اخبار داغ

گزارشی از ۸ سال با دولت تدبیر و امید؛

‌کلیدی که در قفل "بیکاری" شکست/ صعود مسکن و سقوط بورس حاصل بی‌تدبیری‌ها

‌کلیدی که در قفل "بیکاری" شکست/ صعود مسکن و سقوط بورس حاصل بی‌تدبیری‌ها
دولت روحانی که ۸ سال قبل با شعارهایی برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، افزایش ازدواج و ... جلب نظر می‌کرد، امروز با صعود مسکن، سقوط بورس، تورم، گرانی و بیکاری چند برابری بار خود را بسته و می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) و با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید، انقلابی مبتنی بر مردم سالاری دینی که از بدو این پیروزی بزرگ تاریخی تاکنون مردم ایران در همه عرصه و صحنه ها حضور داشته اند، این حضور علاوه بر تحکیم و تقویت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در خنثی سازی تهدیدها و توطئه های دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

انقلاب اسلامی ایران با باور "ما می توانیم" در طول این سالها به گونه ای پیشرفت داشته که همه تحریم ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و امروز در ابعاد مختلفی در دنیا حرف اول را می زند، پیشرفت ها و موفقیت های ایران در عرصه های مختلف موشکی، علمی، پزشکی، ورزشی و سایر بخش ها نشان داده که جوانان این مرز و بوم پیشتاز برای فتح قله های سربلندی هستند.

,

با اوج گرفتن پیشرفت ها و اقتدار انقلاب اسلامی ایران، استکبار و اطرافیانش روزهای زوال و پسرفت را به سرعت طی می کنند و انقلاب اسلامی ایران است که در گام دوم انقلاب قدم هایی محکم تر و استوارتر برخواهد داشت.

,

با توجه به اینکه برگزاری انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است اما دشمنان از برگزاری انتخابات و حضور ملت ایران در صحنه هراس دارند، این حضور پرشور خط بطلان و سیاهی برتوطئه های دشمنان می کشد، از این رو با صرف هزینه های گزاف از طریق رسانه های مختلف به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

,

هراس دشمن از انتخاب دولت انقلابی 

, هراس دشمن از انتخاب دولت انقلابی ,

از سوی دیگر معاندین از روی کار آمدن دولت انقلابی نگران هستند، دولتی که چشم به بیرون از کشور ندارد و تنها با تکیه بر ظرفیت های داخلی کمر همت را برای حل مشکلات خواهد بست.

,

, ,

دشمن در این سالها با اهرم تحریم، تلاش داشت تا فشار حداکثری را وارد کند و ملت ایران را تسلیم نماید، در برجام و بدعهدی و عدم پایبندی هایی که از غربیها مانند همیشه نمایان شد ثابت کرد دشمن، دشمنی می کند و تنها با استفاده از توان داخلی می توان مشکلات را حل کرد، هدف دشمن برای جلوگیری از پیشرفت های ایران خصوصا در موضوع هسته ای بود چرا که پیشرفت در این زمینه، لرزه بر اندام دشمن انداخت.

,

از مهمترین مولفه های اقتدار و قدرت در برابر دشمن، حضور پرشور در انتخابات است، انتخاباتی که چند روز دیگر در کشور برگزار خواهد شد اما دشمن این روزها به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات است.

,

طی سال های اخیر بر اثر سوء مدیریت مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی ایجاد شد، مشکلاتی که کمر شکن بود، مشکلاتی که حاصل ندانم کاری دولتمردانی بود که همیشه سعی کردند وانمود کنند کمبود، مشکل و گرانی وجود ندارد و در این راستا خواب خرگوشی مسئولین مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرد.

,

افزایش بیکاری، فقر، طلاق، کاهش ازدواج، گرانی، تورم، سقوط بورس، صعود مسکن  و خودرو  نتیجه هشت سال دولت تدبیر و امید بود که هر کدام به نوعی رکورد دار شدند تا جایی که برخی از این موارد مانند بورس و مسکن همچنان در باتلاق بی مدیریتی گرفتار شده اند.

,

, ,

بی تدبیری هایی که رکورد زد

, بی تدبیری هایی که رکورد زد, بی تدبیری هایی که رکورد زد,

بررسی قیمتها طی هشت سال اخیر نشان می دهد بسیاری از کالاها حدود ۱۰ برابر گران شده اند و تقریبا هیچ کالایی نیست که از گزند گرانی در امان مانده باشد.

,

برهمین اساس نرخ تورم در سال ۹۷ به ۳۱٫۲ درصد، سال ۹۸ به ۴۱٫۲ درصد رسیده و در سال ۹۹ به بالای ۴۴ درصد رسیده است، این افزایش تورم در مقابل دستمزدها و حقوقها قابل قیاس نیست و تورم بالا نشان از عدم مدیریت دولت در بخش اقتصادی است.

,

براساس اطلاعات موجود از سال ۹۲ تا ۹۸ میزان ازدواج‌ها در کشور با شیب تند نزولی همراه بوده به طوری که حدود ۳۳ درصد کاهش ازدواج‌ها و حدود ۳.۵ درصد به میزان طلاق‌ها اضافه شده است، در میزان ولادت‌ها هم طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸، همین روند نزولی ادامه داشته و از یک‌میلیون و ۴۷۱ هزار تولد در کشور در سال ۹۲ به یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار تولد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

,

در حالی که دولت برنامه ایجاد سالانه ایجاد یک میلیون شغل را داشت در حال حاضر باید هشت میلیون شغل در این هشت سال ایجاد می شد و از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد اشتغال ایجاد شده کمتر از دو میلیون نفر بوده است.

,

بی تدبیری در بازار خودرو طی این سالها در دولت تدبیر و امید بسیار مشهود بود به طوری که خودروها با افزایش هشت برابری قیمت روبرو شدند و در این میان دلالان و سودجویان از بازار گل آلود خودرو ماهی گرفتند.

,

اما بازار مسکن از گرانی و سوء مدیریت طی این سالها در امان نماند و در حالی که قیمت مسکن در مرداد ۹۲ بیش از سه میلیون تومان بود در سال ۹۹ این رقم به ۳۰ میلیون افزایش یافته یعنی بیش از ۶۸۰ درصد رشد داشته است.

,

در این مدت قیمت دلار رشد ۴۷۲ درصدی داشته به طوری که از حدود سه هزار و ۸۲۱ تومان در مردادماه ۱۳۹۶به ۲۱ هزار و ۸۴۴ تومان رسیده است، همچنین قیمت سکه ۷۰۰ درصد گران شده که هر قطعه سکه تمام در اولین روزهای شروع دولت دوم روحانی حدود یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان بوده که با رشد ۶۹۰ تا ۷۰۰ درصدی این روزها در مرز ۱۰ میلیون تومان در نوسان است.

,

, ,

انتخاباتی پرشور برای روی کار آمدن دولت انقلابی

, انتخاباتی پرشور برای روی کار آمدن دولت انقلابی, انتخاباتی پرشور برای روی کار آمدن دولت انقلابی,

با توجه به همه مشکلات موجود تنها روی کار آمدن یک دولت انقلابی، توانمند، باورمند به ظرفیت های داخلی و استفاده از نیروهای جوان می تواند کشتی اقتصاد را به ساحل امن برساند و مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم را گرفتار کرده را حل کند.

,

یکی از مهمترین مطالبات مردمی در انتخابات پیش رو، دولتی است که با اولویت بندی در حل مشکلات کشور، برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان برنامه هایی را اجرا کند، برداشتن موانع تولید و بازگشایی مسیر توسعه راهکاری است که رویش دوباره امید در دل جوانان را به همراه دارد.

,

عباس گودرزی عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر نظام های سیاسی دنیا، این است که امام(ره) و رهبری ملت را برای خودشان، برای خیر و سعادت دنیا و آخرت خودشان آنها می خواهند.

,

وی افزود: دشمن همه تلاش خود را کرد تا چنین وانمود کند که انقلاب اسلامی ایران به بن بست رسیده و با انوع فشار، جنگ، نفوذ، فتنه، تحریم، تلاش کرد تا انقلاب را از پای درآورد اما نتوانست چرا که وعده خدا وعده حتمی است.

,

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی چالش ما با آمریکا این بود که با ورود سلاح های سبک به ایران مقابله کنند اما امروز چالش ما با آمریکا این است که جلوی صادرات  سلاح های پیشرفته ایران به مقاومت را بگیرد و تفاوت از کجا به کجا رسیده است.

,

گودرزی عنوان کرد: قطعا انقلاب اسلامی پیروز بوده و هست و  امروز آمریکا خود را محتاج ائتلاف های جهانی می داند و باز هم نمی تواند.

,

وی بیان کرد: چهار سال قبل در همین مقطع گفتم شما را از سایه جنگ نترسانند چرا که سایه جنگ بیش از آنکه حقیقت باشد یک ابزار سیاسی برای تسلط  بر منافع و مصالح مردم بود و تهدیدهای نظامی دروغی بیش نیست و خودشان می گفتند با ایران جنگ نمی کنیم.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره گام دوم انقلاب بیان کرد: سالها گذشته و نه تنها جمهوری اسلامی ایران به بن بست نرسید بلکه بیانیه و برنامه برای گام دوم می نویسد و در مسیر اقتدار و پیشرفت به راه خود ادامه می دهد.

,

, ,

لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی

, لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی, لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی,

گودرزی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از همه مشکلات تکیه بر ظرفیت های داخلی، استفاده از توانایی جوانان برومند کشور و باور داشتن به تونایی داخلی است.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پشتوانه مردمی برای یک انتخاب اصلح در انتخابات افزود: وقتی رئیس جمهور با پشتوانه بالا و قوی مردم در انتخابات منتخب شود قطعا می تواند در جهت حل مشکلات به سبب همین پشتوانه مردمی، بهتر اقدام نماید.

,

گودرزی گفت: مشارکت در انتخابات بسیاری از مشکلات را حل می کند به طوری که علاوه بر این که مردم در سرنوشت کشور مشارکت می کنند، سبب ناامیدی دشمن نیز می شوند.

,

وی تصریح کرد: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فردی که شایستگی و توانایی لازم را دارد می توانند شرایط را برای حل مشکلات در کشور فراهم نماید.

,

راه حل برون رفت از مشکلات، حضور در انتخابات و انتخابی اصلح

, راه حل برون رفت از مشکلات، حضور در انتخابات و انتخابی اصلح, راه حل برون رفت از مشکلات، حضور در انتخابات و انتخابی اصلح,

امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا اظهار داشت: هدف اول و اصلی در انتخابات بالا بردن مشارکت مردمی و سپس انتخاب اصلح است و هر چه حضور در پای صندوق های رای بیشتر باشد، نشان از علاقمندی و پایبندی ملت به نظام، انقلاب و خون شهدا است.

,

وی افزود: دشمنان و معاندین تحریک کردن مردم را برای عدم شرکت در انتخابات دنبال می کنند تا با این اقدام بگویند مردم دلسرد شده اند اما ملت ایران این بار هم حضور خود را به دنیا نشان می دهد چرا که هر چه مشارکت بیشتر باشد سبب می شود نظر کشورهای دنیا نسبت به ایران متفاوت باشد.

,

, ,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: میزان مشارکت حداکثری در انتخابات این زمینه را ایجاد می کند که رئیس جمهور با پشتوانه قوی و پرقدرت مردم برای خدمتگزاری حضور داشته باشد.

,

امیری بیان کرد: طی هشت سال گذشته بی مهری ها و مشکلاتی ایجاد شد اما ملت ایران این بار با حضور در انتخابات و انتخاب درست مبنی بر معیارهای صحیح می توانند شرایط را بهبود ببخشند.

,

وی خاطر نشان کرد: راه حل مشکلات امروز، مشکلات اقتصادی و معیشتی حضور و تشویق و ترغیب دیگران برای به صحنه آمدن در انتخابات است که با یک انتخاب درست و تشکیل دولتی انقلابی و کارآمد بتوانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا عنوان کرد: آگاهی بخشی و بصیرت بخشی در انتخابات با محوریت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح لازم است.

,

امیری افزود: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، هدف اصلی حرکت سرخ حسینی بود و امروز باید با انتخاب اصلح در این مسیر حرکت کنیم چرا که اگر تفکر حسینی حاکم شود زمان و مکان برایمان مهم نیست و هرآنچه رهبری تصمیم بگیرد باید ادای دین کنیم و امروز شرکت در انتخابات ادامه همان تکلیف حسینی است.

,

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی تصریح کرد: همه ما به عنوان سرباز ولایت با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح دین خود را به انقلاب ادا می کنیم و باید کسی انتخاب شود که بتواند با استفاده از ظرفیت های داخلی و با تفکر انقلابی برای حل مشکلات اقدام کند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: دشمن هراس دارد از اینکه شخصی محبوب و انقلابی در انتخابات منتخب شود که این شخص به دنبال استفاده از منابع داخلی، احیای تفکر اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار باشد لذا دشمنان تلاش می کنند تا کسی انتخاب شود که تفکر غربی داشته باشد.

,

اما ملت ایران خود را اماده کرده اند تا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در اولین حماسه سیاسی گام دوم انقلاب با حضور پرشور و انتخاب اصلح، حماسه ای دیگر را ثبت کنند و به دنیا نشان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه