اخبار داغ

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

رئیسی با انجام انقلاب اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان را دلگرم کرد/ عملکرد دولت روحانی باعث ناامیدی مردم و فعالان اقتصادی شد

رئیسی با انجام انقلاب اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان را دلگرم کرد/ عملکرد دولت روحانی باعث ناامیدی مردم و فعالان اقتصادی شد
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران و مشکلات آن هرگز سر و سامان نمی‌گیرد مگر با رونق تولید، گفت: آیت الله رئیسی از اولین روزهای کاری خود در قوه قضائیه، عملکردی انقلابی و ضدفسادی را در پیش گرفته و با فعالیت خود، مردم و فعالان اقتصادی را نسبت به آینده امیدوار کردند که عملکرد شجاعانه و ضدفساد ایشان ستودنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سبزعلیپور کارشناس اقتصادی و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در گردهمایی تحت عنوان انتخابات و آینده اقتصاد ایران، اظهار کرد: سرمایه گذاری، تولید، کسب و کار و فعالیت اقتصادی در سال‌های اخیر در کشورمان بدلیل جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، سوء مدیریت و بی‌توجهی دولت به مشکلات و همچنین نهادینه شدن فساد، بسیار سخت و کمرشکن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فعال اقتصادی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم گفت: امروز نه ‌تنها هر کسی توان آغاز فعالیت‌های جدید اقتصادی را ندارد، بلکه تجار و صاحبان صنایع قدیمی نیز غالباً قادر به پیشبرد کارهای خود نبوده و روز به روز در حال ورشکستگی، خارج شدن از ریل اقتصادی و نابودی می‌باشند که واقعاً فاجعه‌ای خطرناک و بحرانی وحشتناک است.

,
وی افزود: مردم و فعالان اقتصادی حدود ۸ سالی است که به دولت روحانی دل خوش کرده بودند تا با اِعمال برنامه‌ها و سیاست‌های درست و ‌بکارگیری مدیران شایسته، دلسوز، متعهد، متخصص، کارآمد و پاکدست، گرهی از مشکلات اقتصادی خرد و کلان کشور گشوده و جاده را برای کار و زندگی مردم هموار کند اما پس از گذشت حدود ۸سال از کشورداری دولت‌های یازدهم و دوازدهم نه ‌تنها قدم مثبتی از طرف دولت برداشته نشده؛ بلکه امید مردم و فعالان اقتصادی نیز به یأس و ناامیدی مبدل شده است.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: متأسفانه در این دو ماه باقیمانده از عمر دولت دوازدهم، اصلاً دورنمای خوب و مثبتی نیز از فعالیت و کشورداری این دولت و دولتمردان آن به چشم نمی‌خورد.
,
 
,
سبزعلیپور گفت: مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی کشورمان هرگز مرتفع نخواهد شد و اقتصاد ایران به این زودی‌ها شکوفا نمی‌گردد مگر اینکه چرخ تولید به گردش درآید و کارخانجات و صنایع تولیدی با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.
,
 
,
وی اضافه کرد: گردش چرخ صنایع و افزایش فعالیت‌های تولیدی موجب می‌شود تا خرید و فروش، صادرات و واردات و گردش پول رونق گرفته و روز به روز اشتغال ایجاد و رفته رفته ریشه بیکاری از بین برود. با ایجاد شغل برای جوانان و بیکاران نه تنها معضلات اجتماعی کاهش پیدا میکند بلکه سطح معیشت مردم نیز ارتقاء می‌یابد.
,
 
,
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بیان کرد: از همین رو اقتصاد ایران هرگز سر و سامان نمی‌گیرد مگر با رونق تولید و بر این اساس مقام معظم رهبری نیز ۳ سال است که پی در پی به موضوع تولید پرداخته و شعار سالهای ۹۸ ، ۹۹ و ۴۰۰ را به رونق، جهش و پشتیبانی ‌و مانع زدایی‌ از تولید اختصاص داده و در جهت رونق تولید نامگذاری کردند.
,
 
,
سبزعلیپور گفت: پس باید هر سه قوا و تمامی دستگاه‌ها و تمام مسئولین بسیج شوند تا شعار سال محقق و چرخ تولید در سطح عالی به گردش درآید و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز روی زمین نماند. رفع بخشی از مشکلات و موانع  اقتصادی ایران و همچنین مبارزه با فسادهای موجود در گروی همت و تدابیر ویژه مسئولین قوه قضائیه است تا با اقتدار و پیگیری‌های مستمر خود بتوانند ریشه فساد و مشکلات اقتصادی را بخشکانند و امید به آینده و اعتماد به مسئولین کشوری را به دلهای مردم و کارآفرینان بازگردانند.
,
 
,
وی تصریح کرد: خوشبختانه آیت الله رئیسی از اولین روزهای کاری خود در قوه قضائیه، عملکردی انقلابی و ضدفسادی را در پیش گرفته و با فعالیت مقتدرانه خود، مردم و فعالان اقتصادی را خوشحال و نسبت به آینده امیدوار کردند که جای دارد تا از همین جا و از این طریق، عملکرد شجاعانه و ضد فساد ایشان را ستوده و به مقام عالی قوه قضائیه تبریک و خسته نباشید بگویم.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: حضور آیت الله رئیسی در رأس هرم قوه قضائیه منجربه تحول آرام و تغییر و تحول ‌های مثبت در این قوه شد و ایشان با عملکرد و سخنان مقتدرانه و آرامش بخش خویش، دلگرمی و امیدواری را برای مردم به ارمغان آوردند، فلذا کارها و سخنان آرامش ‌بخش و دلگرم کننده رئیس قوه قضائیه طی دو سال گذشته در نوع خود تازه و متحول کننده بوده است.
,
 
,
سبزعلیپور در ادامه یادآور شد: آیت الله رئیسی در دوران ریاست خود بر قول قضائیه اقدامات و عملکرد مفید و قابل توجهی را در جهت برخورد با فساد و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی و کارافرینان و صاحبان صنایع انجام دادند و بنوعی با انقلاب اقتصادی که در این قوه بوجود آوردند، موجب دلگرمی و احقاق حق کارافرینان و صاحبان صنایع شدند که این اقدام و عملکرد ایشان بسیار مهم و قابل تقدیر می‌باشد.
,
 
,
وی تاکید کرد: سخنان و عملکرد آیت الله رئیسی، در خصوص برخورد دستگاه قضا با بانک‌های متخلف که با قراردادهای شبه ترکمنچای و اَخذ سودهای بی‌ضابطه، کمر تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایران را می‌شکنند، تولیدکنندگان و کارآفرینان را دلگرم و امیدوار کرده و با این عمل خود، اولین قدم در جهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال را برداشتند.
,
 
,
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: با توجه به اینکه رفع موانع و رشد و توسعه کشور ایران در گرو سکانداری قوی و دلسوز و دولتمردانی مدیر و مدبر و همچنین سیاست‌های درست، قوانین جدید و قوانین روزآمد است، از همین‌رو درخواست و انتظار فعالان اقتصادی از ئیس جمهور آینده کشورمان این است تا با همکاری مجلس و قوۀ قضائیه طرحی نو دراندازد و نسبت به رفع مشکلات و حذف موانع اقدام و جاده را برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در داخل و خارجی هموار و چرخ تولید را بسرعت به گردش درآورد.
,
 
,
سبزعلیپور تصریح کرد: در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شعار و وعده زیاد است و همه کاندیداها خود را ناجی اقتصاد و حلال مشکلات می‌دانند اما امیدوارم مردم با درایت و دقت نظر و به دور از احساسات، کسی را به عنوان سکاندار قوه مجریه و رئیس جمهور سیزدهم برگزینند تا با دلسوزی و فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و با تیمی قوی و کارآمد و پاکدست در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقتصادی، تنش زدایی در منطقه و جهان و رفع تحریم‌ها و نهایتاً رشد و توسعه اقتصاد و ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم شریف ایران اقدام و رضایت عموم را جلب کند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه