اخبار داغ

جلیلی تأکید کرد:

اهمیت فرصت همسایگی با افغانستان برای توسعه اقتصادی و ارزآوری

اهمیت فرصت همسایگی با افغانستان برای توسعه اقتصادی و ارزآوری
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از فرصت همسایگی با افغانستان برای توسعه اقتصادی و ارزآوری استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جلیلی عصر جمعه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با توانمندی‌های این منطقه آشنایی دارم، اظهارکرد: خراسان‌جنوبی در شاخص‌هایی چون کاهش جرایم و ارتقا سطح دانش برجسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: من و همکارانم بر اساس حرکتی که در هشت سال گذشته داشته‌ایم بر این باور هستیم که در سال‌های آتی می‌توان کشور را به یک جوشش رساند.
,
 
,
جلیلی با بیان اینکه در هشت سال گذشته جلسات متعددی با اساتید خراسان‌جنوبی، فعالان در اتاق بازرگانی و در مرز ماهیرود داشته‌ام، ادامه‌داد: بر اساس این بررسی‌ها می‌گویم می‌توانیم خراسان‌جنوبی را به یک رشد برسانیم.
,
 
,
وی افزود: محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی می‌تواند مبنایی برای صادرات و ارزآوری کشور باشد و معادن منطقه نیز در صورت داشتن ارزش افزوده فرصت ارزشمندی برای اشتغال‌زایی و ارزآوری است.
,
 
,
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان یک فرصت مهم برای صادرات محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی به افغانستان و سایر کشورهای همسایه شرق ایران است.
,
 
,
جلیلی با تأکید بر اهمیت مجرای صادراتی مرز ماهیرود، ادامه‌داد: صادرات ایران به ۲۸ کشور اروپایی حتی در شرایط گشایش اقتصادی نصف صادرات به کشور افغانستان بود.
,
 
,
وی همچنین با اشاره به اینکه کشور پاکستان نیز ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد، گفت: بخش مهمی از این واردات به پاکستان می‌تواند از ایران و از خراسان‌جنوبی باشد.
,
 
,
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: خراسان‌جنوبی فرزندان بزرگ و عالمان بزرگی چون آیت‌الله ربانی و تهامی و عبادی داشته است که این فرزانگان سرمایه‌های مهم این خطه از ایران اسلامی هستند.
,
 
,
جلیلی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی استان سرداران نام‌آوری چون شهید رحیمی، شهید آهنی و ناصری است و امروز نیز در عرصه علم و دانش نیز جوانان متخصص و متعهدی برای فتح قله‌های اقتصاد و تجارت و کشاورزی و همچنین در عرصه روابط خارجی دارد.
,
 
,
وی بیان‌کرد: سند پیشرفت هر شهر و روستا را باید جوانان خود آن سرزمین بنویسند و به دولتمردان بگویند چه نیازهایی دارند و چه اقداماتی برای توسط و پیشرفت استانشان باید انجام شود.
,
 
,
کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: کشور را نمی‌توان با کارهای نمایشی اداره کرد بلکه مردان عمل باید نسبت به جهاد بزرگ برای جهش ایران و رسیدن به قله‌ها قدم بردارند و همه ما در این زمینه وظیفه داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه