اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناس اقتصادی مطرح شد؛

همتی، پول ملی را بی‌ارزش کرد/ عملکرد دولت تدبیر و امید ۶۰ درصد مردم را به زیر خط فقر برد

همتی، پول ملی را بی‌ارزش کرد/ عملکرد دولت تدبیر و امید ۶۰ درصد مردم را به زیر خط فقر برد
استاد بازنشسته اقتصاد ایران دانشگاه تهران با بیان اینکه اظهارات روحانی در مورد رونق اقتصادی یک شوخی است، گفت: مسببان وضع امروز، حالا از اصلاح دم می‌زنند و منتقد وضع موجود شده‌اند؛ در حالی که با چاپ پول، افزایش نقدینگی و رشد تورم، باعث رفتن ۶۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر شدند.
[

ابراهیم رزاقی استاد بازنشسته اقتصاد ایران دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اظهارات حسن روحانی در مورد ایجاد رونق اقتصادی و کنترل نرخ تورم در ۸ سال گذشته اظهار کرد: با رفتن ۶۰ درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر و بالا رفتن روزانه قیمت کالاهای اساسی، می‌توان پی‌برد که این اظهارات واقعیت ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛,

وی افزود: اگر فرضاً گفته رئیس جمهور صحیح باشد، پس چرا این اقتصادی که از آن سخن می‌گویید در جامعه دیده نمی‌شود؛ باید از او پرسید در این ۸ سال اخیر چند بار تورم تک رقمی شده است.

,

 

,

آمریکایی‌ها هیچ تحریمی را برنداشتند

, آمریکایی‌ها هیچ تحریمی را برنداشتند, آمریکایی‌ها هیچ تحریمی را برنداشتند,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آمارهای منتشر شده در بهترین حالت‌ها تورمی بیش از ۴۰ درصد را نشان می‌دهد، اگر دولت تدبیر و امید عددی بالای ۴۰ را تک رقمی می‌داند، راست می‌گویند؛ ولی با توجه به آمارها، این سخنان به شوخی شبیه‌تر است تا واقعیت؛ تا جایی که این حس را به وجود می‌آورد که به جای عذرخواهی و آوردن دلایلی مثل نتوانستیم و نشد، حالا آقایان با وقاحت دست به انکار واقعیات می‌زنند.

,

رزاقی بیان کرد: مردم باور نمی‌کنند این مسئولینی که دل در گرو غربی‌ها دارند، همان کسانی هستند که دم از استقلال و سرافرازی ایران و مردم می‌زدند تا جایی که بعد از گذشت دو ماه از شروع مجدد مذاکرات برجامی، هنوز آمریکایی‌ها هیچ یک از تحریم‌های اصلی اقتصادی را برنداشته‌اند؛ در حالی که همین مسئولان در این زمینه‌ها هم از همان آمارهای تخیلی برای ارائه گزارش استفاده کرده و به عملکرد خود افتخار هم می‌کنند.
 

,
,

همتی با چاپ پول ساده‌ترین راه را انتخاب و پول ملی را بی‌ارزش کرد

, همتی با چاپ پول ساده‌ترین راه را انتخاب و پول ملی را بی‌ارزش کرد, همتی با چاپ پول ساده‌ترین راه را انتخاب و پول ملی را بی‌ارزش کرد,

وی اشاره کرد: واقعیت تورم چیزی است که مردم آن با زندگی خود را لمس می‌کنند نه اعداد و ارقامی که کسانی شبیه به همتی ارائه می‌دهند. همان‌ها که مسبب اشتباهات بزرگ در اقتصاد بوده‌اند، امروز دم از اصلاح شرایط می‌زنند تا جایی که کسی که دست به چاپ پول و افزایش نقدینگی و تورم زده و مقصر اصلی است، امروز اظهار بی‌گناهی می‌کند و منقد این جریان وضع موجود شده است.

,

این استاد اقتصاد ادامه داد: کسی مثل همتی که با خطای راهبردی و افزایش بی‌منطق نرخ بهره از ۸ درصد به ۱۷ درصد و با جذب سرمایه‌های مردم با فروش سهام بانک‌ها مشکلات زیر مجموعه‌های خود را حل و سرمایه مردم را نابود کرد، حالا در راستای انتخابات واقعیات را کتمان می‌کنند.

رزاقی گفت: همتی با چاپ پول ساده‌ترین راه را انتخاب کرد و کاری به مراتب بدتر از عملکرد مدیران قبلی که خود که منتقد آنها بود را انجام داد. او دلارهایی که هنوز به ایران نرسیده بود را به ریال تبدیل کرده و ارزش پول ملی را با افزایش نقدینگی به شدت پایین کشید.
 

,
,
,
,

کمر تولید با مالیات سنگین شکسته شد

, کمر تولید با مالیات سنگین شکسته شد, کمر تولید با مالیات سنگین شکسته شد,

وی با اشاره به مالیات به عنوان بازوی اقتصادی دولت، گفت: تدبیر و امید در این زمینه هم راه را اشتباه رفت و با وجود رکود اقتصادی و زیان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، مالیات را از آنها تصاعدی دریافت و نارضایتی را بیشتر کرد و بلعکس از بخش بازرگانی و دلالانی که با رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد را به نابودی کشاندند، مالیات نگرفت و به جای اینکه اختلاف طبقاتی را از طریق مالیات کم کند، بر آن افزود.

این کارشناس اقتصادی افزود: مدیریت دولت روحانی با عملکردش در حوزه مسکن مردم را به فقر و بی‌نوایی و بی‌خانمانی کشاند و با وجود اینکه دیدند با مردم چه می‌کنند به راه خود ادامه داند در حالی که فهمیدن این‌ها نیاز به دانش اقتصادی نداشت اما دانسته این کار را با مردم انجام دادند. می‌توان به این نتیجه رسید که این کارها را تعمدی انجام داده‌اند تا نظر عموم را از نظام برگردانند و مردم را در این راه قربانی اهداف خود کردند.
 

,
,
,
,

مدعیان دیروز؛ می‌گویند اختیارات نداریم

, مدعیان دیروز؛ می‌گویند اختیارات نداریم, مدعیان دیروز؛ می‌گویند اختیارات نداریم,

رزاقی بیان کرد: کاری که اوباما و ترامپ حرفش را زدند، دولت تدبیر و امید با اثر بخش کردن تحریم‌ها اجرا کرد و در راستای خود تحریمی قدم برداشت و با موثرترین راهکارها برای غربی‌ها قدم برداشتند؛ به جای اینکه به توانایی داخلی متکی باشند، مدیرانی بر سر کار آمدند و امروز با گفتن اینکه اختیارات نداریم و نمی‌گذارند، ذهن مردم را به مقصر جلوه دادن دیگران سوق می‌دهند و دروغ‌ می‌گویند.

,

وی راهکار حل مشکلات را بازگشت به مدیریت جهادی و انتقلابی دانست و گفت: اگر ریل اقتصاد ایران تغییر نکند، مردم ممکن است گمراه شوند و دوست و دشمنت را تشخیص ندهند؛ رئیس جمهور بعدی باید فشار اقتصادی بر مردم را کم و با ایجاد تعاونی، عقب افتادگی در حوزه مسکن را جبران کند و بصیرت مردم را افزایش دهند تا به گفته امام علی (ع) فقر ایمان را از میان نبرد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه