اخبار داغ

مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در قزوین:

بیش از ۱۰میلیارد خدمات به نیازمندان قزوینی ارائه شد/ بازتاب انجام امور خیر را در زندگیم احساس کردم

بیش از ۱۰میلیارد خدمات به نیازمندان قزوینی ارائه شد/ بازتاب انجام امور خیر را در زندگیم احساس کردم
جواد رجبی با اشاره به گزارش عملکرد این خیریه در سال ۹۹ گفت: مجموع خدماتی که از سوی این نمایندگی طی سال گذشته انجام شد ۱۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در سال ۱۳۸۵ در تهران با محوریت محرومیت زدایی در چند استان مرزی افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
در ادامه فعالیت این مرکز خیریه، سال ۹۹ تصمیم گرفته شد که شعبات استانی این موسسه نیز راه‌اندازی شود که قزوین، نخستین استانی است که شعبه موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در آن شروع به کار کرد و پس از آن در استان‌های زنجان، مشهد، کرمان و سایر استان‌ها راه‌اندازی شد.

جواد رجبی مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: هدف از تاسیس موسسه خیریه حضرت رقیه(س) محرومیت زدایی و کمک به خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد بود به این صورت که امورات خیریه را واسطه گری و تسهیل کرده تا نهادهایی که در حال خدمت رسانی هستند با سهولت بیشتری فعالیت کنند.
 
 

وی افزود: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در سطح کشور با بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بیت رهبری، سپاه، نیروی انتظامی، اوقاف، بنیاد شهید، هلال احمر، همکاران در برنامه عصر جدید و همه خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد ارتباط و همکاری مستمر و مشترک دارد به‌طوریکه می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد از نیاز کارهای خیریه همچون تهیه جهیزیه و بسته‌های معیشتی و تحصیلی را تامین می‌کند.

مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در قزوین بیان کرد: مهمترین بحثی که موسسه خیریه در آن ورود کرده موضوع تامین جهیزیه است؛ همچنین در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، ارزاق و لوازم التحریر، جشن تکلیف، زائر اولی‌های مشهد و قم، بازسازی و احداث خانه محروم، جمع آوری صدقات، توزیع گوشت قربانی و نذری و تامین هزینه تحصیل و دارو و درمان و سایر موارد خدماتی و خیریه با کمک سایر موسسات و خیرین فعالیت کرده و خدمات رسانی می‌کند.

منابع مالی موسسه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود

وی با بیان اینکه منابع مالی موسسه خیریه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود؛ گفت: شعبه نمایندگی این موسسه در قزوین بخشی از خدمات را به صورت مشترک با سایر نهادها انجام می‌دهد به طوریکه اردیبهشت سال گذشته، ۳۰۰ سری جهیزیه به ۳۰۰ زوج نیازمند به ارزش شش میلیارد تومان با کمک مجموعه سپاه، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و خیرین اهدا شد.
 

رجبی عنوان کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) منابع مالی مصوب از سوی دولت ندارد و همه منابع توسط خیرین تامین می‌شود.

گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه و شفاف‌سازی، زمینه جذب بسیاری از خیرین شد

وی تاکید کرد: زمانی‌که گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه موسسه منتشر شد و در انجام امور خیر شفاف‌سازی صورت گرفت، پس از انتشار در فضای مجازی، زمینه جذب بسیاری از افراد خیر جهت همکاری با موسسه فراهم شد و اکنون با اهدای اقلام یا واریز مبالغ نقدی در جهت دستگیری از نیازمندان فعالیت می‌کنند؛ همچنین برخی، داوطلبانه تخصص و توانایی خود را برای رفع نیاز نیازمندان در امور مختلفی همچون بازسازی و احداث خانه محرومان به کار می‌گیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: انجام امور خیرخواهانه و کمک به هم‌نوعان احساس غیرقابل وصفی به همراه دارد که زبان را یارای گفتن آن نیست و بدون شک آثار نیک و خیر و برکت حاصل از انجام کارهای خیر را در زندگی خود بارها و بارها حس کردم.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرموده‌اند:" پیش از اینکه کمک به دست فقیری برسد به دست خدا می‌رسد" و همه خیرین با این دیدگاه که وقتی کار برای رضای الهی باشد قطعا خداوند نیز پاسخ آن را خواهد داد در این مسیر قدم برمی‌دارند.

رجبی تصریح کرد: گره‌ها و مشکلات مختلفی در زندگی خود یا همکارانم وجود داشته که فکر می‌کردیم قابل حل نیست اما با دعای خیر کسانی که به آنها کمک یا خدمتی ارائه کردیم در کمال ناباوری رفع شده است.
 
 

وی با اشاره به گزارش عملکرد خیریه حضرت رقیه(س) نمایندگی استان قزوین در سال ۹۹ عنوان کرد: مجموع خدماتی که از سوی این نمایندگی طی سال گذشته انجام شد ۱۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

عرضه بیش از ۲۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج قزوینی

این مقام مسئول با تشریح اقدامات انجام شده اضافه کرد: عرضه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اهدای جهیزیه مشارکتی به زوج‌های نیازمند با مشارکت خیرین، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، خیریه‌ها و خیرین به ارزش ۳۸۰ میلیون تومان از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

رجبی بیان کرد: تهیه و خرید بسته معیشتی با رقم ۱۷۵ میلیون تومان، پرداخت اجاره منزل ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، اطعام غدیر و عاشورا ۴۵ میلیون تومان، تعمیرات خانه محروم ۲۳ میلیون، تسویه حساب دفتری و بدهکاری‌ها ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پرداخت وام قرض الحسنه ۲۳۵ میلیون تومان، خرید گوشی و تبلت ۲۵ میلیون تومان، خرید لوازم التحریر ۵ میلیون تومان، قربانی گوسفند و گاو ۷۵ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در قزوین اضافه کرد: در ادامه مقارن با ولادت حضرت محمد(ص) بسیج سازندگی استان با همکاری موسسه حضرت رقیه(س) ۳۰۰ سری جهیزیه دیگر اهدا شد ضمن اینکه تعدادی اقلام اساسی توسط خیرین به صورت تکی از نمایشگاه دائمی جهیزیه که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده، خریداری و به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است.

انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی

وی ابراز کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار جهیزیه با مشارکت سازمان‌های دیگر برای اهدا به زوج‌های نیازمند تامین می‌کند و در این راستا تیم جوان و جهادی موسسه حضرت رقیه(س) با شرکت‌های تولیدات داخلی لوازم خانگی رایزنی کرده و با سراسر کشور قرارداد بستند.

رجبی افزود: انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی موجب شد تا کالاهای ایرانی به قیمت شرکت تهیه و به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تصمیم به تامین و اهدای جهیزیه دارند، ارائه شود؛ علاوه بر این، موسسه حضرت رقیه(س) در تامین بخشی از جهیزیه‌های مناسبتی به لحاظ مالی نیز مشارکت می‌کنند.
 
 

وی عنوان کرد: در نمایشگاه جهیزیه قزوین نیز کالاها با قیمت شرکت ارائه می‌شود که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد اختلاف قیمت نسبت به بازار دارد و بدین شکل واسطه گری صورت گرفته تا با تسهیل گری، شرایط ازدواج آسان را فراهم کرده و اقلام جهیزیه به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: سپاه نیز در راستای خدمات رسانی به محرومان لجستیک در اختیار موسسه قرار داده و بدین شکل حمل و نقل بار از تهران به سراسر کشور به صورت رایگان انجام می‌شود در واقع سپاه یک خدمات اجتماعی را برای نیازمندان و زوج‌های جوان ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به لحظات دلنشین حاصل از کمک به نیازمندان گفت: یکی از خاطرات به یاد ماندنی‌ام در هنگام توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان روستاهای مناطق محروم رقم خورد که در آن روز به درب منزل پیرزنی رسیدیم که همسرش فوت کرده و فرزندی نداشت و تنها زندگی می‌کرد.

شوق خدمت و دستگیری از محرومان

رجبی ادامه داد: پس از احوالپرسی و اهدای بسته معیشتی به آن بانو، وی شروع به گریه کرد وقتی از او دلیل گریه کردنش را جویا شدیم در پاسخ گفت: چندین روز بود که چیزی برای خوردن نداشتم لذا گرسنه سر بر بالین می‌گذاشتم تا اینکه شب گذشته با خدای خویش درددل و از او گلایه کردم که خدایا یعنی کسی نیست که به من کمک کرده و چیزی برای خوردن به من دهد که امروز شما به سراغم آمدید. گویا خدای بزرگ صدای مرا شنیده و شما مامور خدا برای دستگیری و کمک به من هستید.

وی عنوان کرد: اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند اقدام ارزشمندی است که توسط موسسه خیریه حضرت رقیه(س) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انجام می‌شود چراکه متاسفانه برخی از این زوج‌ها به دلیل مشکلاتی همچون عدم توانایی خانواده برای خرید جهیزیه و طولانی شدن زمان عقد حتی تا مرحله طلاق هم پیش رفته بودند اما این اقدام بارقه امیدی بر دل‌های زوجین نیازمند بود تا امیدوارانه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: اردیبهشت ماه سال ۹۹ که با همت موسسه خیریه حضرت رقیه و سایر ارگان‌ها ۳۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف اهدا شد، همه لیست‌های انتظار تامین جهیزیه کمیته امداد و بهزیستی استان قزوین به صفر رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از زوجینی که جهیزیه را دریافت کرده بودند، نمی‌دانستند که این اقلام از طرف چه کسی به آنها اهدا شده و پس از اینکه متوجه قضیه شده بودند که بانی کار چه کسانی هستند سیل ابراز محبت و قدردانی خود را روانه ما داشتند.

رجبی تاکید کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه (س) صف جدیدی از مددجویی را ایجاد نکرده که بخواهیم به آنان خدمت رسانی کنیم.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و تشکیل مجمع خیرین رسمی در استان قزوین

وی تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی در بحث خیریه‌ها این است که بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از نیازمندان سطح استان وجود ندارد همچنین ارتباط منسجم و پیوسته بین کمیته امداد و بهزیستی و موسسات خیریه وجود ندارد این در حالی است که تعداد خیریه‌های مردم نهاد به شدت رو به افزایش است بدون اینکه مجوزی برای فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: با گسترش خیریه‌های مردم نهاد، کمک‌ها سرشکن و بین مراکز مختلف تقسیم می‌شود لذا نمی‌توان خیلی اقدامات بزرگی انجام داد همچنین بعضا سوءاستفاده‌هایی هم از سوی برخی موسسات خیریه فاقد مجوز صورت می‌گیرد که منجر به بی اعتمادی در بین مردم می‌شود‌.

رجبی بیان کرد: انتظار می‌رود وقتی مجموعه‌ای با این قدرت و عظمت و به پشتوانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال ارائه خدمات است، موسسات و خیریه‌های مردم نهاد نیز با یکدیگر متصل شوند تا بتوانیم درخواست‌های این‌چنینی را با صرف هزینه کمتر برای آنها پوشش دهیم.

وی در پایان گفت: ضرورت دارد که بانک اطلاعاتی و یک مجمع خیرین رسمی در استان قزوین احداث شود تا موسسات خیریه‌ کوچک بتوانند بانک اطلاعاتی خود را در اختیار این مجموعه قرار دهند و هرگونه خدماتی که به مددجویان ارائه می‌کنند در آن ثبت و ضبط شود تا کمک‌ها به شکل صحیح و با توزیع برابر و مناسب در بین جامعه هدف انجام شود.

انتهای پیام/
,
در ادامه فعالیت این مرکز خیریه، سال ۹۹ تصمیم گرفته شد که شعبات استانی این موسسه نیز راه‌اندازی شود که قزوین، نخستین استانی است که شعبه موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در آن شروع به کار کرد و پس از آن در استان‌های زنجان، مشهد، کرمان و سایر استان‌ها راه‌اندازی شد.
,

جواد رجبی مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: هدف از تاسیس موسسه خیریه حضرت رقیه(س) محرومیت زدایی و کمک به خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد بود به این صورت که امورات خیریه را واسطه گری و تسهیل کرده تا نهادهایی که در حال خدمت رسانی هستند با سهولت بیشتری فعالیت کنند.
 
,
,
,
 
,
, ,

وی افزود: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در سطح کشور با بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بیت رهبری، سپاه، نیروی انتظامی، اوقاف، بنیاد شهید، هلال احمر، همکاران در برنامه عصر جدید و همه خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد ارتباط و همکاری مستمر و مشترک دارد به‌طوریکه می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد از نیاز کارهای خیریه همچون تهیه جهیزیه و بسته‌های معیشتی و تحصیلی را تامین می‌کند.
,
,

مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در قزوین بیان کرد: مهمترین بحثی که موسسه خیریه در آن ورود کرده موضوع تامین جهیزیه است؛ همچنین در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، ارزاق و لوازم التحریر، جشن تکلیف، زائر اولی‌های مشهد و قم، بازسازی و احداث خانه محروم، جمع آوری صدقات، توزیع گوشت قربانی و نذری و تامین هزینه تحصیل و دارو و درمان و سایر موارد خدماتی و خیریه با کمک سایر موسسات و خیرین فعالیت کرده و خدمات رسانی می‌کند.

منابع مالی موسسه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود
,
,
,
, منابع مالی موسسه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود, منابع مالی موسسه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود,

وی با بیان اینکه منابع مالی موسسه خیریه از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود؛ گفت: شعبه نمایندگی این موسسه در قزوین بخشی از خدمات را به صورت مشترک با سایر نهادها انجام می‌دهد به طوریکه اردیبهشت سال گذشته، ۳۰۰ سری جهیزیه به ۳۰۰ زوج نیازمند به ارزش شش میلیارد تومان با کمک مجموعه سپاه، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و خیرین اهدا شد.
 
,
,
,
, ,

رجبی عنوان کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) منابع مالی مصوب از سوی دولت ندارد و همه منابع توسط خیرین تامین می‌شود.
,
,

گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه و شفاف‌سازی، زمینه جذب بسیاری از خیرین شد
,
, گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه و شفاف‌سازی، زمینه جذب بسیاری از خیرین شد, گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه و شفاف‌سازی، زمینه جذب بسیاری از خیرین شد,

وی تاکید کرد: زمانی‌که گزارش فعالیت‌های خیرخواهانه موسسه منتشر شد و در انجام امور خیر شفاف‌سازی صورت گرفت، پس از انتشار در فضای مجازی، زمینه جذب بسیاری از افراد خیر جهت همکاری با موسسه فراهم شد و اکنون با اهدای اقلام یا واریز مبالغ نقدی در جهت دستگیری از نیازمندان فعالیت می‌کنند؛ همچنین برخی، داوطلبانه تخصص و توانایی خود را برای رفع نیاز نیازمندان در امور مختلفی همچون بازسازی و احداث خانه محرومان به کار می‌گیرند.
,
,

این مقام مسئول بیان کرد: انجام امور خیرخواهانه و کمک به هم‌نوعان احساس غیرقابل وصفی به همراه دارد که زبان را یارای گفتن آن نیست و بدون شک آثار نیک و خیر و برکت حاصل از انجام کارهای خیر را در زندگی خود بارها و بارها حس کردم.
,
,
وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرموده‌اند:" پیش از اینکه کمک به دست فقیری برسد به دست خدا می‌رسد" و همه خیرین با این دیدگاه که وقتی کار برای رضای الهی باشد قطعا خداوند نیز پاسخ آن را خواهد داد در این مسیر قدم برمی‌دارند.
,

رجبی تصریح کرد: گره‌ها و مشکلات مختلفی در زندگی خود یا همکارانم وجود داشته که فکر می‌کردیم قابل حل نیست اما با دعای خیر کسانی که به آنها کمک یا خدمتی ارائه کردیم در کمال ناباوری رفع شده است.
 
,
,
,
 
,
, ,

وی با اشاره به گزارش عملکرد خیریه حضرت رقیه(س) نمایندگی استان قزوین در سال ۹۹ عنوان کرد: مجموع خدماتی که از سوی این نمایندگی طی سال گذشته انجام شد ۱۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.
,
,

عرضه بیش از ۲۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج قزوینی
,
, عرضه بیش از ۲۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج قزوینی, عرضه بیش از ۲۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج قزوینی,

این مقام مسئول با تشریح اقدامات انجام شده اضافه کرد: عرضه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قلم کالای اساسی جهیزیه به ۶۵۰ زوج به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اهدای جهیزیه مشارکتی به زوج‌های نیازمند با مشارکت خیرین، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، خیریه‌ها و خیرین به ارزش ۳۸۰ میلیون تومان از جمله فعالیت‌های انجام شده است.
,
,

رجبی بیان کرد: تهیه و خرید بسته معیشتی با رقم ۱۷۵ میلیون تومان، پرداخت اجاره منزل ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، اطعام غدیر و عاشورا ۴۵ میلیون تومان، تعمیرات خانه محروم ۲۳ میلیون، تسویه حساب دفتری و بدهکاری‌ها ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پرداخت وام قرض الحسنه ۲۳۵ میلیون تومان، خرید گوشی و تبلت ۲۵ میلیون تومان، خرید لوازم التحریر ۵ میلیون تومان، قربانی گوسفند و گاو ۷۵ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.
,
,

مسئول موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در قزوین اضافه کرد: در ادامه مقارن با ولادت حضرت محمد(ص) بسیج سازندگی استان با همکاری موسسه حضرت رقیه(س) ۳۰۰ سری جهیزیه دیگر اهدا شد ضمن اینکه تعدادی اقلام اساسی توسط خیرین به صورت تکی از نمایشگاه دائمی جهیزیه که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده، خریداری و به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است.
,
,

انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی
,
, انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی, انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی,

وی ابراز کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار جهیزیه با مشارکت سازمان‌های دیگر برای اهدا به زوج‌های نیازمند تامین می‌کند و در این راستا تیم جوان و جهادی موسسه حضرت رقیه(س) با شرکت‌های تولیدات داخلی لوازم خانگی رایزنی کرده و با سراسر کشور قرارداد بستند.
,
,

رجبی افزود: انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی تولیدکننده لوازم خانگی موجب شد تا کالاهای ایرانی به قیمت شرکت تهیه و به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تصمیم به تامین و اهدای جهیزیه دارند، ارائه شود؛ علاوه بر این، موسسه حضرت رقیه(س) در تامین بخشی از جهیزیه‌های مناسبتی به لحاظ مالی نیز مشارکت می‌کنند.
 
,
,
,
 
,
, ,

وی عنوان کرد: در نمایشگاه جهیزیه قزوین نیز کالاها با قیمت شرکت ارائه می‌شود که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد اختلاف قیمت نسبت به بازار دارد و بدین شکل واسطه گری صورت گرفته تا با تسهیل گری، شرایط ازدواج آسان را فراهم کرده و اقلام جهیزیه به دست خانواده‌های نیازمند برسد.
,
,

این مقام مسئول ابراز کرد: سپاه نیز در راستای خدمات رسانی به محرومان لجستیک در اختیار موسسه قرار داده و بدین شکل حمل و نقل بار از تهران به سراسر کشور به صورت رایگان انجام می‌شود در واقع سپاه یک خدمات اجتماعی را برای نیازمندان و زوج‌های جوان ایجاد کرده است.
,
,

وی در ادامه با اشاره به لحظات دلنشین حاصل از کمک به نیازمندان گفت: یکی از خاطرات به یاد ماندنی‌ام در هنگام توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان روستاهای مناطق محروم رقم خورد که در آن روز به درب منزل پیرزنی رسیدیم که همسرش فوت کرده و فرزندی نداشت و تنها زندگی می‌کرد.
,
,

شوق خدمت و دستگیری از محرومان
,
, شوق خدمت و دستگیری از محرومان, شوق خدمت و دستگیری از محرومان,

رجبی ادامه داد: پس از احوالپرسی و اهدای بسته معیشتی به آن بانو، وی شروع به گریه کرد وقتی از او دلیل گریه کردنش را جویا شدیم در پاسخ گفت: چندین روز بود که چیزی برای خوردن نداشتم لذا گرسنه سر بر بالین می‌گذاشتم تا اینکه شب گذشته با خدای خویش درددل و از او گلایه کردم که خدایا یعنی کسی نیست که به من کمک کرده و چیزی برای خوردن به من دهد که امروز شما به سراغم آمدید. گویا خدای بزرگ صدای مرا شنیده و شما مامور خدا برای دستگیری و کمک به من هستید.
,
,

وی عنوان کرد: اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند اقدام ارزشمندی است که توسط موسسه خیریه حضرت رقیه(س) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انجام می‌شود چراکه متاسفانه برخی از این زوج‌ها به دلیل مشکلاتی همچون عدم توانایی خانواده برای خرید جهیزیه و طولانی شدن زمان عقد حتی تا مرحله طلاق هم پیش رفته بودند اما این اقدام بارقه امیدی بر دل‌های زوجین نیازمند بود تا امیدوارانه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
,
,

این مقام مسئول یادآور شد: اردیبهشت ماه سال ۹۹ که با همت موسسه خیریه حضرت رقیه و سایر ارگان‌ها ۳۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف اهدا شد، همه لیست‌های انتظار تامین جهیزیه کمیته امداد و بهزیستی استان قزوین به صفر رسید.
,
,

وی ادامه داد: بسیاری از زوجینی که جهیزیه را دریافت کرده بودند، نمی‌دانستند که این اقلام از طرف چه کسی به آنها اهدا شده و پس از اینکه متوجه قضیه شده بودند که بانی کار چه کسانی هستند سیل ابراز محبت و قدردانی خود را روانه ما داشتند.
,
,

رجبی تاکید کرد: موسسه خیریه حضرت رقیه (س) صف جدیدی از مددجویی را ایجاد نکرده که بخواهیم به آنان خدمت رسانی کنیم.
,
,

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و تشکیل مجمع خیرین رسمی در استان قزوین
,
, ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و تشکیل مجمع خیرین رسمی در استان قزوین, ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و تشکیل مجمع خیرین رسمی در استان قزوین,

وی تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی در بحث خیریه‌ها این است که بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از نیازمندان سطح استان وجود ندارد همچنین ارتباط منسجم و پیوسته بین کمیته امداد و بهزیستی و موسسات خیریه وجود ندارد این در حالی است که تعداد خیریه‌های مردم نهاد به شدت رو به افزایش است بدون اینکه مجوزی برای فعالیت داشته باشند.
,
,

این مقام مسئول یادآور شد: با گسترش خیریه‌های مردم نهاد، کمک‌ها سرشکن و بین مراکز مختلف تقسیم می‌شود لذا نمی‌توان خیلی اقدامات بزرگی انجام داد همچنین بعضا سوءاستفاده‌هایی هم از سوی برخی موسسات خیریه فاقد مجوز صورت می‌گیرد که منجر به بی اعتمادی در بین مردم می‌شود‌.
,
,

رجبی بیان کرد: انتظار می‌رود وقتی مجموعه‌ای با این قدرت و عظمت و به پشتوانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال ارائه خدمات است، موسسات و خیریه‌های مردم نهاد نیز با یکدیگر متصل شوند تا بتوانیم درخواست‌های این‌چنینی را با صرف هزینه کمتر برای آنها پوشش دهیم.
,
,

وی در پایان گفت: ضرورت دارد که بانک اطلاعاتی و یک مجمع خیرین رسمی در استان قزوین احداث شود تا موسسات خیریه‌ کوچک بتوانند بانک اطلاعاتی خود را در اختیار این مجموعه قرار دهند و هرگونه خدماتی که به مددجویان ارائه می‌کنند در آن ثبت و ضبط شود تا کمک‌ها به شکل صحیح و با توزیع برابر و مناسب در بین جامعه هدف انجام شود.
,
,

انتهای پیام/
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه