اخبار داغ

کارشناس عالی امور استراتژیک:

مبارزه اساسی با فساد با اصلاح قوه مجریه محقق می‌شود/ آیت الله رئیسی مرد میدان مبارزه با فساد و تحقق عدالت است

مبارزه اساسی با فساد با اصلاح قوه مجریه محقق می‌شود/ آیت الله رئیسی مرد میدان مبارزه با فساد و تحقق عدالت است
قدیری ابیانه گفت: مبارزه اساسی با فساد با درست شدن قوه مجریه امکان پذیر است. بنابراین اگر رییس جمهور کسی باشد که اهل مبارزه با فساد باشد، می تواند با برکناری و جایگزینی تعداد زیادی از افرادی که در قوه مجریه دچار فساد شده اند، از ریشه با فساد مبارزه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: ۷ نامزد توانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و حق انتخاب بعدی با مردم است. اکنون هم شاهد تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: در کشورهای اروپایی از جمله آمریکا، تعداد نامزدهای ریاست جمهوری محدود و معمولا رقابت بین دو نفر برگزار می شود، اما تعداد نامزدهای ریاست جمهوری در کشور ما به نسبت این کشورها بسیار بیشتر است.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که دولت  وابسته به درامدهای نفتی است و خودش را زیاد وابسته به مردم نمی داند. در حالی که  این پول در اختیار دولت و حکومت، متعلق به همه مردم است، اما مردم هم پول دولت را پول خودشان نمی دانند.

,

قدیری ابیانه تاکید کرد: درک این موضوع در ادارات واضح است چرا که کارکنان فکر می کنند از دولت حقوق دریافت می کنند در حالی که اینگونه نیست و دولت فقط یک واسطه است. در واقع این خود مردم هستند که به کارمندان حقوق می پردازند و به عنوان ارباب رجوع، از این موضوع  اطلاع هم ندارند.

,

وی افزود: کل درامدهای دولت به حساب خزانه واریز می شود و خزانه هم زیر مجموعه بانک مرکزی است و بانک مرکزی هم جزو هیات دولت است، بنابراین وقتی به رییس جمهوری رای می دهیم در واقع به چنین فردی که اختیارات زیادی دارد رای می دهیم.

,

انتخابات رأی به یک مجموعه است نه یک نفر

, انتخابات رأی به یک مجموعه است نه یک نفر,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تاکید کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری به  یک نفر رای نمی دهیم؛ بلکه به یک مجموعه عریض و طویل رای می دهیم که بعد از انتخابات چند هزار نفر می توانند تغییر کنند. بنابراین اینکه چه کسی می خواهد رییس جمهور شود خیلی مهم است، چون وزرا و استانداران زیادی را می خواهد انتخاب کند .

,

قدیری ابیانه با بیان اینکه بیت المال در اختیار دولت است و اگر بخواهیم بین  قوه قضاییه و مجریه نسبتی ببندیم؛ یک به ۱۰۰ هم نیست. بطور مثال قوه قضاییه در خراسان جنوبی چند ساختمان دارد و دولت چند ساختمان و چقدر نیرو و امکانات دارد و بخش خصوصی هم معمولا تحت نظارت بخش دولتی است بنابراین دولت خیلی مهم است.

,

وی با اشاره به حضور دکتررئیسی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایشان قبلا تولیت آستان قدس را بر عهده داشت و خیلی هم علاقه داشت در همین جایگاه بماند، ولی نظر مقام معظم رهبری این بود که ایشان ریاست قوه قضاییه را بر عهده بگیرند و مردم هم از این انتصاب خوشحالند.

,

کارشناس عالی امور استرتژیک تصریح کرد: همه دیدند که آیت الله رئیسی بعد انتصاب در تولیت آستان قدس به سراغ دانه درشت ها رفت و شمشیر راعلیه مفسدین کشید. او در قوه قضاییه هم این کار را شروع کرد و قضات و وکلای فاسد را از کار برکنار کرد.

,

قدیری ابیانه با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت در قوه قضاییه افراد فاسدی حضور داشته باشند ولی عدالت هم برقرار شود،افزود:ایشان آقا زاده ها را محکوم کردند و ۲ هزار کارخانه تعطیل شده را باز کردند و اموالی که به ناحق به عده ای اختصاص پیدا کرده بود، تا مقدار زیادی برگشت داده شد که نمونه آن کارخانه های هفت تپه و  رشک الکترونیک شمال است. همچنین بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال عمومی که همه به غارت رفته بود، توسط آیت الله رئیسی بازپس گرفته شد.

,

مبارزه اساسی با فساد با درست شدن قوه مجریه/ قوه مجریه نیازمند پاکسازی 

, مبارزه اساسی با فساد با درست شدن قوه مجریه/ قوه مجریه نیازمند پاکسازی ,

وی با بیان اینکه عمده پرونده های درشت موجود در قوه قضاییه پرونده هایی است که در دولت شکل گرفته است، گفت: مبارزه اساسی با فساد با درست شدن قوه مجریه امکان پذیر است. بنابراین  اگر رییس جمهور کسی باشد که اهل مبارزه با فساد باشد، می تواند با برکناری و جایگزینی تعداد زیادی از افرادی که در قوه مجریه دچار فساد شده اند، از ریشه با فساد مبارزه کند. خشکاندن فساد از ریشه، سبب تشکیل پرونده های فساد کمتری خواهد شد.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهارکرد: در واقع قوه مجریه باید از افراد فاسد ضدعفونی و پاکسازی شود و رییس جمهور با ضدعفونی دستگاه های اجرایی، افراد سالم را جایگزین کند. اگر این اقدامات صورت بگیرد، تازه زمینه برای کار اقتصادی و رفع مشکلات جامعه شروع می شود.

,

قدیری ابیانه بیان کرد: رییس جمهور می خواهد اموال مردم را مدیریت کند، بنابراین اگر کسی بداند که اموالش در دست دیگری است  دیگر نمی گوید چرا باید در انتخابات شرکت کنم.

,

وی با بیان اینکه سلامت نفس  برای کسی که می خواهد رئیس جمهور شود خیلی مهم است،گفت: نباید کسی را انتخاب کنیم که بدنبال زراندوزی خود و اطرافیانش باشد که البته این اتفاق در دولت اقای روحانی افتاده و نزدیکان برخی از مسئولان دچار فسادهای بزرگی شده اند.

,

آیت الله رئیسی  بیت المال را اموال مردم می داند 

, آیت الله رئیسی  بیت المال را اموال مردم می داند ,

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: آیت الله رییسی بعنوان رئیس قوه قضاییه می توانسته زراندوزی و مال اندوزی زیادی داشته باشد ولی این کار را نکرده است چون اموال بیت المال را اموال مردم می داند. 

,

قدیری ابیانه تاکید کرد: همه افرادی که دارای شناسنامه از جمهوری اسلامی هستند از این بیت المال سهم می برند و باید این بیت المال برای پیشرفت کشور هزینه و عدالت رعایت شود.

,

وی با بیان اینکه افراد محروم جامعه باید در حد توان مورد حمایت دولت و بیت المال  قرار گیرند،افزود: من به اقای رئیسی رای می دهم نه بخاطر اینکه ایشان رییس جمهور شود بلکه به این خاطر به ایشان رای می دهم که حقوق از دست رفته ملت را احیا کند و توان اقتصادی کشور را ارتقا بدهد.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه آیت الله رییسی مشتاق ریاست جمهوری نیست بلکه مشتاق خدمت و تحقق عدالت است، گفت:کسی باید رییس جمهور شود که به مردمش و نیروی جوان جامعه اعتقاد و ایمان دارد. رییس جمهور نباید در مقابل دشمنان احساس ذلت و خواری داشته باشد و خدا را بالاتر از کدخدا بداند؛ بلکه باید به وعده های الهی و روز جزا ایمان و اعتقاد داشته باشد . 

,

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه یکپارچگی دولت به پیشرفت  کشور کمک می کند؛ گفت: در بین نامزدها یکی دو کاندیدا خوب هستند. اما دو تا دولتی هم هستند که باز وعده می دهند اگر رییس جمهور شوم ماهی یک میلیون تومان می دهم .در حالی که شما ۸ سال در بدنه دولت بودید، اما ایا منابع مالی که می گویید وجود دارد؟ وعده های اقای روحانی به مردم که عملیاتی نشد!

,

وی با اشاره به تبلیغا ت و وعده های روحانی در موقع انتخابات به مردم، اظهارکرد: در حالی که در آن موقع ایت الله رئیسی بشدت تخریب شد، اما آقای روحانی وعده داد که طوری رونق اقتصادی ایجاد می کند که دیگر مردم نیازی به یارانه ۴۵ هزارو ۵۰۰ تومانی نداشته باشند. اکنون واقعا هم همین گونه شده و دیگر مردم با این یارانه نمی توانند کاری بکنند و پول آن عملا برای مردم کارایی ندارد.

,

وعده های کاندیداهای دولتی درست است؟

, وعده های کاندیداهای دولتی درست است؟,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه اگر دولت اصلاح طلبان ادامه یاید، پول یارانه هیچ دردی از مردم دوا نخواهد کرد: افزود: این دو کاندیدای دولتی اگر وعده ای می دهند که قابل انجام نیست؛ که به مردم دروغ گفته اند. اگر هم این وعده ها واقعا قابل انجام است، این سوال مطرح است که چرا در این ۸ سال آن کار را  انجام نداده اند.

,

قدیری ابیانه تاکید کرد: اما این افراد باید در مورد رانت خواری و مفاسد اقتصادی صحبت کنند، بانک مرکزی و دولت باید پاسخ دهند که چرا ۹۰ هزار میلیارد تومان را به ۱۱ نفر وام داده و پس هم نمی گیرند .

,

وی با طرح این سوال که باید مشخص شود این وام چرا به این افراد داده شده و چرا وثایق لازم از آنها اخذ نشده است،افزود: دولت اعلام کرد که نرخ ارز از این به بعد تک نرخی و ۴۲۰۰ تومان ارائه شود و ۱۸  میلیارد دلار را وارد بازار کردند که عمدتا دست رانت خواران افتاد وعده ای ثروت زیادی بدست اوردند.

,

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: در حالی که این سرمایه از دست رفت اما بعد دولت برای دو میلیارد دلار حاضر می شوند به دشمن پوءن بدهد. بر همین اساس فساد بزرگی در اعطای منابع ارزی کشور در دولت رخ داده که این موضوع تحت مدیریت اقای همتی بوده است که حالا از مبارزه با رانت و فساد دم می زند.

,

مهرعلیزاده کاندیدای پوششی برای همتی

, مهرعلیزاده کاندیدای پوششی برای همتی,

قدیری ابیانه با بیان اینکه معمولا کسانی که رییس جمهور می شوند به نوعی  دچار اشرافی گری می شوند که متاسفانه این افراد اهل پاسخگویی هم نیستند. البته اقای رجایی و مقام معظم رهبری موقعی که رییس جمهور بودند، اینگونه نشدند.

,

وی بیان کرد: در حالی که سران اصلاح طلب از اقای مهرعلیزاده خواسته اند بعنوان پوششی از اقای همتی عمل بکند و بعد کنار برود، اما از طرف دیگر، دیگران را متهم به کاندیدای پوششی می کنند.

,

کارشناس عالی امور استراتژیک افزود: در سوالات از اقای همتی پرسیده شد شما برای بازپس گیری ۹۰ هزار میلیارد تومان وامی که داده اید، چه برنامه ای دارید؟ که ایشان  جواب نداد و حرف را عوض و این مطلب را بیان کرد که چرا پلیس به خانم هایی که داخل ماشین روسیشان می افتد پیامک می دهد؟

,

قدیری ابیانه با بیان اینکه رییس جمهور باید رجل مذهبی هم باشد اما همتی با این سخنان نشان داد اگر رجل سیاسی هم باشد اما رجل مذهبی نیست، ادامه داد: شما در دولت بودید، وضع اقتصاد بقدری اشفته شده و ارزش پول ملی بقدری سقوط کرده که برخی خانم ها که شما دلسوز آنها هستید برای تامین غذا به زباله گردی روی اورده اند، حال جای این سوال است که چطور شما در مقابل این افراد دچار استرس نمی شوید. 

,

وی گفت:مادری سرپرست خانوار ندارد و نمی تواند زندگی حداقلی فرزندانش را تامین کند، مادر دیگری نمی تواند شیر خشک فرزندش را تامین کند، آن موقع شما چگونه ارز ۴۲۰۰ تومانی را به وابستگان خود می دهید؟ اینگونه که نمی شود.

,

آیت الله رییسی مرد مبارزه با تروریست های اقتصادی داخل کشور

, آیت الله رییسی مرد مبارزه با تروریست های اقتصادی داخل کشور,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه حضور آیت الله رییسی در میدان انتخابات، لطف خدا بوده چرا که ایشان طمع رییس جمهور شدن را ندارد و از موضع خدمت به این پست ها نگاه می کند، افزود: شهید سلیمانی هم در جنگ سوریه، رفقای خودش را برای دفاع از حرم دعوت می کرد، اما انجا جز اسارت و شهادت چیزی نداشت. مثلا شهید همدانی که به سوریه رفت، ایا به عشق فرمانده  شدن بود یابه عشق خدمت؟ در حالی که آنجا اسیر وسر بریده اش هم به نمایش گذاشته شد.

,

قدیری ابیانه ادامه داد: پست های دولتی هم همین گونه است، یکی به عشق مقام و امکانات می آید و یکی به عشق خدمت. اما به نظر من آیت الله رییسی به عشق خدمت و عدالت امده و این فرصتی است که باید استفاده شود.

,

وی ادامه داد: من شهید سلیمانی را  مرد مبارزه با تروریست های جنایت کار و آیت الله رییسی را مرد میدان مبارزه با تروریست های اقتصادی داخل کشور می دانم .

,

جنگ روانی برای تخریب آیت الله رئیسی

, جنگ روانی برای تخریب آیت الله رئیسی,

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: عده ای تمام هم و غم خود را برای تخریب آیت الله رییسی گذاشته اند و هر روز یک چیزی مطرح می کنند تا این جبهه را متزلزل نشان دهند، اما اینها تنها یک جنگ روانی است که به راه انداخته اند.

,

قدیری ابیانه بیان کرد: از نظر آیت الله رییسی در مورد حق زن و مرد، همه ایرانی ها حقوق برابری دارند. با توجه به شناختی که از ایشان دارم انشالله وقتی رییس جمهور شوند، ۶ کاندیدای فعلی را دعوت خواهند کرد و در مورد منابع وعده هایی که داده اند پرس و جو خواهند کرد تا در صورت وجود از آنها به نفع کشور استفاده کنند.

,

وی ادامه داد:ایشان از افرادی که تایید صلاحیت هم نشده اند و ایده و طرح داده اند هم دعوت خواهد کرد، مانند وعده هایی که احمدی نژاد داده که اگر مبنای درستی داشته باشد آیت الله رییسی برای پیشبرد کشور استفاده خواهد کرد.

,

کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه تکلیف ما به عنوان رای دهنده این است که باید ببینم چه کسی می تواند کشور را بهتر اداره کند،افزود: قبلا صالح مقبول واصلح مطرح بود، اما الان صورت مساله بین صالح مقبول یعنی آیت الله رییسی و بقیه است که همه چیز روشن است.

,

قدیری ابیانه گفت: کسی که در اتتخابات شرکت نمی کند حق انتخابش را به دیگری که رای می دهد داده تا او از طرفش رای بدهد. بنابراین اگر ۵۰ درصد مردم شرکت کنند و ۵۰ درصد شرکت نکنند، آن ۵۰ درصدی که شرکت کرده اند، رأیشان ضریب ۲ محاسبه می شود.

,

وی افزود:مشارکت مردم و انتخاب اصلح دو بال قوه مجریه است که اگر مردم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند، اقتدار رییس جمهور هم بیشتر می شود و اگر به آیت الله رییسی بعنوان انتخاب اصلح رای بدهند، اقتدار کشور بالاتر خواهد رفت و دشمنان هم مایوس خواهند شد.

,

وی ادامه داد: انشاءالله ۱۲ مرداد ماه آغاز دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه