اخبار داغ

مدیرکل تعان، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۳۰۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد/ اجرای ۳۰ میلیارد تومان پروژه ورزشی

۳۰۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد/ اجرای ۳۰ میلیارد تومان پروژه ورزشی
آشتاب گفت: 309 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قالب ۱۳۵۸ طرح در لرستان پرداخت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، علی آشتاب شامگاه شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: اشتغال اتباع خارجی در استان لرستان ممنوع بوده و سال گذشته ۹۲۹ مورد بازرسی از کارگاه ها در قالب ۱۱۸ تیم انجام شد که ۴۶ تبعه خارجی شناسایی و ۳۴ نیرو جایگزین این افراد شدند البته ۱۸ تا کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   سفیرافلاک,

وی با اشاره به اشتغال روستایی افزود: سال گذشته در راستای این طرح هزار و ۳۵۸ طرح با اعتبار ۳۰۹ میلیارد تومان و اشتغال پنج هزار و ۶۷۳ نفر تسهیلات پرداخت و هم اکنون ۶۲ طرح با ۸۵ میلیارد تومان اعتیار و ۷۲۶ اشتغال در دست اجراست.

,

مدیر کل تعان، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: سال گذشته با همکاری فنی و حرفه ای برنامه هایی با هدف ارائه آموزش اجرا شد و ۱۰ هزار و ۸۵۲ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند و همچنین در محیط واقعی کار هزار و ۲۲۱ نفر این آموزش ها را دریافت کردند.

,

آشتاب هدف از  طرح تکاپو را توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط برشمرد و عنوان کرد: این طرح در ۳۸ رسته مورد مطالعه قرار گرفت که عمده ترین چالش در این بخش اعتبار بود.

,

وی با اشاره به طرح کاج بیان کرد: طرح کاج با هدف صیانت از نیروی کار و کاهش اعتیاد در کارگاه های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر اجرا می شود که در قالب برنامه پنج ساله ۵۷۶ کارگاه با همکاری چند دستگاه این طرح اجرا و چهار هزار و ۶۴۰ کارگر ارزیابی و کارت هایی برای آنها صادر شده است.

,

مدیر کل تعان، کار و رفاه اجتماعی لرستان به پروژه های ورزشی اشاره کرد و گفت: در پنج شهرستان مجتمع ورزشی کارگران وجود دارد که توسعه و تجهیز این مجتمع ها نیز در دستور کار است مانند سالن چند منظوره و چمن مصنوعی بروجرد، استخر الیگودرز و دورود که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان پروژه ورزشی در دست اجراست.

,

آشتاب با اشاره به نرخ بیکاری در استان خاطرنشان کرد: عوامل زیادی در نرخ بیکاری استان دخیل هستند اما طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در استان ۱۵٫۱ اعلام شده است که شهرستان کوهدشت نرخ بالای بیکاری را دارد و در اشتغال روستایی مورد توجه قرار گرفته است.

,

آشتاب عنوان کرد: در بحث مشاغل خانگی ۱۲۰ شرکت پشتیبان به جهاد دانشگاهی معرفی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه