اخبار داغ

در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

برگزاری باشکوه و قانونی انتخابات همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان

برگزاری باشکوه و قانونی انتخابات همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان
برگزاری باشکوه انتخابات با مشارکت حداکثری و همراه با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، موضوع مهمی بود که امروز در جلسه ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان امروز در نود و نهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان گفت: روند بیماری کووید 19 در برخی استان‌ها سینوسی شد اما در زنجان این اجازه داده نشد که سینوسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی اظهار داشت: روند کاهشی بیماران سرپایی کرونا در استان زنجان طی هفته‌های اخیر، سُست شد اما سینوسی نشد و کمی کُند شده است.

,

حقیقی با تاکید بر اینکه باید بیشتر مواظبت کرده و از عادی‌انگاری کرونا خودداری کنیم، خاطرنشان کرد: وضعیت بیماری در استان بهتر شده اما مناسب نیست و موارد pcr مثبت باید به 10 درصد برسد تا بگوییم که وضعیت مناسب است ضمن اینکه میزان رهگیری بیماری کرونا ارتباط تنگاتنگی با pcr دارد.

,

استاندار زنجان گفت: آمار و شاخص‌ها ناظر بر این موضوع است که قدرت سرایت، تهاجم و اختلال در سیستم ایمنی بدن در موج چهارم کرونا حالت انفجاری داشته و با وجود اینکه میزان بستری‌ها نسبت به موج‌های قبلی 3 برابر شده اما میزان فوتی‌ها به اندازه نصف موج‌های قبلی هم نبوده است.

,

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای مدیریت و کنترل بیماری توسط کادر بهداشت و درمان در استان انجام شده است، اظهار داشت: باید این زحمات را قدر دانسته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری، کمک کنیم.

,

حقیقی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات 28 خرداد 1400 خاطرنشان کرد: تلاش‌ها بر این بوده که تمام پروتکل‌های بهداشتی ممکن در انتخابات که از ماه‌ها قبل برای تدوین آن‌ها زحمت کشده شده، رعایت شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری انتخابات بر اساس دانش و تجربه موجود، بومی‌سازی و طراحی شده است، گفت: روسای ستادهای انتخاباتی نامزدها قبل از آغاز زمان تبلیغات، فراخوانده و توجیه شده‌اند و هیچ مشکلی بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد اشاره ستاد انتخابات در صورت برگزاری تجمعات نداریم و حتی زیرساخت‌ها و سیستم صوتی نیز در اختیار ستادها قرار داده شده است.

,

وی تاکید کرد: حتی اگر هر 7 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت همزان به استان زنجان بیایند نیز هیچ مشکلی نسبت به تامین مکان و زیرساخت مورد نیاز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

,

حقیقی، رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت را ارکان انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه برای تحقق ارکان انتخابات، وظیفه دارند و تاکنون هیچ مشکلی در برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در استان نداشته‌ایم و در صورت برگزاری برنامه‌های تجمعی نیز نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت غیرمحسوس، نظارت و کنترل لازم را دارند.

,

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه قانون باید در برگزاری انتخابات رعایت شود، گفت: هم باید پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رعایت شود و هم قانون به هم نخورد.

,

وی با اشاره به پیش‌بینی 1063 شعبه اخذ رای در استان زنجان اظهار داشت: با توجه به افزایش 15 درصدی تعداد شعبات نسبت به انتخابات قبلی، 27 هزار نفر در انتخابات امسال، فعالیت خواهند کرد.

,

 

,

*‌ احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در هفته‌های اول و دوم تیرماه

, *‌ احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در هفته‌های اول و دوم تیرماه, *‌ احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در هفته‌های اول و دوم تیرماه,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: روند کاهشی بیماری در استان نسبت به هفته‌های قبل، متوقف شده و در بخش سرپایی، کاهش بسیار کمی در هفته سوم خرداد داشتیم.

,

وی با بیان اینکه 1200 تخت برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: هم‌اکنون 216 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 27 درصد تخت‌ها اِشغال شده است.

,

قزلباش خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز کرونا تاکنون 91157 مورد مثبت، شناسایی شده و 356130 مورد نمونه‌گیری شده است و متاسفانه تاکنون 1478 نفر بر اثر کرونا فوت شده‌اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در هفته‌های اخیر، عادی‌انگاری شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است، گفت: اثرات این کاهش را می‌بینیم و طبق تحلیلی که در سطح وزارت بهداشت انجام شده در صورتی که با این روند پیش برویم، احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در هفته اول یا دوم تیرماه وجود دارد.

,

وی اظهار داشت: خوشختانه زنجان، جزء استان‌هایی است که بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های هبداشتی در زمینه‌های مختلف را دارد اما درصد رعایت پروتکل‌ها (بین 70 تا 75 درصد) برای تاثیرگذاری جهت جلوگیری از انتشار بیماری قابل قبول نیست.

,

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازرسان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل شعب اخذ رای، آموزش دیده‌اند، گفت: با وتجه به اینکه نیروی بهداشتی به اندازه کافی وجود ندارد لذا به ازای هر 3 تا 5 شعبه، یک بازرس بهداشتی قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به پیش‌بینی شعبه ویژه بیماران کرونایی اظهار داشت: اسامی افراد مثبت کرونا به‌موقع در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

,

صائینی تاکید کرد: فرمانداران باید تا 48 ساعت قبل از آغاز فرآیند اخذ رای، اعضای شعب را از طریق ساماناه مربوطه، بابت بیماری کرونا استعلام کنند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: برنامه بر این بود که از افراد بالای 60 سال در شعبه‌ها استفاده نشود اما در صورت استفاده باید نسبت به بیماری زمینه‌ای کنترل شوند.

,

 

,  ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه