اخبار داغ

رونمایی از جدیدترین دستاورد متخصصان دفاعی وزارت دفاع/ الحاق ناوشکن تمام ایرانی دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش ‌

رونمایی از جدیدترین دستاورد متخصصان دفاعی وزارت دفاع/ الحاق ناوشکن تمام ایرانی دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش ‌
با دستور ویدئو‌کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان استان هرمزگان، ناوشکن تمام ایرانی دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین، با دستور الحاق توسط حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

به بُرد موشک های کروز دریایی ۱۰۰۰کیلومتر دست یافته ایم

, به بُرد موشک های کروز دریایی ۱۰۰۰کیلومتر دست یافته ایم,

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزرات دفاع در بندرعباس گفت: صنعت دریایی همانند سایر حوزه های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، موفق شده در تعمیر و ساخت شناورهای سطحی و غیر سطحی و تجهیزات پیشرفته، به روز باشد.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ فروندشناور تندرو سطحی و زیر سطحی تحویل نیروها شده اظهار کرد: تجهیر ناجا بعنوان حافظ مرزهای کشور به انواع شناورها، از اولویت های این دوره بوده بطوریکه فقط تعداد ۱۲ فروند شناور ۶۰فوتی به ناجا تحویل شده که بیش از دوبرابر تولیدی در دوره مشابه گذشته است.

,

حاتمی افزود:در حوزه تسطیح و تجهیز هم شناورها وتجهیزات پیشرفته، در حوزه موشکها کروز و اژدر و پدافندهوایی بویژه سونرهای پیشرفته گام بلندی برداشته شده و در بُرد موشک های کروز دریایی به ۱۰۰۰کیلومتر دست یافته ایم.

,

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: آن چه امروز به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران محلق می شود ناوشکن دنا از کلاس موج و همچنین ناومین شکار جمهور اسلامی ایران با نام شاهین می باشد.

,

وی اضافه کرد: ساخت ناوشکن دنا مبتنی بر بازطراحی ناوشکن های کلاس موج از جمله جماران و ارتقای آن بطورکامل در سازمان صنایع دریایی وزرات دفاع و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده و با الحاق این ناوشکن، توانمندی ناوگان دریایی در چابکی و سرعت عمل و واکنش سریع بودن مقابله با انواع اهداف آفندی و پدافندی، عمق دادن به دفاع و توان دریایی شناورهای سطحی و غیر سطحی افزایش پیدا می کند و امکان بهره گیری از سامانه های جنگ الکترونیک و نهایتا توان همراهی و حفافظت از انواع شناور در مسافت های طولانی و بیشتر و بیشتر فراهم می شود.

,

حاتمی تصریح کرد: تهدید امنیت آب های مجاور بوسیله مین های دریایی که می تواند توسط نیروهای فرامنطقه ای وحتی برای مقابله با گروه های تروریستی و مورد حمله قرار بگیرد ضرورت آمادگی برای مقابله با آن ها، انگیزه ای برای نیروی دریایی و صنایع دریایی شد تا به سمت طراحی و ساخت ناومین شکار حرکت کنند و با برخورداری از این ناو، نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت آب هابی منطقه و کشتیرانی، بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

,

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ایمان داریم این رویداد آغاز مسیر تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت بزرگ دریایی در حد شان ملت بزرگ ایران و در مسیر دست یابی به تمدن نوین اسلامی است و دانشمندان، متخصصین، تکنسین ها و کارکنان خدوم حوزه صنعت دریایی این عهد را با ملت عزیزمان می بندند که در این مسیر پرتلاطم و اما شیرین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود و در دفاع ازملت ایران و ارزش های الهی آن و ایفای نقش فعال در مسیر رشد و بالندگی، پُرهمت و با تلاش خواهیم ماند.

,

وی خاطرنشان کرد: پیام ما به همه دوستان و همسایگان، پیام صلح و دوستی و امینت است جمهوری اسلامی ایران شریک مطمئن و دوستی شفیق برای همسایگان می داند و آمادگی خود را برای تقویت پیوند های دوستی و همسایگی و همچنین اقدامات مشترک برای بهره برداری بیشتر از خدمات متقابل را اعلام می نماید.

,

سامانه هدایت آتش دنا یکی از جدیدترین سامانه‌های ساخت صنایع الکترونیک است

, سامانه هدایت آتش دنا یکی از جدیدترین سامانه‌های ساخت صنایع الکترونیک است,

امیر دریادار امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این آیین گفت: ناوشکن دنا پرونده پنجم از شناورهای موشک اندازی است که در سال‌های گذشته چهار فروند از آنها در ناوگان شمال به نیروی دریایی ملحق شدند.

,

وی افزود: ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکنهای هم نسل خود است که سامانه هدایت آتش دنا یکی از جدیدترین سامانه‌های ساخت صنایع الکترونیک است و قادر است ۴۰ هدف را به طور کامل رهگیری کرده و با بیش از ۵ هدف به طور همزمان درگیر شود.

,

رستگاری ادامه داد: سامانه جنگ‌های الکترونیک بسیار پیشرفته‌ای در این ناوشکن نصب شده و باند طیف فرکانسی آن افزایش یافته است که این سامانه از پایین‌ترین باند تا بالاترین باند را می‌تواند رصد و محل انتشار آن را کاملا مشخص ‌کند.

,

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: سامانه رانش پروانه متغیر در سامانه محرکه و رانش این ناوشکن نصب شده است درحال که در ناوشکن قبلی این سامانه را از خارج خریداری شده است در حالی که سامانه‌ای که امروز نصب شده کاملا ایرانی و بومی است و قابلیت مانور بسیار خوبی را به شناور می‌دهد.

,

امیر رستگاری ابراز داشت: سامانه مخابراتی که در این ناوشکن نصب شده،بسیار جدید و باقابلیت‌های ضد جمینگ است که توسط سازمان صنایع الکترونیکی ساخته شده و در حوزه سونار باز جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول سازمان صنایع الکترونیک را روی آن نصب شده است.

,

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد:‌ توپ ۷۶ که روی آن نصب شده از  جدیدترین توپ‌های ساخت سازمان صنایع دفاع است که از نواخت تیر بسیار بالا و دقت خوبی برخوردار است.

,

بنا به اظهار وی، جدیدترین سامانه نبرد را برای این ناوشکن پیش‌بینی شده که قادر است هم تسلیحاتی که روی خود ناوشکن است را کنترل کند و هم تسلیحات دیگر شناورها و یا سامانه‌های ساحلی را شناسایی کند.

,

امیر رستگاری بیان داشت:‌ سامانه مدیریت نبرد قابلیت جنگ با پرنده‌ها و پهپادها را هم دارد و می‌توانیم به عنوان یک ناظر ثانی پهپاد را دورتر بفرستد و دشمن را رصد کنیم.

,

وی تاکید کرد: افق دید با توجه به ارتفاع رادارها و سنسورها بیشتر از ۴۰ کیلومتر نمی‌تواند باشد که باید از تجهیزات جانبی به عنوان ناظرثانی استفاده ‌شود چرا که امروز موشک‌ها بالای ۳۰۰ کیلومتر مورد هدف قرار می‌دهند و برای این که بتوان دشمن را در آن فاصله دید این قابلیت در ناوشکن دنا ایجاد شده که تا ۳۰۰ کیلومتر ببیند و موشک را به آن سمت شلیک کند.

,

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌بر قابلیت دریانوردی طولانی در دریاها و اقیانوس ‌ها، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

,

وی تصریح کرد:‌ عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

,

امیر رستگاری در خصوص مین شکار شاهین هم گفت: مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰ سانتی‌متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصان جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

,

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی نمودن انواع مین های دریایی از قابلیت‌های مین شکار شاهین است.

,

با الحاق این ناوشکن بومی، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی را اثبات شد.

,

ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن بومی و ساخت ایران است که پس از ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود، این ناوشکن ۹۵ متر طول داشته و ۱۱ متر نیز عرض دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه