اخبار داغ

سعید جلیلی:

شهرک‎‌های صنعتی در استان‎‌ها باید محلی بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد

شهرک‎‌های صنعتی در استان‎‌ها باید محلی بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد
جلیلی گفت: ظرفیت شهرک های صنعتی در استانها باید یک محل بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سعید جلیلی عصر امروز در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: سرزمین لرستان سرشار از نعمت و رحمت الهی است، مهد تاریخ، تمدن و دارای ظرفیت های بسیار زیادی است، این استان سرزمین فقها و علمایی مانند آیت اله بروجردی(ره) است و ما خاطره حماسه های جوانان لرستان را در دفاع مقدس فراموش نمی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: دلاورمردی های لرستان در عملیات حاج عمران و تقدیم ۶۳۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس گویای غیرت و ولایتمداری جوانان این خطه از کشور است که شهدا جان خود را تقدیم کردند تا انقلاب برپا بماند.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امروز در آستانه یک انتخاب برای چهار سال هستیم، با استفاده از ظرفیت ها می توان کشور را جهش داد و فرصت ها و توانمندی هایی که کشور دارد را باید ارتقا داد.

,

جلیلی تصریح کرد: طی سال های اخیر به بسیاری از شهرها سفر داشته ام و از ظرفیت های هر استان بازدید شده و در سفر به لرستان فرصت های ارزشمندی دیدم که هر کدام می تواند باعث جهش و پیشرفت در لرستان باشد، اگر جوانان لرستان در دفاع مقدس حماسه آفریدند امروز هم هستند جوانانی که کماکان با همان نگاه آماده خلق حماسه در عرصه فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و … هستند.

,

وی بیان کرد: جهش کشور بدون جهش روستاها ممکن نیست، روستاهای لرستان یک مصداق بارز برای چنین جهشی هستند و فرصت هایی که در این روستاها وجود دارد این امکان را می دهد که در عرصه های مختلف اقتصادی ارتقا صورت گیرد به طوری که در الشتر شرکت آبزی پروری یک فرصت ارزشمند است و فقط ارتقای شیلات برای استان نیست بلکه فرصتی برای جهش در عرصه شیلات کشور است.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: ظرفیت شهرک های صنعتی در استانها باید یک محل بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد.

,

جلیلی خاطر نشان کرد: استان لرستان در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری، آبزی پروری، معادن و سنگ ظرفیت های زیادی دارد که با این همه ظرفیت نباید مشکل بیکاری داشته باشد حتی باید پذیرای جوانان سایر شهرها در بحث اشتغال هم باشد.

,

وی اظهار داشت: لرستان با دارا بودن ۶٫۵ میلیون واحد دامی در رده ششم کشور قرار دارد، ارتقای صنعت آبزی پروری می تواند چشم انداز تولید ۲۳ هزار تن گوشت ماهی را به دنبال داشته باشد، وجود معادن و رتبه دوم کشوری فرصتی است برای اینکه از خام فروشی جلوگیری شود و نباید ۶۰ درصد سنگ معادن بدون فرآوری خارج شود.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری در استان اما در بحث اقامتگاه های بوم گردی لرستان در رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد و در بیکاری جز پنج استان اول است، این در حالیست که فرزندان لرستانی در عرصه ورزش قهرمانی پرچم ایران را به برافراشته کرده اند و امروز باید این استان در عرصه اقتصاد، صنعت و گردشگری هم حماسه آفریند و یک جهاد بزرگ نیاز است.

,

جلیلی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه جهش برای کشور و استانها داشته باشد، افزود: این مهم بدون کمک مردم امکان پذیر نیست.

,

وی گفت: مردان بی ادعایی هستند که به دنبال دیده شدن نیستند و مجاهدت های آنان باعث پیشرفت شده است، باید سایه مردم بر سر دولت باشد و گفتمان برای جهاد بزرگ برای پیشرفت ایران شکل بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه