اخبار داغ

معاون اقتصادی وزیر کشور در سفر به سواحل مکران مطرح کرد

قابلیت بندر چابهار برای رفع موانع تامین کالای اساسی کشور/ افزایش انگیزه تجار و کاهش بروکراسی اداری؛ شرط تسهیل تجارت

قابلیت بندر چابهار برای رفع موانع تامین کالای اساسی کشور/ افزایش انگیزه تجار و کاهش بروکراسی اداری؛ شرط تسهیل تجارت
بابک دین پرست گفت: ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید بهشتی چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی ها اقیانوس پیما را فراهم کرده است و این فرصت بی نظیر می تواند مشکلات پیش روی کمبود کالای اساسی کشور را مرتفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سفر به چابهار با اشاره به اهتمام دولت برای تامین صد درصدی نیاز مردم به کالاهای اساسی، بیان کرد: این مهم طی سال‌های اخیر با وجود تحریم های شدید، کاهش درآمدها و شیوع کرونا مورد توجه ویژه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی با تاکید بر بر رویکرد جدی دولت دوازدهم برای ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی در زمان انتقال قدرت به دولت سیزدهم، افزود: طی سال های اخیر با توجه به تجهیز و توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به هشت و نیم میلیون تن، به منظور شکستن انحصار واردات کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره)، از ظرفیت این بندر استفاده شده شد.
 
دین پرست اذعان کرد: ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید بهشتی چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی ها اقیانوس پیما را فراهم کرده است و این فرصت بی نظیر می تواند مشکلات پیش روی کمبود کالای اساسی کشور را مرتفع کند.
 
دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور اذعان کرد: افزایش میزان واردات کالاهای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار با بالا بردن انگیزه تجار از طریق اعطای مشوق های مناسب، کاهش بروکراسی اداری در زمینه واردات، ترخیص و تخلیه و بارگیری کالا و تامین کامیون های مورد نیاز برای انتقال کالا به مقاصد مختلف محقق می شود.
 
,
,
,
,
,
,
, ,

زیرساخت های مناسب برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما
 
دین پرست تجهیزات و زیرساخت‌های بندر چابهار را برای جذب کالا و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ خوب ارزیابی کرد و آن را عاملی برای توسعه دانست.
 
وی با تاکید بر این که بندر چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک و اتصال به آب‌های آزاد یکی از مهمترین و بهترین بنادر ایران برای ورود انواع کالاهای اساسی محسوب می شود، گفت: میزان موجودی کالای اساسی در این بندر بزرگ اقیانوسی  ۱۱۹ هزار تن است که ضرورت دارد مسئولان امر جهت تسریع در فرایند واردات، تخلیه و بارگیری، ترخیص و حمل کالاها به مراکز ذخیره سازی کشور اهتمام جدی داشته باشند.
 
,
, زیرساخت های مناسب برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما, زیرساخت های مناسب برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما,
,
,
,
,
,
, ,

آزادسازی حریم نوار ساحلی مکران
 
به گفته وی، آزادسازی حریم نوار ساحلی مکران که توسط ادارات دولتی و یا سایر نهادها تصرف شده از جمله برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان است.
 
این مقام مسئول در بازدید از مجموعه کشت و صنعت مکران کنارک هم گفت: در این مجموعه ۷۵۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته که اگر همه فازهای آن افتتاح شود، چهار هزار نیروی متخصص با اولویت جذبِ مردم بومی استان به کار گرفته می شوند.
 
وی با اشاره به جانشینی وزیر کشور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان از سوی معاون اول رئیس جمهور، اذعان کرد: در پی این مهم در منطقه سیستان و بلوچستان دو سند سیستان با ۱۱۰ عنوان تکلیف و سند بلوچستان با ۴۸۷ عنوان مصوب شد و به تایید رئیس جمهور رسید.
 
معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: در سند سیستان حدود ۴۹ درصد و در سند بلوچستان ۵۵ درصد مصوبات اجرایی شده است که اگر میانگین دو سند را محاسبه کنیم حدود ۵۲ درصد این اسناد اجرا شده و دیگر مصوبات نیز محقق می شود.
 
,
, آزادسازی حریم نوار ساحلی مکران, آزادسازی حریم نوار ساحلی مکران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
, ,

بازدید از پروژه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی 

, بازدید از پروژه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی  , بازدید از پروژه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی  ,


گفتنی است؛ بازدید از پروژه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی مرادآباد چابهار که با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت از دیگر برنامه های سفر دین پرست به جنوب سیستان و بلوچستان بود، وی همچنین امروز به شهرستان دشتیاری سفر و از پایانه و بازارچه مرزی ریمدان بازدید کرد.

انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه