اخبار داغ

مسئول امور فرهنگی بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع) در کرمان خبر داد

اجرای برنامه ی جاروکشان حرم مطهر امام زاده محمد(ع) در روز تجلیل از بقاع متبرکه

اجرای برنامه ی جاروکشان حرم مطهر امام زاده محمد(ع) در روز تجلیل از بقاع متبرکه
عباس کدخدا فتح آبادی گفت: ۲۶ خردادماه که روز تجلیل از بقاع متبرکه است، مراسم جاروکشان در حرم مطهر امام زاده محمد(ع) برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس کدخدا فتح آبادی مسئول  امور فرهنگی بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع) در گفت و گو با راه آرمان در دهه کرامت گفت: در روز اول ذی القعده که روز دختر بود جشن بزرگی در این حرم مطهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی ادامه داد: مسائل سیاسی هیچ راهی در برنامه های بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع)  ندارد و هزینه برنامه های اجرایی دراین مکان از طریق خیرین تامین می شود.

,

مسئول  امور فرهنگی بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع)  با عنوان این که چهارشنبه این هفته  و در روز تجلیل از بقاع متبرکه مراسم جاروکشان در حرم مطهر امام زاده محمد(ع) برگزار می شود، توضیح داد: در این روز تمام خادمان حرم مطهر حضور پیدا می کنند به هر یک گل و یک جارو داده می‌شود خادمان با هم شروع به خواندن یک نوا می کنند و به صورت نمادین حیات را جارو می زنند و بعد گل ها را تقدیم به ضریح می‌کنند، همچنین پرچم این حرم مطهر نیز در این روز تعویض می شود.

,

وی در ادامه به شرایط خادم یاری حرم امامزاده محمد (ع) اشاره کرد و توضیح داد: در حرم مطهر دفتری به نام خادمی وجود دارد که هر کس بخواهد می تواند به صورت افتخاری در آن ثبت نام کند.

,

مسئول  امور فرهنگی بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع) با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ نفر خادم افتخاری برای بقعه مبارکه امامزاده محمد وجود دارد عنوان کرد: خادمان از اقشار مختلف از جمله دکتر، مهندس، روحانی و همه ی اقشار مختلف مردم از زنان و مردان می باشد.

,

فتح آبادی توضیح داد: افراد بر اساس اولویت و در دسته بندی می توانند پست خادم یاری خود را بگذرانند.

,

وی در خصوص شرایط ثبت نام توضیح داد: شرط سنی داوطلبان خادمی بقعه ی مبارکه ی امام زاده محمد(ع) هیجده سال به بالا است، این افراد در ابتدا باید فرمی را پر کند که شامل مشخصات فردی و سایر اطلاعات است البته هر فرد برای خادمیار شدن نیاز به یک معرف از جمله امام جماعت محل دارد.

,

مسئول  امور فرهنگی بقعه مبارکه امام زاده محمد(ع) اظهار کرد: به مدت یک ماه به داوطلبان خادمیار بقعه امام زاده محمد(ع) آموزش داده می شود که این آموزشها شامل روش رفتار با زائران، نوع صحبت با آنان است و بعد از گذراندن آزمون افراد می‌توانند خادم حرم مطهر باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه