اخبار داغ

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه استعفا کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه استعفا کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه از سمتش کناره گیری کرد و به گمانه زنی‌ها درباره اینکه این اقدام ناشی از نارضایتی و عدم توافق با رئیس جمهوری این کشور است، افزود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "فرانسوا لوکوآنتر"، رئیس ستاد کل دفاعی فرانسه گفت: از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری خواستم تا استعفایم را بپذیرد، این خواسته من است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جای وی را "تیری برکهارد"، رئیس ستاد ارتش فرانسه می‌گیرد.
,
 
,
لوکوآنتر تصمیمش را برای استعفا راهی برای اجتناب از سیاسی شدن عملکرد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عنوان کرده است.
,
 
,
این ژنرال فرانسوی همچنین به این مساله اشاره کرد که می‌خواسته در خدمت ماکرون به عنوان رئیس جمهوری فرانسه باشد نه یک سیاستمدار.
,
 
,
وی اتهامات درباره عدم توافق‌ها با ماکرون را نیز رد کرد اگرچه خبر استعفایش درست پس از آن اعلام شد که ماکرون پایان ماموریت مقابله با تروریسم "برخان" در منطقه "ساحل" آفریقا را اعلام کرد.
,
 
,
رئیس جمهوری فرانسه گفت که جای این عملیات را یک ائتلاف بین‌المللی می‌گیرد.
,
 
,
رئیس مستعفی ستاد دفاعی فرانسه همچنین گفت:‌ هیچ عدم توافقی با ماکرون نیست، شاید دیدگاهی وجود داشته باشد که من را به عنوان یک مقام نظامی سوق دهد تا این یا آن انتخاب مسیر را برای موفقیت تاکتیکی، مضر بدانم.
,
 
,
این نخستین بار در دوران ریاست جمهوری ماکرون نیست که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه استعفا می‌دهد. در ژوئیه ۲۰۱۷، "پیر دو ویلر"، رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه بابت مناقشات با ماکرون بر سر کاهش بودجه دفاعی استعفا کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه