اخبار داغ

در میزگرد تخصصی عنوان شد؛

لزوم ورود تحقیقات دانشگاهی به آسیب‌های حوزه خانواده/ اجرای پویش «دختر ما» در استان کرمان

لزوم ورود تحقیقات دانشگاهی به آسیب‌های حوزه خانواده/ اجرای پویش «دختر ما» در استان کرمان
دبیر مجامع دانش آموختگان استان کرمان گفت: برای تقویت بنیان خانواده ابتدا باید آسیب های آن را از طریق تحقیق های میدانی و پژوهش های علمی پیدا کنیم و اینکه ببینیم خانواده از کجا ضربه می خورد و برای نجات آن راهکار ارائه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا عرب‌زاده ارشد مطالعات زنان و دبیر مجامع دانش آموختگان استان کرمان در دومین میزدگرد تخصصی رضوی با مشارکت کانون خادمان رسانه ای امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه این روزها خانواده سنتی به سمت خانواده مدرن در حال پیشرفت است بطوری که وجود دو زن و دو مرد را جایگزین تعریف خانواده می کنند و در صورتی که ما می گوییم یک زن و مرد در کنار هم خانواده را تشکیل می دهند و کسانی که بدنبال سند ۲۰۳۰ هستند جایگزین این تعریف بجای تعریف واقعی خانواده هستند ما شاهد هستیم نرم نرمک مدل هایی از خانواده را تعریف و آن را جایگزین خانواده سنتی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

وی گفت: حال اگر ما بخواهیم حالت پدافندی به خود بگیریم باید خانواده را تقویت و  آسیب های آن را از طریق تحقیق های میدانی و پژوهش های علمی پیدا کنیم و اینکه ببینیم خانواده از کجا ضربه می خورد و برای نجات آن راهکار ارائه دهیم.

,

اختصاص تزهای دانشجویی با موضوعات مهم خانواده

, اختصاص تزهای دانشجویی با موضوعات مهم خانواده, اختصاص تزهای دانشجویی با موضوعات مهم خانواده,

دبیر مجامع دانش آموختگان استان کرمان افزود: از جمله اینکه به دانشجویانی که قرار است تز ارائه دهند از آنان خواسته شود به جای موضوعات کلیشه ای به موضوعات مهم خانواده بپردازند که دردی از جامعه  و خانواده را مرتفع سازد.

,

عرب زاده به محله محوری اشاره و تصریح کرد: بخش دیگر اینکه ما در الگوها به گذشته برگشته ایم یعنی محله محوری که هم اکنون سرلوحه است به این صورت که گفته می شود یک لیدر در محل انتخاب کنید که ارتباطات روزمره را حفظ کند تا اثر گذاری خود را داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: شما می توانید مساجد شاخص را مشخص و ظرفیت های آن محل را از طریق مبلغین حوزه های علمیه و دانش آموختگان نسبت به مسائل خانواده حساس کنید و از آنها بخواهید که  کارگاه های آموزش خانواده راه اندازی کنند البته نه بصورت تشریفاتی بلکه به صورت حفظ رابطه همسایگی و معاشرت معمولی.

,

دبیر کانون دانش آموختگان حوزه علمیه حضرت زینب (س) همچنین خانه های فرهنگ را یکی دیگر از مکان های مهم در امر آموزش خانواده برشمرد و گفت: امروزه توسط شهرداری ها خانه های فرهنگی در مناطق مختلف شهر تاسیس شده که در هر کدام از آنها آموزش های مختلفی انجام می شود.

,

عرب زاده با تاکید بر اینکه تعامل بین نهادها می تواند تاثیر زیادتری داشته باشد، اذعان کرد: حتما مباحث و آموزش خانواده در چندین فتح باید در دستور کار قرار گیرد که می تواند هدفمند و منسجم باشد که در این محلات سطوح مشخص شوند.

,

وی با بیان اینکه زمانی که می گوییم خانواده زیربنایی ترین نهاد اجتماع است، تصریح کرد: خانواده تشکیل شده از افراد، بنابراین فردی که وارد خانواده می شود باید سالم باشد باید حداقل هایی را بداند از جمله اینکه مهارتهای فردی پیش زمینه است بعد مهارتهای پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج و پس از آن فرزند پروری اینها از جمله آموزش های موثر و مهم در امر خانواده است.

,

, ,

ارائه خدمات رایگان کانون مشاوره رضوی به خانواده ها

, ارائه خدمات رایگان کانون مشاوره رضوی به خانواده ها, ارائه خدمات رایگان کانون مشاوره رضوی به خانواده ها,

حلیمه زمانی مسئول کانون خانواده رضوی در استان کرمان در این زمینه بیان کرد: کانون خانواده رضوی کار تخصصی انجام می دهد اکثر افرادی که در کانون فعالیت می کنند یا طلبه هستند یا دانشجویانی  که در حیطه خانواده تحصیل می کنند.

,

وی گفت: در کانون های خادمیاری مشاوره های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج وجود دارد بطوری که جلسات آموزشی و مهارت خانواده توسط کانون های تخصصی مشاوره بصورت مستمر انجام می شود.

,

مسئول کانون خانواده رضوی در استان کرمان تصریح کرد: طرح «زندگی به سبک رضوی» که در سال ۹۶ از طرف امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در مشهد استارت  زده شد از همان سال این فعالیت در استان کرمان نیز در حال پیگیری و انجام است.

,

زمانی بیان کرد: زوجین می توانند حضورا در مشهد و یا اینکه از طریق ارسال عدد ۱۱ به ۸۸۸ در این طرح ثبت نام کنند.

,

وی افزود: پس از ثبت نام از مشهد با آنان تماس حاصل شده و مشخصات کامل از آنها دریافت می گردد و اسامی به کانون های خدمات رضوی در کلیه استانهای مربوطه فرستاده می شود  پس از آن وظیفه کانون خانواده این است که برای این زوجین کلاس های حضوری یا مجازی به صورت رایگان برگزار کند که از جمله آنها می توان به ایجاد کارگاه های آموزشی اشاره کرد.

,

مسئول کانون خانواده رضوی در استان کرمان با بیان اینکه کلیه زوجین همچنین می توانند از خدمات مشاوره رایگان نیز بهره مند شوند، ادامه داد: زوجین به مدت سه سال مورد پشتیبانی مرکز امور بانوان و خانواده قرار می گیرند که پشتیبانی قبلا در خود مشهد صورت می گرفت اما در سال جاری طی جلسات صورت گرفته بر این شد که  پشتیبانی از خود استان صورت گیرد.

,

زمانی عنوان کرد: مشاورینی که تحت پوشش کانون خدمات رضوی قرار دارند همگی تحصیل کرده و مهارت کافی را در این زمینه دارا هستند.

,

اجرای طرح «پویش دختر ما» در استان کرمان

, اجرای طرح «پویش دختر ما» در استان کرمان, اجرای طرح «پویش دختر ما» در استان کرمان,

وی «پویش دختر ما» را یکی دیگر از فعالیت های کانون رضوی عنوان کرد و گفت: این پویش یکی از برنامه های مهم و تاثیرگذار کانون خدمات رضوی است که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

,

مسئول کانون خانواده رضوی در استان کرمان خاطرنشان کرد: در گذشته جشن تکلیف دختران در مدارس به صورت حضوری انجام می شد، اما کانون خدمات رضوی آستان قدس رضوی تصمیم بر این گرفت که پویشی راه اندازی کند با نام «پویش دختر ما» یعنی تشرف ۸۸۸۸ دختر ۹ ساله در این پویش.

,

زمانی ادامه داد: دخترانی که دوست دارند در این پویش شرکت کنند می توانند به  سایت banovan.razavi.ir مراجعه و ثبت نام کنند، که پس از ثبت نام از مشهد برای آنان هدایایی همچون چادر نماز، سجاده و تعدادی سی دی آموزشی، کتاب و وسایل جشن و آذین بندی برای آنان ارسال می شود.

,

وی مبلغ ثبت نام را ۲۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: کسانی که می خواهند به دختران نیازمند  کمک شود  می توانند به جای مبلغ ۲۵۰،  ۳۰۰ هزار تومان واریز کنند.

,

مسئول کانون خانواده رضوی در استان کرمان اذعان کرد: دختران و پسران مکلف می توانند در روز جشن در خانواده فیلم کوتاه تهیه و برای کانون ارسال کنند.

,

زمانی خاطرنشان کرد: البته از زمان مکلف شدن به بعد دختران و پسران به حال خود رها نخواهند بلکه برای آنها برنامه های آموزشی و سخنرانی در حیطه های متفاوت به صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه