اخبار داغ

تجدید چاپ یک کتاب مادرانه؛

«پرچمدار کوچک من» به چاپ ششم رسید/ مادرانه‌‌های حسینی

«پرچمدار کوچک من» به چاپ ششم رسید/ مادرانه‌‌های حسینی
تجربه‌های خلاقانه مادران در تربیت حسینی کودکان با نام «پرچمدار کوچک من» توسط انتشارات «راه یار» برای ششمین نوبت چاپ منتشر و روانه بازار نشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «پرچمدار کوچک من» که می‌توان آن را جزو اولین کتاب‌ها در حوزه تجربه‌نگاری سبک زندگی ایرانی-اسلامی عنوان کرد، تلاش‌هایی مادرانه را روایت می‌کند که در موقعیت‌های متفاوت، به دنبال یک هدف مشترک بوده‌اند: تعامل با کودک و پیوند دادن فرزندانشان به سیدالشهدا(ع).

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این کتاب، 66خاطره از ابتکارات و تجربیات خلاقانه مادران ایرانی و غیرایرانی در کنار تصویرسازی‌های مرتبط در جهت تربیت حسینی کودکان آمده است.

,

در مقدمه این کتاب درباره انگیزه تدوین و نگارش آن می‌خوانیم: «تربیت همان حرکت است. یعنی جایی که هستیم، راضی‌مان نمی‌کند. می‌خواهیم بهتر باشیم و این وضعیت را اصلاح کنیم. حرکت از هر موقعیتی که هستیم، رو به قرب الهی. اما معنای واضح و روشن تقرب به خدا چیست؟ منِ مادر، برای تربیت فرزندم چکار کنم که از جایی که هست، یک گام بردارد و به خدا نزدیک شود؟ ...نزدیک خدا، یعنی نزدیک حسین(ع) و نقطه‌ای هر چه دورتر از دشمنان او. تربیت یعنی دست کودک را گرفتن و از تاریکی‌ها به سوی منبع نور و گرمای حسین(ع) حرکت کردن؛ ...اگر بخواهیم تربیت فرزندانمان را در حرکت به سمت خدا، بیمه کنیم، باید او را در این کشتی وارد کنیم و از دریای ظلم و طاغوت نجات بدهیم... فرصت محرم و صفر و دغدغه تربیت حسینی، موضوعی مشترک میان مادرانی است که حب حسین در جان و دلشان ریشه دارد و می‌خواهند خانواده‌شان زیر چتر این محبت، قد بکشد. بنابراین همین خواسته مشترک، انگیزه‌ای شد برای اشتراک‌گذاری تجربه مادران ایرانی و غیرایرانی.»

,

علاوه بر تجربیات و ابتکارات مادران برای تربیت حسینی کودکان، برای اینکه کتاب، صرفاً اشتراک تجارب نباشد و تجربه‌های مادران بتواند در سطح وسیعتری مورد استفاده قرار بگیرد ، سعی شده است در قالب یازده یادداشت، بین تجربه مادر و تأملات علمی اهل نظر، گفتگویی برقرار شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، با این هدف که هر خانه، به یک هیئت تبدیل شود، ایده‌ها و پیشنهاداتی هم برای راه‌اندازی هیئت کوچک خانوادگی بیان شده است.

, ,

بنابرین گزارش، کتاب «پرچمدار کوچک من» که تحقیق و مصاحبه‌های آن برعهده سمانه آتیه‌دوست، فاطمه فرخی‌فر، زینب غلام‌پور، مریم حلاج بوده و نگارش آن، توسط فریده الیاسی‌فرد صورت گرفته، در 124صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان راهی بازار نشر شده است. 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه