اخبار داغ

در گفت و با چشم پزشک متخصص مطرح کرد؛

کاهش دید یک طرفه؛ هشداری بزرگ برای عملکرد چشم/زمان طلایی درمان را از دست ندهید

کاهش دید یک طرفه؛ هشداری بزرگ برای عملکرد چشم/زمان طلایی درمان را از دست ندهید
میثم سرگزی گفت: کاهش دید یک طرفه هشدار بزرگ چشم از بروز نقص در عملکرد چشم هاست و باید بلافاصله به اورژانس چشم پزشکی مراجعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم سرگزی، چشم پزشک بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: کاهش دید یک طرفه ممکن است به علت التهاب عصب بینایی یا بسته شدن شریان مرکزی شبکیه باشد که به علل مختلف اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: تایم طلایی برای درمان کاهش دید یک طرفه ناشی از بسته شدن شریان مرکزی شبکیه، فقط 90 دقیقه است و در صورت عدم مراجعه به موقع ممکن است، بینایی فرد هیچ گاه به حالت قبل بازنگردد.

این چشم پزشک از دیگر موارد اورژانسی چشم پزشکی به آسیب های شغلی برای افرادی که با مواد اسیدی و قلیایی سر و کار دارند اشاره و اظهار کرد: لازم است تا این افراد در صورت پاشیده شدن مواد اسیدی و قلیایی به چشم در اولین اقدام با آب تمیز چشم ها را به وفور شست و شو دهند و سریع خود را به اورژانس چشم پزشکی برسانند.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین اصل برای محافظت از سلامت بینایی افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، استفاده از عینک های محافظ چشم است.

سرگزی گفت: افزایش فشار چشم که ممکن است با علائمی مانند تاری دید، مشاهده هاله اطراف نورها، سردرد، تهوع، استفراغ، درد چشم همراه باشد از مواردی است که باید جدی گرفته و بلافاصله با مراجعه به اورژانس اقدامات درمانی اولیه برای بیمار آغاز شود.

 وی با بیان اینکه شایعترین علت مراجعه به اورژانس بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان، ضربه به چشم است، ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از افرادی که دچار این ضربات می شوند، خردسالان هستند و ضروری است تا والدین، چاقو، مداد و ظروف شیشه ای را از دسترس کودکان دور نگه دارند و در صورت لزوم استفاده از هر یک از این موارد حتما مراقبت و نظارت مستمر والدین بر وی  وجود داشته باشد.

چشم پزشک بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان تصریح کرد: افتادن خردسال بر روی اجسام مختلف نیز عاملی است که باعث ضربه به چشم می شود و می تواند خطرناک باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه