اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان دینی و اساتید دانشگاه تبیین شد؛

دولت انقلابی از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات بهره می‌برد

دولت انقلابی از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات بهره می‌برد
حضور حداکثری در انتخابات، آثار و برکات بسیاری برای مردم و کشور دارد که ممانعت از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور یکی از ثمرات حضور و مشارکت مردم در انتخابات و بالابردن جنبه‌های مقبولیت نظام این است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ انتخابات امروزه به عنوان مهمترین نماد مردم‌سالاری و از ارکان مهم شکل‌گیری ساختار سیاسی در نظام‌های دموکراتیک به شمار می رود. مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت در هر نظامی علاوه بر جنبه‌های شرعی که دارد، به عنوان یک حقّ نیز قلمداد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حضور حداکثری در انتخابات، آثار و برکات بسیاری برای مردم و کشور دارد که ممانعت از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور یکی از ثمرات حضور و مشارکت مردم در انتخابات و بالابردن جنبه‌های مقبولیت نظام این است.

,

همچنین مشارکت مردم در انتخابات می تواند امنیت داخلی کشور را ارتقاء بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت کرده و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می اندازد نقطه قوتی محسوب شود.

,

در اندیشه امام(ره) تحقق اهداف جمهوری اسلامی بدون حضور مردم ممکن نیست و انتخابات ابزاری است که اراده و خواست مردم برای انتخاب مسئولان و اداره کشور را عملی می‌کند؛ به همین دلیل است که می‌فرمایند: «اینجا آرای ملت حکومت می‌کند. اینجا ملت است که حکومت را در دست دارد. این ارگان‌ها را ملت تعیین کرده است و تخلف از حکم ملت برای هیچ یک از ما جایز نیست و امکان ندارد.» ‏

,

, ,

لزوم ترغیب جوانان به حضور پرشور در انتخابات/دولت جوان و انقلابی از تمامی ظرفیت‌های کشور برای رفع مشکلات بهره می‌برد

, لزوم ترغیب جوانان به حضور پرشور در انتخابات/دولت جوان و انقلابی از تمامی ظرفیت‌های کشور برای رفع مشکلات بهره می‌برد,

حجت الاسلام فولادی با تاکید بر ترغیب جوانان به حضور حداکثری در انتخابات گفت: دولت جوان و انقلابی در بزنگاه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی به جای بهانه‌تراشی برای فرار از مسئولیت، از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع موانع حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت اهداف مادی و معنوی خود، بهره می‌برد.

,

لزوم ترغیب جوانان به حضور پرشور در انتخابات/دولت جوان و نقلابی از تمامی ظرفیت‌های کشور برای رفع مشکلات بهره می‌برد
حجت الاسلام محمد فولادی رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز به نقش کلیدی و اساسی دانشجویان و دانش آموزان واجد الشرایط جهت مشارکت در انتخابات اشاره و اظهار کرد: شرط سنی حضور در انتخابات نیز ۱۸ سال تمام لحاظ شده تا به این ترتیب نسل جوان کشور از جمله دانش آموزان بیشتر بتوانند حضور پیدا کنند.

,
,

وی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ برای حضور جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و مردم می بایست دو کار انجام داد؛ ابتدا از این قشر که جمعیت بالایی هم دارند بخواهیم تا در این اتفاق حضور فعالی داشته باشند و دیگر اینکه از آنها بخواهیم که انتخاب افراد را با دقت انجام دهند تا افراد واجد شرایط در شوراها و ریاست جمهوری انتخاب شوند.

,

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه به راهکارهای ترغیب جوانان برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: به جوانان و دانشجویان متذکر شویم که حضور در انتخابات یک وظیفه دینی است و مانند نماز و روزه واجب شرعی است. مورد دیگر اینکه آنها باید بدانند که مشارکت در انتخابات واجب قانونی است زیرا ما نظام جمهوری اسلامی را قبول کرده ایم، قانون اساسی داریم و این قانون اساسی اگر بخواهد فعال و عملی باشد شرط آن این است که مردم در صحنه های مختلف حضور داشته باشند.

,

فولادی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید به مشروعیت توجه داشته باشیم و در مورد مقبولیت افرادی که قرار است انتخاب شوند و انتخاب کنند، اهتمام ورزیم تا افراد مقبول و مشروع انتخاب شوند. می بایست در مراکز علمی، میزهای ارزشیابی و ارزش سازی راه اندازی شود، ارزش ها را پرورش دهیم، خواسته ها را مطرح و راه‌حل ها را بازگو کنیم تا بتوانیم از ظرفیت کشور برای تعالی آن استفاده کنیم.

,

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر جوان‌گرایی و به‌کارگیری جوانان صالح، مؤمن، انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف تأکید کرده و در بیانیه گام دوم انقلاب هم بر این مهم صحه گذاشتند؛ البته بارها ایشان تاکید کردند که منظورشان از جوان‌گرایی؛ تاکید بر سن آنها نبوده و روحیه با نشاط را ملاک قرار داده‌اند؛ اما همچنان در آستانه انتخابات آینده ریاست جمهوری شاهد هستیم که نام‌هایی به عنوان نامزد انتخابات مطرح می‌شوند که شاید در همان نگاه اول سن و سال کم آنها مشهود است.

,

وی ادامه داد: منظور از واژه «جوان» در دولت جوان حزب‌اللهی؛ دولتی برخوردار از روحیه جهادی، با نشاط و پرتلاش و دارای انگیزه جهت حل مشکلات کلان کشور است. چنین دولتی در بزنگاه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی به جای بهانه‌تراشی برای فرار از مسئولیت، از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و محیط پیرامونی آن برای رفع موانع حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت اهداف مادی و معنوی خود، بهره می‌برد.

,

فولادی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که در منطق سیاسی مقام معظم رهبری، جوانگرایی در تقابل با شایسته‌سالاری نیست. نباید با تاکید بر جوانگرایی، شایستگان را حذف کرد و یا امور را به دست جوان کم‌تجربه‌تری سپرد که فاقد شایستگی و تخصص لازم برای پیشبرد امور کلان کشور هستند. بدون شک نگرش رهبری بر سپردن امور به جوانان شایسته و دارای صلاحیت است و باید نسبت به این شاخص دقت لازم را داشت تا نسخه اتخاذ شده به فساد و ناکارآمدی بیشتر منتهی نشود.

,

, ,

شرکت در انتخابات حق مردم است/ اهیمت انتخاب اصلح کمتر از حضور در انتخابات نیست

, شرکت در انتخابات حق مردم است/ اهیمت انتخاب اصلح کمتر از حضور در انتخابات نیست,

حجت الاسلام پورجمالی شرکت در انتخابات را حق مردم و نماد پایبندی به نظام دانست و گفت: این نوع مشارکت سیاسی یعنی مردم فعالانه در امر سیاستگذاری های آتی کشور حاضر می‌شوند و نسبت به آن احساس مسوولیت می‌کنند.

,

حجت الاسلام مسلم پورجمالی استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت انتخابات اشاره و اظهار کرد: برگزاری انتخابات متعدد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون، در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین‌کننده مردمی ارزیابی می‌شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بر تمامی ما فرض و واجب است و انتخاب اصلح نیز اهمیتی کمتر از حضور در انتخابات ندارد، افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و در حقیقت چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می کنند.

,

این مدرس دانشگاه به تأکیدات مکرر بنیانگذار نهضت، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مدظله العالی نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت، در پیش، هنگام و پس از برگزاری هر انتخابات اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به نقش و تکیه نظام اسلامی به مردم در همه دوران بوده است.

,

پورجمالی به اهمیت حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور اشاره کرد و بیان کرد: در جامعه‌ای اسلامی که مردم به مبانی دینی پایبند هستند تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسوولیت بالاتری هم ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی دارند.

,

وی شرکت در انتخابات را حق مردم و نماد پایبندی به نظام دانست و تصریح کرد: این نوع مشارکت سیاسی یعنی مردم فعالانه در امر سیاست گذاری های آتی کشور حاضر می شوند و نسبت به آن احساس مسوولیت می کنند.

,

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه از جنبه سیاسی، انتخابات نشان دهنده میزان آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنان به نظامی است که در آن زندگی می کنند، ابراز داشت: از جنبه ملی نیز حیات و سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می شود و باید اراده ملی و روح جمعی خود را در اموری که به کشور مربوط می‌شود، به نمایش بگذاریم و از هویت ملی خویش حراست کنیم.

,

وی در ادامه گفت: انتخابات تجلی‌گاه این اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی، «انتخابات» است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند.

,

, ,

مردم در انتخاب فرد اصلح دقت بیشتری داشته باشند

, مردم در انتخاب فرد اصلح دقت بیشتری داشته باشند,

محمود عامری سیاهویی رئیس دانشگاه پیام نور ابوموسی با بیان اینکه صیانت از نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات است و هرچه مشارکت بیشتر باشد این صیانت با ضریب و امنیت بالاتری تأمین می‌شود، اظهار کرد: هیچ انقلابی پس از پیروزی، موجودیت خود را به رأی نمی‌گذارد و بعضاً در طول تاریخ انقلاب‌های شناخته‌شده، جریان‌های انقلابی بدون این که به آرای عمومی مراجعه کنند، برای چند دهه مقررات خاص خود را اعلام و بر مبنای همان هم حکومت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری اختیارات وسیعی در مدیریت کشور برعهده دارد و مردم باید در انتخاب فرد اصلح دقت بیشتری داشته باشند، گفت: رئیس جمهوری موفق خواهد بود که مردمی باشد و از جنس خود مردم نه طرفدار یک جناح و طیف خاص بلکه به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور ابوموسی با اشاره به اینکه یکی از انگیزه های انتخاباتی این است که حتی یک رای هم می تواند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد، اظهار داشت؛  باید به دنبال فردی باشیم که عمل گرا و پاسدار خون شهدا باشد.

,

عامری سیاهویی با اشاره به اینکه بعضی از خناسان و وسوسه گران داخلی و خارجی که حناشان بی رنگ شده است، بدنبال تحریم انتخابات هستند، اظهار داشت؛ با حضور حداکثری مردم در انتخابات و با قدرت و ایمان مردم نفس آنها قطع خواهد شد و به برکت خون شهدا پیشرفتهای شگرفی به دست جوانان مومن رقم خواهد خورد.

,

وی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال انتخاباتی پرشور همراه با حاکمیت اخلاق برگزار شود و شاهد مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشور باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه