اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

نگذاریم افراد دیگر برای ما انتخاب کنند/ به‌عنوان یک ایرانی دین خود به کشور را در پای صندوق رای ادا کنیم

نگذاریم افراد دیگر برای ما انتخاب کنند/ به‌عنوان یک ایرانی دین خود به کشور را در پای صندوق رای ادا کنیم
زارع مهرانی گفت: وقتی فرزندتان را بخواهید ثبت نام کنید یک مدرسه خوب انتخاب می کنید حالا سرنوشت مملکت را میخواهید دست یه کسی بدهید دیگران بخواهند انتخاب کنند ایراد نمی گیرید پس برای آن کسی که آگاهی ندارد بصیرت و آگاهی لازم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد زارع مهرانی کارشناس سیاسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: انسان موجودی مختار در زندگی اش از کوچکترین تا بزرگترین چیز انتخاب می کند یه موقع انتخاب روزمره زندگی است و یه موقع انتخابی است که در سرنوشت انسان تاثیرگذار است و برای یک روز دو روز نیست مثل انتخاب رییس جمهور که یکی از انتخاب های بزرگ و تاثیرگذار در سرنوشت جامعه و خود فرد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه رییس جمهور می تواند تصمیمات بزرگی در زندگی ما بگیرد افزود: موضوعاتی مانند کاهش جمعیت، دادن یارانه، گران کردن اجناس و یا ارزان کردن و غیره توسط رییس جمهور گرفته می شود پس دولتی که سرکار است چه خوب و یا بد در سرنوشت ما تاثیرگذار است و باید دقت کنیم که به چه کسی رای می دهیم و البته  حق ما هست که انتخاب کنیم خوب و یا بد مسئول خود ما هستیم.

,

اگر خانه گردوغبار گرفت خرابش نمی کنند گردگیری می کنند

, اگر خانه گردوغبار گرفت خرابش نمی کنند گردگیری می کنند,

زارع مهرانی ادامه داد: دولت ما جمهوری اسلامی است یعنی مسئول را خودمان انتخاب می کنیم  دولت شاهنشاهی نیست که هر چه شاه گفت مردم بله بگویند اگر من ناراضی و بی اعتماد از وضع موجود هستم به هر دلیلی، نباید حق انتخاب را از خودم سلب کنم چون با عدم مشارکت من چیزی از مشکلات حل نمی شود و شاید بدتر هم شود اگر خانه گردوغبار گرفت خرابش نمی کنند گردگیری می کنند.

,

تحلیلگر مسایل سیاسی هرمزگان اضافه کرد: اگر مشارکت در انتخابات نکنیم ما بعنوان یک ملت در سطح بین الملل چجوری شناخته می شویم؟ جهان نگاه می کند که مردم پای کار هستند یا نه؟ درست است حضور ما در مناسبت ها ملی و مذهبی تاثیر دارد اما جامعه جهانی بالاترین تصمیم گیری مردم یک ملت در سطح بین الملل را در صندوق رای می بیند.

,

وی تصریح کرد: اگر مشارکت حداکثر داشتیم آن موقع مقبولیت مردم نسبت به نظام ثابت می شود اگر به هر دلیلی مشارکت پایین شد جایگاه کشور در جهان تضعیف می شود و امنیت ملی کشور به خطر می افتد و بعنوان یک ایرانی باید تلاش کنیم بالاترین مشارکت را در انتخابات داشته باشیم.

,

زارع مهرانی گفت: نیروهای محور مقاومت ما بالاترین مشارکت را در انتخاباتشان داشتند ما که مرکزشان هستیم باید بیشتر از اینها پای صندوق های رای بیاییم.

,

استکبار جهانی راضی به پیشرفت و توسعه کشور ما نیست

, استکبار جهانی راضی به پیشرفت و توسعه کشور ما نیست,

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دو دیدگاه تغییر در کشور وجود دارد اظهار کرد: یک دیدگاه اینست که مدیرانی که الان سرکار هستند توانشان بیشتر از این نبوده اگر نیروهای جوان، انقلاب، متعهد روی کار بیایند و سابقه قبلی شان نشان داده که توانمند هستند می توانند کار را پیش ببرند اما دیدگاه دیگر نظری متفاوت دارد و معتقد است که ما باید با جامعه جهانی هماهنگ باشیم و هرآنچه آنها گفتند ما گوش کنیم تا پیشرفت کنیم.

,

وی با بیان اینکه استکبار جهانی راضی به پیشرفت و توسعه کشور ما نیست افزود: ما انقلاب کردیم که زیربار حرف زور استکبار نرویم و انقلاب ما خاص سال ۵۷ نیست بلکه تازه شروع شد و براین اعتقاد هستیم که با دنیای استکبار باید محکم برخورد کرد البته باید نسبت به خودمان رحیم ،مهربان، انسجام، اتحاد داخلی و شور و نشاط داشته باشیم.

,

مهمترین کار این دوره از ریاست جمهوری تغییر مطلوب وضع اکنون و اجرای بیانه گام دوم انقلاب

, مهمترین کار این دوره از ریاست جمهوری تغییر مطلوب وضع اکنون و اجرای بیانه گام دوم انقلاب,

زارع مهرانی مهمترین کار این دوره از ریاست جمهوری را تغییر مطلوب وضع اکنون و اجرای بیانه گام دوم انقلاب دانست و ادامه داد: اهمیت این انتخابات دوچندان است و باید کسی رو روی کار بیاریم که بیانیه گام دوم انقلاب را قبول داشته باشد و دنبال عملی کردن توصیه های مقام معظم رهبری باشد مسئولی که بیانه گام دوم را قبول ندارد چطوری می خواهد اجرا کند مسیر دوره قبل اشتباه بوده و باید در این دوره از انتخابات کسی را انتخاب کنیم که سابقه عملی کردن وعده های خود را داشته باشد.

,

تحلیلگر مسایل سیاسی هرمزگان اضافه کرد: اگر یک فرد توانمند و ولایتمدار سرکار بیاریم توصیه رهبر انقلاب در جهش مسیر انقلاب محقق می شود یعنی آن شخص با روحیه تلاش و مجاهدتی که دارد این جهش را بوجود می آورد البته عملکرد دولت های مختلف در ۴۰ سال را مورد نقد قرار می دهیم اما نافی زحمات نمی شویم و دولت ها را نفی نمی کنیم از اول انقلاب تا حالا با همه پستی ها و بلندی هایی که داشتند در این نظام کار کردند ولی آن چیز مطلوب نظام اسلامی بوجود نیامده است.

,

وی یادآور شد: دولت ها با هدایت امام راحل و رهبر انقلاب کار را پیش بردند ما در دوره انقلاب بیش از ۱۵ میلیون دانشگاهی تربیت کردیم و در مهندسی دنیا حرفی برای گفتن داریم ما در پزشکی جز ۵کشور اول دنیا هستیم در هوافضا، نانوتکنولوژی و ابعاد مختلف دانش های روز جهان در این ۴۰ سال کار شده و نباید به مردم القا شود که هیچ کاری نشده است.

,

استاد دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: ما توانستیم موجود زنده به فضا بفرستیم اما در معیشت مردم ماندیم و نشان از ضعف در این بخش است باید کسی را روی کار بیاریم که هماهنگ با بخش های دیگر باشد و همه بخش ها را به سوی توسعه پیشرفت سوق دهد.

,

ریل گذاری کشور را با تغییر مدیر توانمند جهش دهیم

, ریل گذاری کشور را با تغییر مدیر توانمند جهش دهیم,

زارع مهرانی با بیان اینکه ما باید مدیران را عوض کنیم و ریل گذاری کشور را با تغییر مدیر توانمند جهش دهیم و شعار ما می توانیم را در کشور جامعه عمل بپوشاند گفت: در مسائل نظامی توانستیم با جود تحریم های مختلفت رشد و پیشرفت کنیم و از ظرفیت نیروی انسانی و ظرفیت ۴فصل که خیلی کم کشوری از این نعمت برخوردار باشد که در طول سال کشاورزی کنیم و با مکانیزه و هوشمندکردن بخش کشاورزی باید بیشترین بهره روی داشته باشیم و می توانیم نه تنها به خودمان بلکه به ۵۰۰ میلیون جمعیت همسایه خدمات بدهیم  و صادارات داشته باشیم.

,

تحلیلگر سیاسی هرمزگان با اشاره به اختیارات رییس جمهوری اظهار کرد: بیش از ۶۴ اصل قانون اساسی مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با رییس جمهور است، تمام بودجه و نیروی انسانی کشور در اختیار رییس جمهور است،۳۱ استاندار را تعیین می کند بیش از ۴۵۰ نفرفرماندار مشخص می کند بیش از هزار و هفتادویک بخشدار تعیین می کند، بیش از ۷۰نماینده خارج کشور را تعیین می کند تمام امکانات مملکت دست رییس جمهور است اگر جایی هم هماهنگ نباشد می تواند با نظر رهبر انقلاب کار را انجام دهد.

,

حضور حداکثری با انتخاب گزینه اصلح کامل می شود

, حضور حداکثری با انتخاب گزینه اصلح کامل می شود,

وی افزود: مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات یک بخش است که باید باشد اما این مشارکت شرط کافی نیست وشرط دیگر انتخاب گزینه اصلح است و باید کسی را انتخاب کنیم از پس این همه مسئولیت بربیاد و توانمندی را داشته باشد.

,

زارع مهرانی با بیان اینکه ما نسبت به این دولت نقد داریم ادامه داد:جهت گیری و رویکرد این دولت، یک محوری بوده و براین باور است که باید کشورهای مستکبر ارتباط بگیریم با مشکلاتمان حل شود ۸ سال با دنیا مذاکره کردیم هیچی به ما نداند پس باید برگردیم به فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که فرمودند  توجه به درون کشور و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

,

این استاد دانشگاه اضافه کرد: ما ۷۰نمایندگی در جهان داریم اگر که رایزن اقتصادی بزاریم و مراوده داشته باشیم می توانیم بازار خوبی برای تولیداتمان داشته باشیم در حالیکه دنیا همش اروپا و آمریکا نیست جامعه جهانی بیش از ۲۰۰ کشور است کشورهایی هستند که هیچ مشکلی با ما ندارند قرآن، دین و عقل به ما اجازه داده با کشورهای دنیا مراوده داشته باشیم.

,

وی با اشاره به سرمایه سرزمین های دست نخورده افریقا بیان کرد: چقدر کار و تلاش برای ما هست مگر ما جز ۵کشور تولیدکننده مهندسی نیستیم پس ظرفیت خوبی برای ما هست که کلی ارزآوری برای مملکت به ارمغان بیاریم.

,

دولت در قضیه برجام دست خودش را خالی کرد

, دولت در قضیه برجام دست خودش را خالی کرد,

زارع مهرانی با بیان اینکه در اجرای برجام توصیه های رهبری نادیده گرفته شد عنوان کرد: رهبری ۹تا شرط در اجرای برجام داشتند و عمل نشد شورای امنیت ملی چندین شرط گذاشتند ولی اجرایی نشد قرار بر این بود که مرحله به مرحله برجام را پیش ببریم یعنی یه چیزی بگیریم و یه چیزی بدهیم اما دولت یکجا به تعهدات عمل کرد و دست خودش را خالی کرد و خود مسئولان و شخص وزیر امورخارجه آقای ظریف اعتراف کردند از خطوط قرمز رهبرانقلاب در اجرای برجام رد شدیم.

,

کارشناس سیاسی هرمزگان تصریح کرد: رهبری در جایی که اصل نظام و انقلاب به خطر بیافتد ورود پیدا می کنند ولی در قضیه برجام دولتمردان برای مذاکره اجازه خواستند رهبر انقلاب هم قبول کردند اماشروط ۹گانه را رعایت نکردند. و اگر که اشتباه گذشته ما درست نبوده و یا ناراضی بودیم دلیل براین نمی شود که انتخاب هاب بعدیمان هم غلط باشد.

,

نگذاریم افراد دیگر برای ما انتخاب کنند

, نگذاریم افراد دیگر برای ما انتخاب کنند,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در جامعه چند دسته از افراد  هستند که می گویند در انتخابات شرکت نمی کنند گفت: یک دسته آگاهی ندارند در صورتیکه یک رای آنها در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار است چطور است وقتی فرزندتان را بخواهید ثبت نام کنید یک مدرسه خوب انتخاب می کنید حالا سرنوشت مملکت را میخواهید دست یه کسی بدهید دیگران بخواهند انتخاب کنند ایراد نمی گیرید پس برای آن کسی که آگاهی ندارد بصیرت و اگاهی لازم است.

,

وی اظهار کرد: دسته دیگر افراد آگاه هستند اما از وضع موجود ناراضی اند پس اگر می خواهند این وضع تغییر کند باید در انتخابات شرکت کنند و رای خودشان را به صندوق بیاندازند و به کسی که بهترین عملکرد دارد چه بسا افرادی برنامه خیلی خوبی داشته باشند اما روی کاغذ است.

,

برنامه خوب باید قابلیت اجرایی داشته باشد

, برنامه خوب باید قابلیت اجرایی داشته باشد,

زارع مهرانی افزود: برنامه خوبی که گفته می شود باید قابلیت اجرایی داشته باشد و در گذشته ثابت شده باشد باید واقعیت های جامعه را ببینیم و برای حل آن راهکار داشته باشیم و سابقه فرد نشان داده که هرجایی که مسئول بوده گره گشای مردم بوده، و این شخص میتواند مشکلات را برطرف کند و هدفمند باشد.

,

تحلیلگر سیاسی هرمزگان ادامه داد: رییس جمهور باید پست و مقام ارزشی نداشته باشد باید دنبال باز کردن گره از کار مردم باشد و شاخص های فرد اصلح برای رییس جمهوری در قانون اساسی آمده، امام راحل فرمودند، مقام معظم رهبری هم بیان کردند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم گفته و یکی از ویژگی های مهم فرد اصلح اینست که ولایت فقیه را نه اینکه با زبان، بلکه عملا قبول داشته باشد یعنی الزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد.

,

رییس جمهوری باید حرف ولایت فقیه را عملیاتی کند

, رییس جمهوری باید حرف ولایت فقیه را عملیاتی کند,

وی تاکید کرد: رییس جمهوری باید حرف ولایت فقیه را عملیاتی کند بیش از ۱۰ سال است که موضوع افزایش جمعیت را به دولتمردان ابلاغ کردند چرا اجرایی نشده باید کسی رییس جمهور باشد که دستورات رهبری را عملیاتی کند

,

زارع مهرانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب دستورالعمل و سند راهبردی برای آموزش و پرورش نوشتند چرا اجرایی نمی شود رییس جمهوری باید کسی باشد که دستورات رهبری را قبول داشته باشد و در کشور عملیاتی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه