اخبار داغ

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تأمین ۲۰ میلیون دوز واکسن، شرط بازگشایی دانشگاه ها و مدارس/"آموزش‌مجازی"صدمه شدیدی به حوزه آموزش وارد کرد

تأمین ۲۰ میلیون دوز واکسن، شرط بازگشایی دانشگاه ها و مدارس/"آموزش‌مجازی"صدمه شدیدی به حوزه آموزش وارد کرد
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بخاطر صدمه شدیدی که "آموزش‌مجازی" به حوزه آموزش در مدارس و دانشگاه ها وارد کرده؛ باید مسئولان با تامین ۲۰ میلیون دوز واکسن تمام تلاش خود را معطوف به واکسینه دانشجویان و دانش آموزان و در نهایت بازگشایی مدارس کنند.
[

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با وضعیت بلاتکلیفی که در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها وجود دارد گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هنور نه برنامه ای برای بازگشایی مدارس دارد و نه برنامه ای برای  شور و  بررسی به این کمیسیون ارائه شده است.

, حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , حسینعلی شهریاری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

آموزش حضوری با نظارت ستادمقابله با کرونا برنامه ریزی شود

, آموزش حضوری با نظارت ستادمقابله با کرونا برنامه ریزی شود, آموزش حضوری با نظارت ستادمقابله با کرونا برنامه ریزی شود,

 

,

, ,

 

,

وی در ادامه متذکر شد: برنامه اصلی که بازگشایی مدارس که بصورت جدی روی آن کارشود، باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و برنامه ریزی شود. به طوری که تمام ابعاد این مقوله طوری باشد که مجموعه وزارت آموزش و پرورش و حتی وزارت آموزش عالی در صورت بازگشایی ها که قاعدتا از ابتدای مهر ماه صورت خواهد گرفت؛ انشالله از بیماری مصون باشند.

, ستاد ملی مقابله با کرونا ,

 

,

واکسینه تمام پرسنل مدارس و دانشگاه ها شرط آموزش حضوری

, واکسینه تمام پرسنل مدارس و دانشگاه ها شرط آموزش حضوری, واکسینه تمام پرسنل مدارس و دانشگاه ها شرط آموزش حضوری,

شهریاری ادامه داد: اگر قرار باشد که مدارس و دانشگاه ها با شروع سال تحصیلی جدید، بازگشایی شوند؛ باید هم معلمان، دانش آموزان، اساتید و دانشجویان واکسینه شوند. یعنی تمام کادری که قرار است در فضای مدارس و دانشگاه ها رفت و آمد داشته باشند.

,

 

,

آموزش حضوری در گرو واکسیناسیون دانشگاه ها و مدارس

, آموزش حضوری در گرو واکسیناسیون دانشگاه ها و مدارس, آموزش حضوری در گرو واکسیناسیون دانشگاه ها و مدارس,

 

,

, ,

 

,

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این نکته که تنها در صورت واکسیناسیون جمعی می توان مقوله آموزش را بصورت جمعی و حضوری دایر کرد، گفت: ما در کشور بیش از 12 میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم و اولیای مدارس در حوزه وزارت آموزش و پرورش داریم که به امر تحصیل و تدریس مشغول هستند. گذشته از آن حدود چهار میلیون دانشجو و حدود کمتر از یک میلیون استاد و مدرس دانشگاه در حوزه آموزش عالی مشغول هستند که باید برای آنها برنامه داشت.

, ما در کشور بیش از 12 میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم و اولیای مدارس در حوزه وزارت آموزش و پرورش داریم که به امر تحصیل و تدریس مشغول هستند. گذشته از آن حدود چهار میلیون دانشجو و حدود کمتر از یک میلیون استاد و مدرس دانشگاه در حوزه آموزش عالی مشغول هستند که باید برای آنها برنامه داشت.,

 

,

20 میلیون دوز واکسن شرط بازگشایی مدرسه و دانشگاه

, 20 میلیون دوز واکسن شرط بازگشایی مدرسه و دانشگاه, 20 میلیون دوز واکسن شرط بازگشایی مدرسه و دانشگاه,

وی افزود: بنابراین در مجموع وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت خانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی اگر قرار باشد تصمیمی مبنی بر بازگشایی مدارس و تدریس حضوری بگیرند، باید در فکر تامین 20 میلیون واکسن باشند.

, در مجموع وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت خانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی اگر قرار باشد تصمیمی مبنی بر بازگشایی مدارس و تدریس حضوری بگیرند، باید در فکر تامین 20 میلیون واکسن باشند.,

 

,

لزوم تامین واکسن مورد نیاز تا زمان آغاز سال تحصیلی جدید

, لزوم تامین واکسن مورد نیاز تا زمان آغاز سال تحصیلی جدید, لزوم تامین واکسن مورد نیاز تا زمان آغاز سال تحصیلی جدید,

شهریاری با ابراز امیدواری از دپو واکسن تا موسم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصریح کرد: با این احوال امیدواریم تا آن زمان تولید واکسن داخل به میزانی برسد که ستاد مقابله با کرونا تصمیمی نهایی را برای واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان بگیرد و این معضل برطرف شود.

,

 

,

صدمه شدید "آموزش‌مجازی" به حوزه آموزش/تمام تلاش مسئولان باید معطوف بازگشایی مدارس شود

, صدمه شدید "آموزش‌مجازی" به حوزه آموزش/تمام تلاش مسئولان باید معطوف بازگشایی مدارس شود, صدمه شدید , ", آموزش‌مجازی, ", به حوزه آموزش/تمام تلاش مسئولان باید معطوف بازگشایی مدارس شود,

 

,

, ,

 

,

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: گرچه فشار کار بسیار زیاد است؛ اما متولیان امر بهداشت و درمان و حوزه آموزش باید تمام تلاش خود را معطوف بازگشایی مدارس کنند؛ چرا که آمار های سازمان های مختلف حاکی از آن است که آموزش مجازی صدمه شدیدی به امر آموزش و پرورش و حوزه آموزش عالی و مجامع دانشگاهی وارد کرده است.

,

 

,

واکسیناسیون تنها راه بازگشایی مجامع آموزشی است

, واکسیناسیون , تنها راه بازگشایی مجامع آموزشی است, تنها راه بازگشایی مجامع آموزشی است,

وی در خاتمه اظهاراتش عنوان کرد: بنابراین امیدواریم که به زودی با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد، کلاس های درس در دانشگاه و مدارس دومرتبه برگزار شود؛ با این وجود نکته امیدوارکننده این است که تا مهر ماه و زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حدود سه- چهار ماه زمان داریم. بر این اساس قرار بر این شده که تولید داخلی واکسن ما تا آن زمان به اندازه ای دپو و تولید شود که بتوانیم کلاس های درسی مدارس و دانشگاه ها را بصورت حضوری برگزار کنیم؛ لذا تنها راه بازگشایی و برگزاری مجامع آموزشی انجام واکسیناسیون است.  

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه