اخبار داغ

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم :

افتتاح فاز اول مترو از قلعه کامکار در سال جاری

افتتاح فاز اول مترو از قلعه کامکار  در سال جاری
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح فاز اول مترو از قلعه کامکار در سال جاری گفت: خط یک مترو شهر قم بطول 14 کیلومتر از قطعه کامکار آغاز و با عبور از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) و میدان شهید مطهری در خیابان آیت ا.. طالقانی و بلوار شهید دل آذر در مسجد مقدس جمکران خاتمه می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌الله امرالهی  رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: فاز اول از خط یک مترو شهر قم در سال 1400  افتتاح خواهد شد خط یک مترو شهر قم بطول 14 کیلومتر از قلعه کامکار آغاز می شود و با عبور از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) و میدان شهید مطهری در خیابان آیت ا.. طالقانی و بلوار شهید دل آذر در مسجد مقدس جمکران خاتمه می یابد.


وی با اشاره به اینکه  در سال 1396 با بررسی طرح جامع و تفضیلی شهر قم 16 خیابان ناقص در شهر قم احصا گردید که در دوره شورای اسلامی شهر قم دوره پنجم 7 خیابان احداث شد گفت: این خیابان ها شامل امتداد بلوار کارگر، بلوار فراشاهی، شهید خسرو بیگی، شهید فهیمی،  شهداء رو حانیت، بلوار آیت الله بروجردی (ره)، ابتدای زینبیه و بلوار فردوسی به عنوان هشتمین خیابان است که در تیرماه سال جاری بازگشایی می گردد بلوار فردوسی به طول بیش از5 کیلومتر در تیرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: این بلوار قطعه ای ازرینگ دوم ترافیکی شهر می باشد که منطقه 1، 4 و 5 را به هم متصل می‌کند و الگوی حرکت را در شهر قم در مودهای ترافیکی مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد و در جا به جایی های منطقه ای نقشی بسزایی خواهد داشت.

امراللهی با بیان اینکه در سال 1400 فاز اول از قلعه کامکار درمیدان مطهری تکمیل می گردد گفت: ازدولت انتظار داریم در بخش تامین واگن های قطار شهری از مجموعه مترو شهر قم در سال جاری حمایت و اقدامات لازم بعمل آورد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به اینکه تکمیل تقاطع غیر همسطح بلوار حضرت فاطمه معصومه (س) با کمر بندی امام علی (ع) در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم 13 تقاطع غیر همسطح مورد مطالعه و طراحی و احداث قرارگرفت بیان داشت: در این باره تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع)، تقاطع آیت الهه بروجردی، تقاطع بلوار شهید کریمی با بلوار پیامبر اعظم (ص) تقاطع بلوار ورودی جعفریه، تقاطع بلوار شهدا روحانیت، بلوارکارگر، زیر گذر خیابان شهید طباطبایی، تقاطع محلاتی با کمر بند ی امام علی (ع)، تقاطع بلوار حضرت معصومه (س) با کمربندی امام علی (ع) در راستای سازماندهی و بهسازی ورودی شهر قم از سمت شهر جعفریه به صورت غیر همسطح احداث گردید.

وی با بیان اینکه تکمیل خیابان های شهیدان برقعی و فاز سه  بلوار شهید روحانی در تابستان 1400 با توجه به پیگیری و مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر قم از شهرداری خیابان های ناقص شهر قم در حال تکمیل می باشند ادامه داد:  در این راستا دو خیابان شهیدان برقعی در ابتدا بلوار سمیه و اتصال آن به خیابان آیت الله طالقانی و فاز سوم بلوار روحانی حد فاصل خیابان 15 خرداد تا کمر بندی امام علی ( ع) طی 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد و در این راستا رینگ های ترافیکی شهر قم ، تکمیل می گردد، احداث خیابان  جمهوری اسلامی حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار یادگار امام در سال 1400 از جمله این طرح هاست.

امراللهی گفت:با توجه به چند راهی شدن محور در محل تقاطع با یادگار امام می بایست بصورت همسطح ادامه یابد سپس درادامه کمربندی امام علی (ع) برخورد میکند باتوجه به عبور خط لوله اصلی آب (انتقال)یادگار امام در کد زیر سطح اجرا می شود و فاز دوم پروژه تا کمربندی امام علی (ع) قابلیت احداث و تحقق دارد.



انتهای پیام/


 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه