اخبار داغ

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران اعلام کرد؛

گلایه کسبه صنف میوه از فعالیت بی‌رویه وانتی‌های حاشیه خیابان‌ها و دکه‌های میوه شهرداری/ صدای ما به گوش مسئولان نمی‌رسد

گلایه کسبه صنف میوه از فعالیت بی‌رویه وانتی‌های حاشیه خیابان‌ها و دکه‌های میوه شهرداری/ صدای ما به گوش مسئولان نمی‌رسد
امیرحسین فخرآوران با اشاره به حضور بی‌رویه باری‌ها در حاشیه خیابان‌ها و کمربندی‌های مازندران در این فصل، گفت: نزدیک به یک دهه گلایه و صحبت ما با سازمان میادین شهرداری، بر سر دکه‌های اجاره‌ای میوه به نتیجه‌ای نرسیده است؛ چون زور اتحادیه‌های صنفی به این سازمان نمی‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت قیمت انواه میوه و تره‌بار در میادین مرکزی مازندران، اظهار کرد: کمبودی در عرضه وجود ندارد و قیمت‌ها نیز به نسبت قیمت سایر اقلام و کالاها، مطلوب است.

وی افزود: قیمت این روزهای گوجه در میادین به کیلویی 6 تا 7 هزار تومان و در خرده فروشی‌ها با احتساب سود قانونی تا 30 درصدی، حداکثر تا 10 هزار تومان رسیده است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: قیمت امروز هر کیلو گیلاس درجه یک در میادین میوه 40 هزار تومان، زردآلو 30 تا 35 هزار تومان، سیب زمینی و پیاز 5 هزار تومان، هلو بین 10 تا 15 هزار تومان، شلیل بین 25 تا 30 هزار تومان، هندوانه و خربزه آتشی 5 هزار و 500 تومان، خیار محلی 10 هزار تومان، خیار درختی 6 هزار تومان و موز 26 هزار تومان است.

فخرآوران ادامه داد: استقبال مردم از خرید میوه‌های تابستانی با توجه به قیمت و قدرت خرید مردم، معمولی است و از تب و تاب و بازار گرمی سال‌های گذشته کمی کاسته شده است.

وی بیان کرد: قیمت میوه در میادین متعادل است و قیمت‌های بازار بر می‌گردد به نظارت دستگاه‌های متولی که می‌بایست کنترل جدی صورت گیرد.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، با اشاره به حضور بی رویه باری‌ها در کناره و حاشیه خیابان‌ها و کمربندی‌های مازندران در این فصل، تصریح کرد: کافی است سری به کمربندی‌های قائم‌شهر، نکا، جویبار، جاده دریا و در سایر کمربندی‌های سطح استان بزنید و به وفور به باری‌های میوه حاشیه این خیابان‌ها بر می‌خورید که به راحتی مشغول کسب و کار و فروش میوه هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ساری، عنوان کرد: در گذشته این باری‌ها تنها اقدام به فروش خربزه و هندوانه می‌کردند اما اکنون شاهد فروش تمامی انواع میوه از سوی این افراد هستیم.

فخرآوران تاکید کرد: از سوی دیگر سازمان میادین شهرداری‌ها نیز اقدام به اجاره غرفه میوه و تره‌بار به وفور در سطح شهر کرده است که یک عده از این افراد دارای پروانه کسب و عده زیادی نیز فاقد مجوز هستند که با مبلغ ریالی بالایی که به سازمان میادین می‌دهند، در حال فعالیت هستند و این واحدها حتی زیر مجموعه ما نیستند.

وی اعلام کرد: نزدیک به یک دهه گلایه، اعتراض، رایزنی و صحبت ما با سازمان میادین، به نتیجه‌ای نرسیده است؛ چون زور اتحادیه‌های صنفی به این سازمان نمی‌رسد.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، اذعان کرد: جدا از فعالیت این دکه‌ها در درون شهرها، دستفروش‌ها و وانتی‌ها نیز در سطح شهر از مرکز شهر گرفته تا حاشیه شهر مشغول فعالیت هستند و کسبه با این همه هزینه شاگرد، اجاره، برق، گاز و بیمه و سایر هزینه‌های متفرقه، دستش در پوست گردو مانده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ساری، اضافه کرد: چه کسی باید این واحدها و این واحدها را جمع آوری کند؟ سد معبر کجا است؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟ داد کسبه و خرده‌فروش‌های این صنف مدت‌ها است که در آمده است و کسی پاسخگو نیست.

فخرآوران متذکر شد: برخی از فعالان کسبی این دکه‌های شهرداری، جزو بدهکاران بزرگ به حجره‌داران میادین میوه هستند که با اجازه غرفه شهرداری و بدون مجوز در حال فعالیت هستند و میوه‌های خود را از شهرهای اطراف تهیه می‌کنند که با اجاره غیر واقعی این دکه‌ها مشغول فعالیت هستند و اگر روزی به یکباره بساط خود را جمع کنند، دست کسی هم به آنان نمی‌رسد.

به گفته وی، در مرکز استان نزدیک به 100 واحد صنفی عمده فروش میوه و 300 واحد خردده فروش دارای پروانه کسب و نزدیک به 50 واحد فاقد پروانه کسب مشغول فعالیت هستند که از این شغل در حال کسب روزی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه