اخبار داغ

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

تکیه بر ظرفیت های داخلی، پلی برای حل مشکلات/لرستان نیازمند تحول جدی در بخش زیرساختی است

تکیه بر ظرفیت های داخلی، پلی برای حل مشکلات/لرستان نیازمند تحول جدی در بخش زیرساختی است
زاکانی گفت: لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد و در بحث امکانات برای اشتغال و پیشرفت، این استان نیازمند توجه خاص است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علیرضا زاکانی در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: همه ما با انتخاباتی روبرو هستیم که یک نقش سرنوشت سازی در آینده دارد، با توجه به اینکه انتخاب رئیس جمهور بیشترین تاثیر را در کشور دارد به طوری که بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رئیس جمهور است اما آنچه دیده می شود زینبده ملت ایران نیست چرا که کشور ایران امکانات و ظرفیت های بالقوه ای دارد که با استفاده از آنها می توان مشکلات را مرتفع و گام های بلندی برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: این کشور برخوردار از تمدن با پیشنیه چند هزار ساله، برخوردار از اقوام، مذاهب و اقلیت ها است که همه اینها یک فرصت بوده ولی علیرغم همه ظرفیت ها فقر، فساد، نداشتن مسکنی و مشکلاتی وجود دارد که بر دوش مردم سنگینی ایجاد می کند.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: امکان حل همه مشکلات، حضور در پای صندوق های رای است و با رای خود سرنوشت کشور رقم زده می شود.

,

تکیه بر ظرفیت های داخلی، پلی برای حل مشکلات

, تکیه بر ظرفیت های داخلی، پلی برای حل مشکلات, تکیه بر ظرفیت های داخلی، پلی برای حل مشکلات,

وی با اشاره به اینکه دولت فکر کرده از خارج مشکلات را حل می‌کند گفت: تحریم یک برنامه ای از سوی دشمن برای برخورد با ملت ایران است و نباید از دشمن انتظار خوبی داشت، دشمن دشمنی می کند اما بنده کاری می کنم که نگاه تغییر یابد به این صورت که در داخل ظرفیت هایی داریم که باید به آنها تکیه کرد و پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم باشد.

,

زاکانی بیان کرد: تورم موجود کمرشکن است و مردم در فشار هستند، ضروری است این رویکرد تغییر یابد و طرحی نو ارائه شود که این توانمندی های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل ها برای سرآمدی ایران استفاده کرد، دولت من، دولت اقدام و اصلاح است و با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را اختیار می کنیم که ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: در داخل به دنبال این هستیم با عقلانیت، معنویت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالایی از استقلال و آزادی را به ارمغان بیاوریم و جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی را در منطقه و جهان سرآمد نماید.

,

۴ رویکرد برای تحول

, ۴ رویکرد برای تحول, ۴ رویکرد برای تحول,

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم و نباید کشور قیافه کارتونی به خود بگیرد و باید متناسب سازی در دستور کار باشد که برای این کار چهار رویکرد تحولی از جمله اقتصاد و مدیریت مد نظر است چرا که امروز فشار اقتصادی آنقدر بالاست که کمرشکن است، دولت بارها بیان کرده همه چیز خوب است اما یا همه چیز یا نمی بیند یا نمی خواهد ببیند؛ فوریت ما اقتصاد و مدیریت است و اساس را در جهش تولید گذاشتیم و این برای ما اولویت است به طوری که حتی از یک فوریت بالا برخوردار است و در کنار جهش تولید، دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم.

,

زاکانی با اشاره به توزیع اعتبارات استانی اظهار داشت: اعتبارات در چند محور ملی، ملی استانی، وزارتخانه ای و استانها توزیع می شود که سهم استانها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد خارج از استان تصمیم گرفته می شود.

,

وی تاکید کرد: این موضوع باید شکسته شود و در استانها به دنبال بازآمایش مجدد هستیم که توانمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هر نقطه معلوم شود و ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارت ویژه برای اداره شهرستان، هزینه کرد و انتقال به شهرستانها و همچنین اختیارات ویژه برای نخبگان فراهم شود و اگر این تمرکزصورت گیرد اقدام قابل ملاحضه ای برای ۴۵۰ نقطه کشور ایجاد می شود.

,

مبارزه با فساد جدی است

, مبارزه با فساد جدی است, مبارزه با فساد جدی است,

زاکانی افزود: برخی از شهرها در کنار معادن هستند و بر نفت نشستند اما عملا آن نقطه از حداقل ها محروم است و این باید پایان یابد، تمرکز سبب می شود تحول بزرگی رقم زده شود و در همین بخش اقتصاد گام دیگر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکراسی اداری است به طوری که مبارزه با مفاسد اقتصادی قاطعانه برخورد می شود و باید ریشه فساد را خشکاند.

,

وی عنوان کرد: موضوع مبازرزه با فساد جدی است و مبارزه با لختی ها و سستی ها در بدنه اجرایی دولت امری جدی است و اولین گام اصلاح خود دولت است و اگر پاسخگو باشد و عناصر خدوم دولت انقلابی در دولت ایجاد شود سبب می شود جهشی در تولید رخ دهد و تجربه نوینی را در گام دوم داشته باشیم.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه تکیه دولت به ملت است افزود: باید مشارکت مردمی فراهم شود که با بهره گیری از نخبگان و ظرفیت های مردمی، نظارت بر دولت و رئیس جمهوری عادی شود و مسئولین پاسخگو باشند اما موضوع مسکن و اشتغال اموری هستند که در جهش تولید حل می شود و سال اول دولت بنده، مردم تغییر ملموسی را احساس می کنند و طی چهار سال تغییر زیادی ایجاد خواهد شد.

,

حضور در کنار رزمندگان لرستانی دردفاع مقدس

, حضور در کنار رزمندگان لرستانی دردفاع مقدس, حضور در کنار رزمندگان لرستانی دردفاع مقدس,

زاکانی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس در برخی عملیاتها در کنار رزمندگان غیور تیپ ۵۷حضرت ابوالفضل(ع) لرستان حضور داشته ام، گفت: بنده در این عملیاتها شاهد بزرگی ها و غیورمردی مردمان لرستان بودم و توفیق داشتیم سالیان سال وقتی منطقه می رفتیم از خرم آباد و استان لرستان رد شویم و آشنایی خاصی با این استان دارم، برای من افتخار است که در خدمت مردم این استان باشیم و به شهدا و بزرگان این استان از جمله آیت اله بروجردی(ره)، سید فخرالدین رحیمی و محمد مهدی روشن، شهدایی چون زمانی، محمد حسن چگنی سلام و درود می فرستیم. در جنگ تحمیلی در منطقه های کوهستانی و یا وقتی گره ای ایجاد می شد، تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان را ندا می دادند.

,

غیرت جوانان در کمک رسانی سیل لرستان دیدنی بود

, غیرت جوانان در کمک رسانی سیل لرستان دیدنی بود, غیرت جوانان در کمک رسانی سیل لرستان دیدنی بود,

وی اظهار داشت: به لرستان افتخار می کنیم اما برایم سخت است که این استان با این همه امکان طبیعی بازهم جز استان هایی باشد که مشکلاتی از بُعد رسیدگی دارد چرا که اگر این جغرافیا با این ظرفیت ها در جای دیگری بود می توانست سرآمد باشد اما متاسفانه عدم دقت و رسیدگی شرایطی را ایجاد کرده که استان در معرض آسیب و مشکل قرار گیرد.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در سیل لرستان و خوزستان که آسیب هایی را وارد کرد با حضور در پلدختر از نزدیک دیدم که چه بلای بزرگی را مردم تحمل می کنند چرا که زیر ساخت های آنجا کامل نیست و شرایط به سمتی رفته که اینگونه مشکل ایجاد شود البته غیرت و تلاش جوانان این دیار زبانزد بود و جوانان لرستانی با غیرت تلاش می کردند.

,

لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد

, لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد, لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد,

وی یادآور شد: این استان شایسته بیش از آن چیزی است که امروز مشاهده می کنیم و نباید به این بسنده کنیم که یک تغییرات ظاهری ایجاد شود بلکه لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد و در حوزه زیرساختی و ایجاد امکانات برای اشتغال و پیشرفت، این استان نیازمند توجه خاص است و همه امکانات برای تغییر در این استان مهیاست. همچنین با تهیه مسکن گسترده می توان شرایط را برای زوج های جوان و نیازمندانی که آرزوی خانه دار شدن را دارند مهیا کرد.

,

وی بیان کرد: اگر کسی درد دارد، درد بی پولی را نباید بکشد و برخی از مردم لرستان ارجاع مریض به استان های دیگر را دارند که بهتر است این خدمات در خود استان ارائه شود و در حوزه سلامت نیازمند تحول، همچنین در معیشت نیازمند اقدام و برنامه هایی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه