اخبار داغ

رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

کاستی‌ها و ابهامات قانون انتخابات نیازمند اصلاح‌ است

کاستی‌ها و ابهامات قانون انتخابات نیازمند اصلاح‌ است
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که کاستی‌ها و ابهاماتی در قانون انتخابات وجود دارد، گفت: اصلاح این قانون و تعریف چارچوبی روشن در این باره از مهمترین اولویت‌ مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون عباسی دوانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: یکی از ایرادهای جدی وارده به قانون انتخابات در کشورمان این است که زمان کافی برای ثبت نام و ارزیابی داوطلبان وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که داوطلبان احراز صلاحیت شده حداقل 6 ماه پیش از برگزاری انتخابات توسط دستگاه‌های متولی به مردم معرفی شده و اینگونه فرصت بیشتری برای در میان نهادن اهداف و برنامه‌های کاری دولت خود داشته باشند.
,
 
,
رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از ایرادات وارده در روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات این است که بازه زمانی بررسی صلاحیت‌ها بسیار کوتاه بوده و دلایل عدم احراز صلاحیت‌ها به کاندیداهای ردصلاحیت شده اعلام نمی‌شود.
,
 
,
عباسی دوانی بیان داشت: از سویی شاخص‌های درستی به‌خوبی تعریف و تبیین نشده که بر اساس آن‌ها ملاک ثبت نام افراد برای انتخابات ریاست جمهوری از پیش تعیین شده باشد، این نقیصه موجب شده شواری نگهبان در آستانه ثبت نام کاندیداها، مدارک و شرایط لازم را اعلام ‌کند.
,
 
,
وی با اشاره به برخی اختلاف نظرات و دیدگاه‌ها بین وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص نوع دریافت مدارک از کاندیداها، افزود: شایسته نظام ما نیست که نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی دولتی در مسائلی اینچنینی با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اینها اشکلاتی است که متاسفانه تاکنون رفع نشده است.
,
 
,
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دیگر رویه‌های نادرست و تکراری در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ادوار مختلف این است که از نوع تبلیغات دست‌اندرکاران اجرایی و رسانه‌های جمعی می‌توان دریافت که چه کسانی قرار است به صحنه بیایند و احتمال اقبال عمومی به چه افرادی بیشتر است.
,
 
,
وی افزود: بر اساس آنچه که گفته شد، اصلاح قانون انتخابات، هماهنگی و همسویی در اقدام از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان و تعیین روشن چارچوب ثبت نام کاندیداها از مهمترین مواردی است که باید تحقق آن‌ها پیش از برگزاری دوره بعدی انتخابات به مطالبه عمومی تبدیل شود.
,
 
,
عباسی دوانی تصریح کرد: درصورتی که این ایرادات رفع و اصلاح شده و نهادهای متولی با عبور از ابهامات رویکرد خود را به‌صورت واضح بیان و اعلام کنند، روند برگزاری انتخابات از نام‌نویسی تا احراز صلاحیت و فعالیت تبلیغاتی نامزدها بر مبنای یک اصل و رویه مشخص انجام شده و بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها به‌خودی خود حل می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه