اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

مناظرات باید برای مردم اقناع‌کننده باشد/ طیف اصلاحات چیزی برای دفاع از دولت ندارد

مناظرات باید برای مردم اقناع‌کننده باشد/ طیف اصلاحات چیزی برای دفاع از دولت ندارد
محمدرضا خانلری گفت: بحث و جدل کردن با دو نماینده جریان اصلاحات در مناظرات بی‌فایده است چراکه چیزی برای دفاع کردن از دولت اصلاحات و اعتدال ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ در تحلیل مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با نگاه اجمالی به دو مناظره برگزار شده به نظر می‌رسد متاسفانه جریان انقلاب این بار هم به شکل دیگری درتور جریان رقیب افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی افزود: درواقع میزان محبوبیت دولت یازدهم و دوازدهم در بین دولت‌ها در طی ۴۲سال گذشته در پایین‌ترین میزان بوده و با سرافکندگی باید گفت این درصد محبوبیت برای دولت مستقر در بین خیلی از کشورهای منطقه و اروپایی موجب شرمندگی کشور شده است به طوری که حتی دانش‌آموزان مدرسه‌ای هم کارنامه این دولت را به تمسخر می‌گیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بنابراین در چنین وضعیتی باید جریان انقلاب از فرصت مناظره بهتر استفاده می‌کرد و در دام جریان رقیب نمی‌افتاد؛ دو نماینده جریان اصلاحات اگرچه هردو شخصیت محترمی هستند اما بحث و جدل کردن با آن‌ها بی‌فایده است چراکه چیزی برای دفاع کردن از دولت اصلاحات و اعتدال ندارند.

بحث و جدل‌های نامتعارف در مناظرات در شأن ملت ایران نیست

خانلری ابراز کرد: بنابراین به نظر می‌رسد که بحث در مورد مدرک تحصیلی و مسائل پیش‌پا افتاده اینچنینی، برنامه‌ریزی شده است تا درواقع سطح مناظرات را تنزل دهند و شاید به ذم خودشان با این حرکت بتوانند از شورای نگهبان هم انتقام بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: بنابراین اینگونه به حاشیه کشاندن مناظره حرکت درستی نیست و حتی خود کاندیداها هم اذعان کردند که سطح مناظرات نه برای خودشان و نه برای مردم اقناع کننده نیست لذا امیدواریم که در دور بعدی مناظرات که امروز برگزار می‌شود، این روند تغییر داشته باشد.

وی با اشاره به رعایت اخلاق مناظراتی اذعان کرد: این نوع مناظرات که به طور طبیعی برگزار نمی‌شود، طبعا نباید از آن انتظار رعایت اخلاق‌مداری را داشت؛ برخی جدل‌های بچگانه و تهمت و افترایی که از جانب برخی نامزدهای شرکت‌کننده در مناظرات زده می‌شد، در شأن مردم بزرگ مسلمان ایران اسلامی نیست.

خانلری تصریح کرد: اگر در کشورهای دیگر این نوع بی‌اخلاقی‌ها صورت می‌گیرد به این دلیل است که ایدئولوژی آن‌ها با ما متفاوت است؛ آن‌ها معتقدند که هدف، وسیله را توجیه می‌کند، یعنی هر کسی برای برنده شدن می‌تواند به هرنوع ابزاری مانند بداخلاقی و دروغ متوسل شود که ما در انتخابات اخیر امریکا و دوره‌های پیش شاهد اینگونه رفتارهای مفتضحانه بودیم و شاید هم هیچ مشکلی با این موضوع نداشته باشند.

دشمن این بار ترفند عدم یا کاهش مشارکت حداکثری را در پیش گرفته است

وی در ادامه تصریح کرد: اساسا در کشور اسلامی با ایدئولوژی قوی اخلاق‌مدارانه اسلام، این شیوه مناظره مردم را بسیار آزرده و ناراحت کرده است البته نامزدهایی نیز مانند آیت‌الله رئیسی علی‌رغم افتراهایی که به او زده شد سکوت کرد که حتی این حرکت موجب شده جریان مخالف نیز اخلاق‌مداری او را نیز تحسین کند؛ مابقی کاندیداها نیز باید اینگونه رفتار می‌کردند که متاسفانه برآورده نشد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: انتظار می‌رود که حضور حداکثری مشارکت صورت گیرد چراکه دشمن این بار ترفند عدم یا کاهش مشارکت حداکثری را در پیش گرفته که مهمترین دلیل آن نیز دلسردی مردم از عملکرد دولت در سال‌های اخیر است لذا امیدواریم مردم به تکلیف دینی و اجتماعی خود عمل کنند و به صورت حداکثری پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
, بحث و جدل‌های نامتعارف در مناظرات در شأن ملت ایران نیست, بحث و جدل‌های نامتعارف در مناظرات در شأن ملت ایران نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن این بار ترفند عدم یا کاهش مشارکت حداکثری را در پیش گرفته است, دشمن این بار ترفند عدم یا کاهش مشارکت حداکثری را در پیش گرفته است,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه