اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری، تقابل ۲ نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد بود/ تغییر وضع موجود نیازمند حضور حداکثری است

مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری، تقابل ۲ نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد بود/ تغییر وضع موجود نیازمند حضور حداکثری است
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، تقابل ۲ نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدفرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، تقابل 2 نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این 2 نگاه متفاوت را از گزاره‌هایی که در قالب کلمات از زبان نامزدها صادر می‌شد می‌توان به سهولت تشخیص داد، خاطرنشان کرد: یکی از این نگاه‌ها سپهر سیاست و اقتصاد را در متن و زمینه دین و اخلاق قرار می‌داد و پاسخگوی پرسش‌ها بود.

,

جعفری افزود: نگاه دیگر، سیاست و اقتصاد را بی‌توجه به زمینه دین و اخلاق به پرسش‌ها پاسخ می‌داد.

,

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: نگاه اول در کل فرآیند مناظرات، جانب اخلاق و حرمت را حفظ کرد و نگاه دوم متاسفانه حرمت و اخلاق را به هیچ گرفت و با ذهنیت «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» وارد مناظرات شد.

,

وی اظهار داشت: نگاه اول از دریچه ایمانی و الهی که در قد و قامت یک دولت اسلامی است در مناظرات ظاهر شد و نگاه دوم از دریچه غربی که در تراز یک نظام سکولار است، خود را در مناظرات نشان داد.

,

جعفری با بیان اینکه نگاه اول به دلیل تعهد، سعی در پاسخ به محتوای سوالات را داشت، خاطرنشان کرد: اما نگاه دوم، بی‌توجه به محتوای پرسش‌ها، اشخاص را نشانه رفته بود و با چاشنی «طنز گفتاری جدی» سعی در تخریب رقبا داشت تا از قِبَل آن دلی از مخاطبین ببرد تا تاثیرگذار در جلب رای شود.

,

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه هرچند نامزدهایی هم بودند که موضع مشخص و روشنی در مناظرات نداشتند، گفت: باید قبول کرد که گفتمان انقلاب اسلامی بر اساس استقرار یک دولت اسلامی شیعی که اخلاق و تعهد در متن آن ارجعیت دارد، شکل گرفته است.

,

وی تصریح کرد: ملت ایران به دلیل تعلق به دین‌مداری اسلامی شیعی، رای خود را به نام  اخلاق، تعهد و ایمان در صندوق‌های رای خواهند ریخت چرا که می‌دانند دیگر زبان طعنه و تهمت که زبان سیاست‌بازی سکولاری است با زبان ایمان، اخلاق و حفظ حرمت که زبان سیاستمداری اسلامی است، تفاوت بنیادی دارد.

,

جعفری خاطرنشان کرد: از این رو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رای به تعهد و اخلاق و ایمان، نویدبخش احیای یک دولت اسلامی است که در آن شکاف بین ملت و دولت از میان می‌رود و ملت، بازیگر اصلی مدیریت اسلامی کشور می‌شود.

,

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: قهر با صندوق‌های رای، جز خسران و آسیب برای تعهد، اخلاق و ایمان نخواهد داشت.

,

وی تصریح کرد: اگر مدیریت بالاترین سِمت دستگاه اجرایی مبتنی بر اخلاق، ایمان و تعهد نباشد، دروغگویی، بی‌تفاوتی، سیاستگذاری‌های نامعقول، عادت مألوف می‌شود و جامعه به سمت انحطاط پیش می‌رود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه