اخبار داغ

جوان کارآفرین آشخانه‌ای:

علاقه به کار کردن سبب موفقیتم شد/ به حرف های مایوس کننده دیگران توجه نکردم

علاقه به کار کردن سبب موفقیتم شد/ به حرف های مایوس کننده دیگران توجه نکردم
جواد معمری، جوان خوش ذوق آشخانه ای در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی با سعی و تلاش و قناعتی که داشته، توانسته به اهدافش برسد و از سال 98 با راه اندازی گلخانه تولید گل و گیاه برای خود منبع درآمدی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از مانه و سملقان، امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و در کنار آن سایر علوم می توان از اغلب فرآورده های گیاهی در تمامی فصل ها با استفاده از روش های نگهداری گلخانه ای بهره گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

گلخانه بخش محدودی از فضاست که در آن کلیه عوامل محیطی قابل کنترل است و برای کشت های متراکم و تولیدی، محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث می شود که مهم ترین مزیت تولیدات گلخانه ای نسبت به تولید در فضای باز عبارت از، اشتغالزایی بالا، مصرف آب کم و افزایش تولید در واحد سطح است.

,

 

,

, ,

 

,

چندین سال است که مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی تاکید ویژه ای دارند تا جوانان بتوانند با تکیه بر دانش و همت خودشان سربلند شوند و به جایگاه والا برسند.

,

جواد معمری، جوان خوش ذوق آشخانه ای در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی با سعی و تلاش و قناعتی که داشته، توانسته به اهدافش برسد و از سال 98  با راه اندازی گلخانه تولید گل و گیاه برای خود منبع درآمدی ایجاد کند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان اظهار داشت: در سال 98 به دنبال ایجاد شغلی بودم، باتوجه به اینکه یکی از بستگانم زمین خالی داشت، طی هماهنگی تصمیم گرفتم گلخانه ای را ایجاد کنم.

,

معمری با اشاره به اینکه در ابتدا با 17 میلیون تومان سرمایه، گلخانه را راه اندازی کردم، گفت: برای گرفتن تسهیلات به جهادکشاورزی رفتم، اما چون زمین در محدوده شهری و مساحتش 80 متر بود که برای دریافت وام باید حداقل زمین 300 متر بود، موفق نشدم تسهیلاتی دریافت کنم و کارم را با هزینه های شخصی شروع کردم.

,

این جوان کارآفرین آشخانه ای با اشاره به اینکه پول به اندازه ای نداشتم که کارم  را به یکباره شروع کنم، گفت: کار را به صورت مرحله به مرحله پیش بردم و حدود چهار ماه طول کشید تا بعد از آماده سازی مکان بتوانم سرمایه ای فراهم کنم و گل ها را خریداری کنم، با تعداد کمی گل شروع کردم اما همیشه راضی بودم.

,

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر اکثر مردم آپارتمان نشین شده اند، استقبال از خرید گل ها خوب است و پیش نیامده که کسی وارد گلخانه شود و بدون حال خوب و انرژی مثبت از گلخانه خارج شود.

,

این کارآفرین جوان با بیان اینکه شغل اصلی من گلخانه داری است، خاطرنشان کرد: علاقه ای که خودم به کاشت گل و گیاهان داشتم باعث شد که این کار را آغاز کنم، باتوجه به اینکه گلخانه بزرگی ندارم، خودم به تنهایی کارها را انجام می دهم.

,

 

,



 

, ,
,
,

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه، چه برنامه ای برای توسعه کار دارید، گفت: از شرایط فعلی کارم رضایت دارم، اما اگر شرایط محیا می شد تا بتوانم با حمایت کارم را گسترش دهم و فضایی برای تکثیر گونه هایی که نیاز دارم ایجاد کنم که برای هر بار خرید به مشهد نروم، قطعا شرایط بهتری خواهم داشت.

,

معمری بیان داشت: در زمان شروع کارم، افراد زیادی بودند که با اظهار صحبت های مایوس کننده سعی داشتند، کارم را شروع نکنم، اما من با توکل به خدا و همت خودم این کار را شروع کردم و در حال حاضر از کارم راضی هستم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه