اخبار داغ

روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

۲۳خرداد؛ کرونا جان ۱۸۷ نفر دیگر را گرفت/ شناسایی ۸۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹

۲۳خرداد؛ کرونا جان ۱۸۷ نفر دیگر را گرفت/ شناسایی ۸۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۹۸ نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز (۲۳ خرداد۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۹۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸ هزار و ۷۱۷ نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تاکنون دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۱۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
,
 
,
بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.
,
 
,
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۳۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۲۷ هزار و ۱۰۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۳۹ دوز رسید.
,
 
,
 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
,
 
,
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
,
 
,
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه