اخبار داغ

ترامپ بازهم رسوایی به بار آورد!

ترامپ بازهم رسوایی به بار آورد!
با انتشار گزارش هایی درباره اقدامات پنهانی ترامپ درباره کسب اطلاعات از برخی اعضای دموکرات کنگره از طریق دستگاه قضایی، اکنون رسانه ها و ناظران سیاسی این کشور با افشای این بخش از فساد قضایی دولت ترامپ، آن را فاجعه‌ای برای دموکراسی در آمریکا تحلیل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ وی تلاش کرده بود تا بطور مخفاینه و از طریق وزارت دادگستری آمریکا اطلاعاتی از برخی از نمایندگان حزب دموکرات از جمله «آدام شف »که اکنون رئیس کمیته اطلاعاتی  مجلس نمایندگان بود، اطلاعاتی برعلیه آنان از  حساب آنها در «فراداده»های شرکت «اپل» بدست آورد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نیویورک تایمز گزارش داد، این اتفاق در دوره ریاست «ویلیام بار» بر وزارت دادگستری آمریکا دو بار، در سال ۲۰۱۷میلادی و اوایل سال ۲۰۱۸ تلاش شد تا اطلاعاتی از آدام شف نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا و ده ها نفر از افرادی که مرتبط به کمیته قضایی مجلس هستند، گردآوری شود.در این میان اطلاعات مربوط به «اریک سویاولول» (Eric Swalwell)  دیگر نماینده ایالت کالیفرنیا نیز وجود داشته است،
,
 
,
نیویورک تایمز  در گزارش خود عنوان می کند، دولت ترامپ و مقامات قضایی در دوره رئیس جمهوری قبلی بر دموکرات های حاضر در کنگره برای کسب اطلاعات (علیه آنان) متمرکز شده بود.
,
 
,
 
,
سو استفاده از دستگاه قضایی در دوره ترامپ
,
 
,
شبکه خبری سی ان ان نیز با پرداختن به این گزارش نوشت: انتشار این خبر حاکی از آن است که دولت ترامپ تا چه اندازه از دستگاه قضایی آمریکا برای هدف قرار دادن مخالفان خود، سوءاستفاده کرده است و رئیس جمهوری قبلی آمریکا تا چه حد در نابود کردن قوانین و ارزش های آمریکا پیش رفته است.
,
 
,
 
,
توهین به بنیان های دموکراسی
,
 
,
سی ان ان درادامه می افزاید: گزارش منتشر شده از سوی نیویورک تایمز همچنین بیانگر این واقعیت است که اهانت و زیر پا نهادن بنیان های دموکراسی از سوی دونالد ترامپ تا چه حد ادامه داشت و تنها این گوشه از این فجایع از پرده برون افتاده و از مابقی آنها هنوز اطلاعی نیست.
,
 
,
تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی افزود: اتهامات جدید همچنین نشانگر آن است که آزادی بیان و بطن ارزش هایی که زیربنای دو قرن و نیم زندگی آمریکایی ها را تشکیل داده چگونه مورد هجمه بی سابقه قرار گرفته است.
,
 
,
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: وزارت دادگستری آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در زمان ریاست ویلیام بار اقدام به گردآوری سوابقی از بخش «فرا داده های» شرکت «اپل» (Apple)  از تنی چند از اعضای دموکرات  عضو کمیته اطلاعاتی وقضایی مجلس نمایندگان، مشاوران و دیگر بستگان اعضای این کمیته کرده بود.
,
 
,
نیویورک تایمز افزود: وزارت دادگستری کنونی قرار است تحقیقاتی در این رابطه آغاز کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه