بیش از آن چیزی که وجود دارد صادرات غیر نفتی را از طریق گسترش صادرات محور پیش ببرد که هم به توسعه اشتغال مناطق کمک و هم می تواند قدرت خرید مردم را بالا ببرد.

همتی تاکید کرد: تورم را تلاش خواهیم کرد در ظرف 4 سال در محدوده ای بین  8 الی 12 درصد کنترل کنیم و سعی می کنیم تحریم ها را به طور کامل حذف کرده و سرمایه گذاری های خارجی را وارد میدان کنیم تا بتوانیم به این عدد برسیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه