اخبار داغ

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی:

از سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری در لوازم خانگی استقبال خواهیم کرد

از سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری در لوازم خانگی استقبال خواهیم کرد
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: موافق ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور مشروط به انتقال فناوری‌های نوین و برتر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا غزنوی امروز در نشست خبری با تشریح وضعیت تولید لوازم خانگی افزود: ما به دنبال انحصارگرایی و بستن مرزها به روی سرمایه‌گذاری خارجی نبوده و طالب تحریم‌ها نیز نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ما طرفدار جذب سرمایه‌گذاری خارجی مشروط به واردات فناوری به کشور هستیم، تاکید کرد: امروز نباید در حوزه‌هایی که به خودکفایی رسیدیم، اجازه دهیم که سرمایه‌گذاری خارجی شکل بگیرد، بلکه در جاهایی که توان لازم وجود نداشته یا تحریم‌ها اجازه دستیابی به آنها را نداده بود، باید وارد شوند.

,

این مقام صنفی تاکید کرد: باید منافع ملی در اولویت قرار بگیرد، این در حالی است که در سال‌های گدشته هیچ برند خارجی، سرمایه‌گذاری به قصد صادرات نداشته است.

,

وی تصریح‌کرد: باید برای سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه استراتژی داشته باشیم و بخصوص باید این سرمایه‌گذاری‌ها به سمت قطعه‌سازی هدایت شود.

,

به گزارش راه دانا؛ لازم است بدانیم، پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

, راه دانا؛,

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

,

پیش از این کیوان گردان مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازارهای صادراتی هستیم.

,

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه