اخبار داغ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

اعتبارات روستایی بخش «زز و ماهرو» الیگودرز ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

اعتبارات روستایی بخش «زز و ماهرو» الیگودرز ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
شاملو گفت: اعتبارات روستایی در بخش های مختلف زز و ماهرو الیگودرز ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمدرضا شاملو صبح امروز در جلسه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بخش زز و ماهرو الیگودرز اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بنیاد مسکن در سال های اخیر شروع کرده تهیه و اجرای طرح‌های توسعه پایدار منظومه‌ های روستایی است که به صورت پایلوت با هماهنگی استانداری ها در هفت استان‌ شروع شده که در استان لرستان بخش زز و ماهرو پایلوت این طرح انتخاب و خوشبختانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از قبل مصوب و از اواسط سال قبل هم کار اجرایی این طرح در لرستان شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: با توجه به ماهیت فرابخشی این طرح نیاز به هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌ها وجود دارد، بنیاد مسکن در زمینه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی، تهیه و اجرای طرح‌های گردشگری، صدور اسناد مالکیت یا تامین زمین برای فعالیت‌های ساخت مسکن یا سایر فعالیت های جانبی که در روستا وجود دارد سهم ویژه ای برای این بخش اختصاص خواهد داد و ما هم حداقل اعتبارات بخش را نسبت به سهمی که طبق قانون باید به آن می دادیم  ۵۰ درصد افزایش خواهیم داد و آمادگی داریم سهم را بیشتر کنیم.

,

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: بنیاد مسکن به عنوان دستگاهی که طرح را تهیه کرده، پایش طرح و پیگیری اقدامات سایر دستگاه‌ها را انجام خواهد داد و در نهایت گزارشات دوره‌ای را به استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان ارسال خواهد کرد.

,

در ادامه امیری معاون امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به لزوم محرومیت زدایی و توجه بیشتر به منطقه زز و ماهرو گفت: راه دوم این است که تسهیلات ارزان قیمت به این سمت سوق داده و دستگاه‌های متولی برای سرمایه‌گذاری هم آموزش داده و هم جذب کنند.

,

وی با اشاره به اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت مناطق محروم در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زز و ماهرو جزء مناطق محروم و در حال توسعه استان بوده لازم است ۲۰ درصد کل اعتبارات را از سرجمع اعتبارات به بخش زز و ماهرو اختصاص داد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری و اداره کل کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت می توانند از تسهیلات روستایی و عشایری بخش خوبی را مشخص و درصد معینی را به این حوزه اختصاص دهند و باید تلاش شود که این اعتبارات در آن بخش جذب و مشاغلی ایجاد شود.

,

امیری به نقش و اهمیت  تبدیل فرآورده های دامی و کشاورزی در رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود: در این زمینه می‌توان با همکاری اداره جهاد کشاورزی و امور عشایر، طرح هایی که نیاز به تسهیلات و نیاز به کمک و مساعدت دارند را به تفکیک روستا پیشنهاد دهند.

,

 معاون عمرانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای باید در این حوزه (آموزش فرش بافی ،گلیم بافی و سایر صنایع دستی) وارد و مکلف به آموزش شود تا بتوانیم با فراهم کردن شرایط، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی بخشی از روستاییان فراهم و محصولات تولیدی به فروش برسد.

,

وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی اولویت خود را در حوزه خدمات به بخش زز و ماهرو متمرکز کرده و فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در زمینه اعتبارات این منطقه، موضوع تخصیص ۱۰ درصد بیشتر نسبت به سایر مناطق شهرستان را لحاظ نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه