اخبار داغ

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه مطرح کرد؛

ضرورت شناخت شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن در انتخابات

ضرورت شناخت شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن در انتخابات
مدرس و پژوهشگر سواد رسانه با بیان اینکه تمام انبیا آمده‌اند که انسان‌ها را به تعقل و تفکر بخوانند، گفت: ابزاری که امروز رسانه جریان انقلاب در دست دارد، ابزار ذهن و اندیشه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام علی قهرمانی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با موضوع نقش رسانه و فضای مجازی در امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: هیچ وقت نه تنها مجوز مدیریت پنهان ذهن مردم برای ذائقه‌سازی را نداریم بلکه نمی‌توانیم از این روش‌های شیطنت‌آمیز استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تمام انبیا آمده‌اند که انسان‌ها را به تعقل و تفکر بخوانند، خاطرنشان کرد: ابزاری که امروز رسانه جریان انقلاب در دست دارد، ابزار ذهن و اندیشه است.

,

حجت‌الاسلام قهرمانی افزود: گرچه فرآیند قوه تفکر و تعقل ممکن است خیلی دیر، شکل بگیرد چرا که انسان‌ها ممکن است بارها آزمون و خطا و اشتباه کنند و زمین بخورند اما همه انبیا این مساله را پذیرفته و پی آن را به تن‌شان مالیدند.

,

وی تصریح کرد: انبیا ده‌ها سال و برخی مثل نوح(ع) صدها سال، صبر کردند که مردم، تعقل کنند و آن‌هایی که باقی می‌مانند، انسان‌های محکم و مستحکمی باشند و انسان‌های تنبل و شُلی نباشند که در اثر هیجان آمده و در اثر هیجان هم بخواهیم آن‌ها را نگه داریم.

,

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: انسان‌هایی که با قوه تعقل آمده‌اند در بیرن راه، مسیر را تغییر نداده و از ریل انقلاب، خارج نمی‌شوند.

,

وی اظهار داشت: اولین کاری که ما باید در فضای رسانه‌ای انقلابی انجام دهیم، رنگ و بوی دین و عقلانیت است تا اگر هیجانی هم باشد، برآمده از دین باشد نه دروغ، نیرنگ و فریب.

,

حجت‌الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از زمان حضرت آدم(ع) تا امروز همیشه پیروان حق، حداقلی بوده اما حق، همیشه پیروز بوده و این وعده‌ای است که خداوند به حق داده که فقط کافی است صبر کنیم و مقاومت به خرج دهیم.

,

وی افزود: هرکدام از ما یک رسانه در قواره انسان هستیم که توانمندتر از ابزار است تا اینکه بتوانیم دیگران را با گفت‌وگو به تعقل، وادار کنیم.

,

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به پذیرفتن تالوت به عنوان حاکم، گفت: ما باید به مقابله با دشمن برویم و اجازه ندهیم که دشمن بیاید در خاک ما مبارزه کند یعنی در واقع کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی کرد.

,

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، مرد میدانی بود که به میدان مبارزه با ابرقدرت‌ها رفت، اظهار داشت: امروز هم باید به سراغ یک نامزد انقلابی برویم که آن نامزد به جنگ با فساد رفته است نه اینکه منتظر باشد که فساد بیاید و دم در خانه‌اش با فساد بحنگد.

,

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ابراز کرد: اگر یک جوان انقلابی بیاید و زمام امور را به دست گیرد، کاری که می‌تواند بکند این است که می‌تواند دشمن سرسخت را از بین ببرد.

,

وی تصریح کرد: حق همیشه حداقلی و با کمترین امکانات بوده اما همین که مقاومت و مداومت کرده، پیروزی با او بوده است.

,

حجت‌الاسلام قهرمانی با بیان اینکه ما به عنوان رسانه باید شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن را بشناسیم، گفت: شیطنت‌های دشمن شامل تخریب، تهمت، تکنیک ترس و تکنیک وعده است که باید شناخته و به مردم نیز بگوییک که این تکنیک‌ها شیوه‌های جنگ روانی است.

,

وی افزود: در ادامه باید تبیین کنیم آنچه که باید باشد و آنچه که باید باشیم و نیستسم و همه را دعوت کنیم.

,

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه با بیان اینکه خداوند این وعده را داده که همانا همراه با هر سختی یک آسانی است، گفت: 8 سال سختی کشیده‌ایم و اگر این روزهای آخر را هم تحمل و بردباری کنیم، وعده خداوند محقق می‌شود اما اگر با خدا نبودیم، صبر و استقامت نکردیم، دوباره یک سختی دیگر از راه می‌رسد.

,

وی تصریح کرد: باید به مردم بگوییم که وقت انتخاب و پیچ تاریخی است که رهبر انقلاب گفتند و همه باید به مسیر درست انقلاب بپیچیم، نه به مسیر کدخداپرست‌ها و کدخدادوست‌ها.

,

حجت‌الاسلام قهرمانی با بیان اینکه باید زمان‌شناس و زمانه‌شناس باشیم و در زمان درست، تصمیم بگیریم، یادآر شد: توابین، چند هزار کشته دادند اما نه اثری و نه اسمی از آن‌ها در تاریخ وجود دارد در حالی که اگر مثل یاران امام حسین(ع) که به‌موقع شناختند و تشخیص دادند و عمل کردند در کربلا بودند شاید جریان تاریخ عوض می‌شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه