اخبار داغ

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه:

حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده‌اند

حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده‌اند
فرهاد فقیهی گفت: در مجموع حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فقیهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تاکنون ۷۷ هزار واحد آن در جریان زلزله، سیل و طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی که از سال ۸۵ در استان شکل گرفت، مقاوم سازی شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده اند، گفت: هر ساله حوادث قهری فراوانی وجود دارد بنابراین باید واحدهای مسکن روستایی در برابر آنها به ویژه سیل و زلزله مقاوم سازی شود.

وی عنوان کرد: در این راستا امسال اعتبار تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و برای افرادی که درصدد احداث بنا یا بازسازی هستند مطلوب است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: کارمزد این تسهیلات پنج درصد و با دوره بازپرداخت ۲۰ساله تعیین شده است.

فقیهی بیان کرد: اگرچه تورم مصالح ساختمانی بالا است اما در مجموع افزایش صددرصدی تسهیلات نوید خوبی برای مردم است تا از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه غرب استان در جریان زلزله فرصت مناسبی برای مقاوم سازی ایجاد شد و بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در مناطق غرب استان شامل سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و اسلام آباد مقاوم سازی شده اند و از این تسهیلات استقبال خوبی به عمل آمد.

فقیهی افزود: عمده مشکل مقاوم سازی  واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان کرمانشاه به ویژه منطقه سرفیروزآباد وجود دارد و متاسفانه تاکنون تسهیلات مربوطه چندان مورد اقبال قرار نگرفته است و امیدواریم با ابلاغ تسهیلات جدید، مردم این منطقه اقبال بهتری به عمل آورند.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان‌های شرقی استان شهرستان سنقر و کلیایی واحدهای مسکونی غیر مقاوم زیادی دارد این در حالیست که مناطق شرقی استان بر روی گسل فعال زلزله قرار دارند و ممکن است به دنبال وقوع زلزله خسارات جبران ناپذیری به بار آید.

فقیهی عنوان کرد: در تسهیلات مقاوم‌ سازی روستایی با توجه به ابلاغ بانک مرکزی وام ها به صورت زنجیره ای پرداخت می‌شود هرچند ممکن است متقاضیان چندان موافق آن نباشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانکها در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی طی سال گذشته و ابتدای امسال همکاری خوبی داشتند امیدواریم پس از ابلاغ بانک مرکزی که در آن قید خواهد شد تضامین به صورت زنجیره ای اخذ می‌شود همچنان شاهد همکاری خوب بانکها باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه