اخبار داغ

در پایتخت وحدت صورت می گیرد؛

برپایی جشن های دهه کرامت از دریچه مجازی و در فضای باز/توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت متبرک در مناطق محروم

برپایی جشن های دهه کرامت از دریچه مجازی و در فضای باز/توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت متبرک در مناطق محروم
همزمان با دهه کرامت جشن هایی از دریچه مجازی یا در فضای باز در پایتخت وحدت برگزار و ۲ هزار و چهارصد بسته گوشت به عنوان کمک کریمانه بین نیازمندان مناطق محروم توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت بیان کرد: همزمان با دهه کرامت سراسر سیستان و بلوچستان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری غرق در شادی می شود که از جمله آن می توان به برگزاری ویژه برنامه این دهه مبارک در زاهدان اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۲۱:۳۰ امشب هر شب با دو رویکرد انتخابات و دهه کرامت، به همراه برگزاری مسابقه و اهدای جایزه نقدی، در مجتمع فرهنگی، هنری اشراق با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار می شود.
 
این مقام مسئول افزود: رویدادهای دهه کرامت به گونه ای پیش بینی شده است تا بتواند باعث تلطیف روحیه شهروندان، ترویج نشاط معنوی و شور و اشتیاق بیشتر مردم در روزهای سخت کرونایی شود.
 
به گفته وی، تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان ها با حضور کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل ها و انجمن ها، برگزاری مراسم شعرخوانی، اجرای موسیقی و تقدیر از خادمان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه های این ایام است.
 
مسگرانی اضافه کرد: نمایشگاه آثار منتخب جشنواره گرافیک رضوی نیز همزمان با دهه کرامت در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می شود، تاکنون شش دوره از این جشنواره برگزار شده است و تداوم خواهد داشت.
 
وی گفت: همچنین جشنواره تئاتر خیابانی نخل و هامون با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و پشتیبانی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با رویکرد نقد اجتماعی، تشویق مردم به مشارکت در انتخابات و انتخاب درست و آگاهانه در برخی شهرهای استان برگزار می شود، این برنامه ها به صورت مجازی هم نمایش داده خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


آمادگی خودجوش مردم برای برپایی جشن های دهه کرامت
 
حجت الاسلام مهدی پودینه، دبیر شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت نیز ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س)، بیان کرد: جشن هایی که مردم به صورت خودجوش در مساجد و محلات برپا می کنند با هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.
 
وی افزود: در سال های گذشته ورود کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) حامل پرچم حضرت معصومه (س) یکی از مهمترین برنامه های این ایام بود که سال گذشته و امسال به دلیل شرایط کرونا مجوز اجرای این برنامه صادر نشد.
 
وی ادامه داد: مراسم هایی که مبتنی بر تجمع بود، امسال برپا نمی شود، اما به جای آن برنامه هایی بر اساس شرایط کرونایی پیش بینی شده است و جشن هایی در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد هم نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برگزار می  شود.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: تجلیل از فعالان فرهنگی دختر مساجد زاهدان به مناسبت روز دختر، اجرای برنامه سرود خوانی با موضوع حضرت معصومه (س) و با عنوان "من رای می دهم" در پارک ها شروع شده است و به صورت کارناوال و سیار نیز اجرایی می شود.
 
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ بسته گوشت متبرک با همکاری حرم حضرت معصومه (س) به عنوان کمک کریمانه و به رسم اهل بیت (ع) بین نیازمندان حاشیه شهر زاهدان، زابل، زهک، نیکشهر و قصرقند توزیع می شود.
 
انتهای پیام/

,
, آمادگی خودجوش مردم برای برپایی جشن های دهه کرامت, آمادگی خودجوش مردم برای برپایی جشن های دهه کرامت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه