اخبار داغ

به بهانه انتشار لیست انتخاباتی؛

مشفقانه با نیروهای انقلابی در تهران/ شفاف‌سازی؛ رمز اول اعتماد مردم به لیست

مشفقانه با نیروهای انقلابی در تهران/ شفاف‌سازی؛ رمز اول اعتماد مردم به لیست
انتخابات شوراهای شهر و روستا، اگر از درجه اهمیت، معادل انتخابات ریاست جمهوری برخوردار نباشد، چندان کمتر از آن هم نیست؛ این انتخابات در کلانشهری مانند تهران به دلیل جایگاه و قدرت شهرداری آن که توسط شورای شهر انتخاب می شود، همواره مورد توجه بوده است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای اصولگرا که 4 سال قبل شورای شهر و شهرداری تهران را به اصلاح طلبان واگذار کردند و در این دوره به صورت طبیعی به دلیل ضعف عملکردی عجیب شورای شهر و شهرداران متعدد تهران طی 4 سال گذشته، موقعیت مناسبی را برای تصاحب 21 کرسی شورای تهران دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما این رویای سیاسی بخش های تعبیر نشده ای را نیز دارد که می تواند همه چیز را تغییر داده و نیروهای انقلابی را از اعتماد به جریان سیاسی مذکور دور کند.

,

درست از اولین دقایق انتشار لیست دو جریان مهم اصولگرا در تهران یعنی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت، انتقاداتی بعضا به حق از لیست آنها مطرح شد که باید بزرگان این دو جریان را به تامل وادار کند.

,

نکته بهت آور لیست شورای ائتلاف بدون درنظر گرفتن دیگر موارد سوال برانگیز آن، قرار گرفتن نام نرجس سلیمانی دختر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لیست انتخاباتی بود.

,

از همان دقایق ابتدایی بسیاری منتظر تکذیب این خبر بودند، اما انتشار رسمی لیست از سوی سخنگوی شورای ائتلاف، نشان می داد که ماجرا واقعیت دارد؛ ابهامات و سوالات زمانی بیشتر می شد که حتی گمانه زنی برای قرار گرفتن نام نرجس سلیمانی در لیست نیز چندان وجود نداشت و این اتفاق تقریبا ناگهانی عملیاتی شده است.

,

فشار برخی چهره های سیاسی برای قرار گرفتن نام دختر سردار سلیمانی در لیست شورای ائتلاف، یکی از شایعاتی است که متن انتقادی برادر سردار شهید سلیمانی نیز تا حدودی آنرا تائید می کند.

,

نکته قابل تامل این است که چرا شورای ائتلاف زیر بار چنین فشاری رفته است و بهتر اینکه بزرگان این شورا خود به افکار عمومی پاسخی مشخص دهند تا راه برای اعتماد بیشتر به این لیست هموار شود.

,

اقدام دیگری که باید درباره آن از سوی مسئولان شورای ائتلاف روشنگری شود، شیوه گزینش دیگر افراد لیست است؛ قطعا توضیح دقیق و کامل، پیش از اوج گیری شایعه ها به نفع لیست خواهد بود، نه ضرر آن.

,

در سوی دیگر نیز لیست شورای وحدت وجود دارد؛ لیستی که تقریبا ترکیبی از اعضای سابق شورای شهر تهران است.

,

سوال مطرح درباره این لیست، تغییر لحظه آخری آن و اضافه شدن اسم یکی از چهره های مطرح و عضو سابق شورای شهر تهران به صدر لیست است.

,

در برخی محافل خبری شایعه هایی درباره چگونگی ردصلاحیت و بعد تائید صلاحیت دقیقه 90 برخی افراد وجود دارد که می توان با شفاف سازی پیرامون آن، جلوی هجمه به لیست را گرفت.

,

بدون تردید اعتماد بزرگترین سرمایه نیروهای انقلابی در تهران است که برخی رفتارهای غیرحرفه ای سیاسی می تواند آنرا تخریب کند؛ قطعا ضرورت درک این مساله می تواند به رای آوری نیروهای انقلابی در تهران کمک شایانی کند.

,

درک این معنا که نیروهای انقلابی، بدون توجیه و تنها به صرف ارائه لیست از سوی یک شورا یا ائتلاف، به آن رای نخواهند داد، می تواند باعث رشد سیاسی و حرکت سیاسیون در مسیر صحیح شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه