اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

۴۰۷ قلم کالا از یزد به بیش از ۹۰کشور دنیا صادر می‌شود

۴۰۷ قلم کالا از یزد به بیش از ۹۰کشور دنیا صادر می‌شود
علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: ۴۰۷ قلم کالا از یزد به بیش از ۹۰کشور دنیا صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا علمدار یزدی صبح امروز در دوازدهمین کنفرانس ملی و مهندسی نساجی ایران اظهار داشت: یزد از لحاظ اقلیمی دارای محدودیت‌هایی است و از دیرباز پیشینیان ما با نگاه بلندمدتی که به توسعه پایدار صنعتی در این استان داشتند، صنعتی را پایه ریزی کردند که امروز یزد را به مهمترین استان نساجی کشور تبدیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه صنعت نساجی یزد پویاست، افزود: از 407 قلم کالایی که از یزد به بیش از 90 کشور دنیا صادر می‌شود، 10 درصد آن مربوط به محصولات نساجی، روفرشی، کفپوش، فرش ماشینی، موکت و ... است.

,

علمدار یزدی با بیان اینکه 489 فقره از مجوزهای صنعتی یزد مربوط به نساجی و پوشاک است، عنوان کرد: با فعال شدن واحدهای در آستانه اخذ مجوز، تعداد واحدهای صنعتی نساجی یزد افزایش می یابد.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر 16.3 درصد از پروانه های بهره برداری صنعتی استان یزد مربوط به نساجی است و در این صنعت هزار و 600 میلیارد سرمایه گذاری شده و برای 19 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: 12 درصد کل واحدهای نساجی کشور در یزد مستقر هستند و از این لحاظ رتبه دوم کشور را داریم ضمن اینکه از نظر تولیدات نساجی نیز، 27 درصد تولیدات نساجی کشور مربوط به استان یزد است.

,

علمدار یزدی بیان کرد: در حال حاضر 90 درصد تولید روفرشی کشور، 61 پارچه رومبلی، 89 درصد ترمه و 35 درصد پارچه پرده ای کشور توسط واحدهای نساجی استان یزد تولید می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه