اخبار داغ

تنش در جبهه اصلاحات برای تعیین کاندیدا؛

مهرعلیزاده: چرا من را کاندیدای اصلاح‌طلب حساب نمی‌کنید/اعضای نهاد اجماع ساز: کاندیدای ما نیستی!

مهرعلیزاده: چرا من را کاندیدای اصلاح‌طلب حساب نمی‌کنید/اعضای نهاد اجماع ساز: کاندیدای ما نیستی!
اگرچه اصلاح طلبان با عملکرد دولت روحانی در طول ۸ سال گذشته دست به گریبان هستند و اقدامات دولت مورد حمایتشان امروز دامن گیر آنها شده است اما بی مهری این جریان نسبت به مهرعلیزاده با ادعای بزرگان آن مبنی بر دموکراتیک بودن در تناقض است و حالا بلایی که روزی بر سر عارف آمد، برای مهرعلیزاده تکرار شد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه صلاحیت محسن مهرعلیزاده به عنوان یک کاندیدای با سوابق اصلاح طلبی احراز شد، تلاش وی برای جلب نظر بزرگان جبهه اصلاحات به طور چشم گیری در دستور کار قرار وی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بی مهری نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان که بهزاد نبوی ریاست آن را برعهده داشت با مهرعلیزاده این شائبه را به وجود آورد که اردوگاه اصلاحات تمایلی به حمایت از کاندیدای منتسب به جریان خود ندارد و شاید این به دلیل عدم احراز صلاحیت کاندیداهایی بود که این جریان پیش از آن برای حمایت از آنها برنامه ریزی گسترده کرده بودو.

,

مهرعلیزاده اما برای جلب نظر هم حزبی های خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، وی در نامه ای خطاب به بهزاد نبوی خود را تنها کاندیدای اصلاح طلب در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد و با اشاره به سوابق اصلاحاتی خود در دولت خاتمی از بهزاد نبوی خواست که برنامه هایش را به نهاد اجماع ساز ارائه دهد.

,

نامه مهرعلیزاده اگرچه فضای رسانه ای را تحت تاثیر قرار داد اما با بی توجهی از سوی اصلاح طلبان همراه شد. برخی اصلاح طلبان البته با دیدگاهی متفاوت بر این اذعان کردند که وی حق دارد به عنوان یک اصلاح طلب برنامه های خود را به جبهه اصلاحات ارائه دهد.

,

حق مهرعلیزاده است که برنامه‌اش را به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ارائه دهد

, حق مهرعلیزاده است که برنامه‌اش را به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ارائه دهد, حق مهرعلیزاده است که برنامه‌اش را به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ارائه دهد,

«اسماعیل گرامی مقدم»، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در این باره به خبرنگار راه دانا گفت :  آقای مهرعلیزاده به عنوان یک نامزد تایید صلاحیت شده عضو جریان اصلاحات است، معاون آقای خاتمی و استاندار دوران اصلاحات بوده که سوابق اجرایی روشنی به شمار می رود و در حلقه اصلاح طلبی تعریف می شود بنابراین حق او است که بخواهد برنامه های خود را در جبهه اصلاحات ارائه بدهد.

, «اسماعیل گرامی مقدم»،, «اسماعیل گرامی مقدم»,

این عضو نهاد اجماع ساز اصلاحات با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات این مسئله را مورد بررسی قرار خواهد داد عنوان کرد: در کمال آزادی و به شکل دموکراتیک هر کسی که می تواند خود را در قالب اصلاح طلبی تعریف کند اصلاحات از او دعوت به عمل خواهد آورد تا برنامه هایش را ارائه دهد.

,

گرامی مقدم با اشاره به اینکه اشکالی ندارد جبهه اصلاحات برنامه های یک نامزد را بررسی کرده و شنوای آن باشد گفت: باید نشست و دید جبهه اصلاحات چه تصمیمی میگیرد، من یک عضو این جبهه هستم بقیه اعضا هم نظراتی دارند که باید شنید.

,

این عضو نهاد اجماع ساز خاطرنشان کرد: فکر می کنم حتما نامه آقای مهرعلیزاده در جبهه اصلاحات و مجمع عمومی جبهه به بحث گذاشته خواهد شد.

,

این اظهارات عضو نهاد اجماع ساز در حالی مطرح شد که هیچ گاه جبهه اصلاحات پاسخ نامه مهرعلیزاده را نداد و این نامزد اصلاح طلب ریاست جمهوری فرصت این را پیدا نکرد که برنامه های کاری خود را به هم حزبی هایش ارائه دهد.

,

بعد از برگزاری مناظره های انتخاباتی که خود یکی از مهمترین ابزار نامزدها برای جلب نظر مردم بود، مهرعلیزاده و همتی به عنوان دو کاندیدای نزدیک به دولت و اصلاح طلبان نتوانستند دستاوردی از سه مناظره داشته و نظر مردم را به خود جلب کنند.

,

عملکرد دولت دامن کاندیداهای اصلاح‌طلب را گرفت

, عملکرد دولت دامن کاندیداهای اصلاح‌طلب را گرفت, عملکرد دولت دامن کاندیداهای اصلاح‌طلب را گرفت,

به طوری که علی صوفی، یکی از اعضای نهاد اجماع ساز در این باره به خبرنگار راه دانا گفت: در این مناظره ها رقبای جریان اصلاحات و دولت آمدند و ما را از نظر عملکردی زیر سوال بردند و ما هم چیزی برای دفاع نداشتیم.

, علی صوفی،, علی صوفی,

صوفی با اشاره به اینکه نه آقای  همتی در موقعیتی بود که بتواند از عملکرد دولت دفاع کند نه آقای مهرعلیزاده ادامه داد: آقای همتی خود منتقد عملکرد دولت است ولی نه می توانست از عملکرد خود دفاع کند چون در دولت بوده و نه می توانست از عملکرد دولت دفاع کند چون بالعکس منتقد دولت است.

, .,

عضو نهاد اجماع ساز با اشاره به اینکه آقای مهرعلیزاده هم منتقد وضع موجود است تصریح کرد: این دو کاندیدا نتوانستند در مقابل رقبا دستاوردی داشته باشند به خصوص آقای زاکانی که اهل مناظره بود و تبهری  در این زمینه داشت.

,

وی با اشاره به اینکه کاندیداهای دولتی و اصلاح طلب در این مناظره ها نمی توانستند شعار بدهند چون عملکردشان آنها را محدود کرده بود تصریح کرد: وقتی حرف های کاندیداهای اصلاحات با عملکردشان مقایسه می شود حرف هایشان بی اثر و فایده است.

,

صوفی تصریح کرد: جالب این است که این دو کاندیدا هیچ‌گاه جانب مردم را نگرفتند،  آقای مهرعلیزاده استاندار بود و نمی توانست در دوران مسئولیت خود منتقد دولت باشد و جانب مردم را بگیرد و آقای همتی هم رئیس کل بانک مرکزی بود و هیچ گاه جانب مردم را نگرفت و از نظر پیشینه عملکردی کارنامه ای برای حمایت از مردم ندارند ضمن اینکه عملکرد دولت دامن هر دوی آنها را گرفته است.

,

مهرعلیزاده تابلو اصلاحات دارد اما اصلاحات او را کاندیدای خود معرفی نکرده است!

, مهرعلیزاده تابلو اصلاحات دارد اما اصلاحات او را کاندیدای خود معرفی نکرده است!, مهرعلیزاده تابلو اصلاحات دارد اما اصلاحات او را کاندیدای خود معرفی نکرده است!,

این میان اما محمود صادقی از اعضای نهاد اجماع ساز در گفت و گو با راه دانا مهرعلیزاده را غیر اصلاح طلب خوانده و گفتند درست است که مهرعلیزاده با تابلوی اصلاحات وارد انتخابات شده است اما مگر اصلاح طلبان وی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کردند!

,

حسین کمالی هم به خبرنگار راه دانا گفت: مهرعلیزاده برنامه هایش را در نهاد اجماع ساز ارائه داد و براساس سازوکار نهاد نتوانست رای کافی از بین 12 رای  کسب کند بنابراین با اقبال مواجه نشد و کاندیدای اصلاح طلبان نیست.

,

اظهارات اعضای نهاد اجماع ساز از یک سو و اقدامات مهرعلیزاده به عنوان کاندیدای اصلاح طلب انتخابات از سوی دیگر نشان می دهد که اردوگاه اصلاحات روزهای پرتلاطمی را پشت سر می گذارد و اختلافات در بین اعضای این این جبهه بر سر حمایت از کاندیدای اصلاح طلب یا عدم حمایت از وی بالا گرفته است به طوری که بیانیه انتقادی مهرعلیزاده به نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان موید این ادعاست.

,

در بیانیه ای که ستاد مهرعلیزاده پس از انتشار لیست نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر در تهران منتشر کرده است با ادبیاتی گله مندانه نسبت به بی توجهی این نهاد به کاندیداتوری وی در انتخابات تاکید شده است: «جا دارد در اینجا خطاب به همکاران خود در نهاد اجماع‌ساز یادآور شویم که با وجود تفاوت‌های شکلی و ظاهری انتخاباتی شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، این دو به هم تنیده شده است.»

,

بیانیه مهرعلیزاده اما از سناریوی اصلاح طلبان برای «تحریم انتخابات» و «قهر با صندوق های رای» نیز پرده بردای کرده است. در این بیانیه آمده است:  «توجه مردم به رأی دادن به لیست شوراها و عدم سفارش به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تناقضی است که هدف اولیه را نیز با عدم توفیق همراه خواهد نمود.»

,

با این حال اگرچه اصلاح طلبان با عملکرد دولت روحانی در طول 8 سال گذشته دست به گریبان هستند و اقدامات دولت مورد حمایتشان امروز دامن گیر آنها شده است اما بی مهری این جریان نسبت به مهرعلیزاده با ادعای بزرگان آن مبنی بر دموکراتیک بودن روند انتخاب کاندیدای نهایی شان، در تناقض است؛ حالا بلایی که این جریان روزی بر سر محمدرضا عارف آورد تا او را قربانی ادعای دموکراتیک بودن جریانش کند امروز بر سر محسن مهرعلیزاده آورد.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه