اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

باز هم جولان بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور/ از کاهش کیفیت هوا تا اختلال در ترددها

باز هم جولان بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور/ از کاهش کیفیت هوا تا اختلال در ترددها
محسن حیدری گفت: بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان تشدید و به واسطه آن کیفیت هوا کاهش پیدا می کند و ترددها نیز در محورهای مواصلاتی شمال این استان با اختلال رو به رو خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از روز سه شنبه با تشدید جریانات شمالی سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزایش می یابد، به طوری که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال استان می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از سه شنبه تا اواخر پنج شنبه پیش رو بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان به ۷۰ تا۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: وزش این باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال نفوذ غبار به سایر نقاط استان و کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا می شود.

وی گفت: وزش این باد ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شمال استان و آسیب به گلخانه ها شود بنابراین توصیه می شود برای کاهش خسارت تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری افزود: وزش باد با شدت کمتر در نوار شرقی و غرب استان نیز روی خواهد داد و به صورت کلی دمای هوا در نیمه شمالی و مناطق مرکزی استان بین سه تا پنج درجه خنک تر می شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری شود و با توجه به توفانی شدن شرایط در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان - زابل، در ترددهای جاده ای احتیاط کامل در دستور کار قرار گیرد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در باره نوسانات دمایی جنوب استان نیز گفت: گرمای هوا در جنوب استان همچنان ادامه دارد و انتظار می رود در روزهای آینده قدری بر شدت گرمای هوا نیز افزوده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه