اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی:

حضور حداکثری در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است/ برخی کاندیداهای امروز چرا برنامه های خود را در دولت فعلی عملی نکردند؟

حضور حداکثری در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است/ برخی کاندیداهای امروز چرا برنامه های خود را در دولت فعلی عملی نکردند؟
ذاکریان گفت: در حال حاضر از یک طرف نیازمند حضور مردم در انتخابات و از طرف دیگر تعیین دولتی هستیم که بتواند انتظارات مردم در رابطه با انقلاب را برآورده کند و نارضایتی و سرگردانی ایجاد شده به دلیل گرانی، معیشت، تولید و ... را به سامان برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی ذاکریان کارشناس امور سیاسی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، در هر دوره ای که انتخابات برگزار شده است، از اهمیت خاص خود برخوردار بوده است. ممکن است گفته شود که هر موقع که زمان انتخابات می شود، برای حضور مردم و افزایش مشارکت، جو تبلیغاتی ایجاد می شود در حالی که بنده در بررسی که داشتم دیدم بعد از مدت 4 یا 8 سال مدیریت افراد، بر اساس شرایط و تغییر و تحولات جامعه در داخل و خارج از کشور، برگزاری انتخابات ضروری و اهمیت خاص خودش را پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: اکنون هم با توجه به شرایط داخلی کشور و شرایط ما در منطقه و دنیا و همچنین با بررسی 42 سال گذشته و نوع عملکرد دولتمردان خودمان و عدم توانمندی آنها در تحقق برخی خواسته ها، انتظارات، وعده ها و شعارهایی که داده اند، همچنین  مذاکراتی که همچنان در حال انجام است و تاثیر خود را بر انتخابات یا انتخابات تاثیر خود را بر آن خواهد گذاشت، اهمیت انتخابات 1400 به مراتب از انتخابات های گذشته بیشتر است.

,

کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه از منظر قرآن خود مردم عامل ایجاد تغییر و تحولات هستند، گفت: در حال حاضر از یک طرف نیازمند حضور مردم در انتخابات و از طرف دیگر تعیین دولتی هستیم که بتواند انتظارات مردم در رابطه با انقلاب را برآورده کند و نارضایتی و سرگردانی ایجاد شده به دلیل گرانی، معیشت، تولید و ... را به سامان برساند.

,

شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است

, شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است, شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است,

ذاکریان تاکید کرد: با توجه به این شرایط و همچنین اینکه نظام ما یک نظام اسلامی و متفاوت با سایر نظام ها و حتی گذشته خودمان است، اقتضا می کند که مردم از لحاظ شرعی و به خاطر خدا و اسلام، در انتخابات شرکت داشته باشند. همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که؛ حفظ این نظام از اوجب واجبات است. مگر ممکن است یک فرد مسلمان در جمهوری اسلامی، برای حفظ این نظام اقدام نکند؟ که اگر اقدام نکند باید پاسخگوی خدا و خون شهدا باشد.

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که؛ اگر کسی انقلاب را قبول ندارد و نارضایتی دارد، به خاطر ایران و حفظ انسجام این ملت و کشور در انتخابات شرکت کند. پس ما، هم از نظر ملی و هم شرعی و مذهبی، برای حضور در انتخابات، تکلیف داریم.

,

کارشناس امور سیاسی اظهارکرد: با توجه به تحلیل های نظام سلطه که ممکن است در رابطه با حضور حداکثری یا حداقلی داشته باشد و همچنین تلاش معاندین و مغرضین داخلی برای عدم حضور مردم و بهره برداری های سیاسی خودشان، حضور حداکثری در این مقطع و در این انتخابات هم یک ضرورت، اصل، اهمیت و وظیفه ملی و شرعی است که باید مورد توجه همه مخصوصا جوانان قرار بگیرد و دیگران را هم تشویق به حضور کنند.

,

برخی کاندیداهای امروز؛ چرا برنامه های خود را در دولت فعلی عملی نکردند؟

, برخی کاندیداهای امروز؛ چرا برنامه های خود را در دولت فعلی عملی نکردند؟, برخی کاندیداهای امروز؛ چرا برنامه های خود را در دولت فعلی عملی نکردند؟,

ذاکریان با اشاره به سه مناظره تلوزیونی که از کاندیداها پخش شد، گفت: مردم برنامه ها و نوع عملکرد هر کدام از کاندیداها در گذشته، توانمندی ها و وعده ها و مسئولیت هایی که داشته اند، را در این مناظرات مشاهده کردند. در بین کاندیداها افرادی هستند که در دولت فعلی هم حضور داشته اند، اما نمی توانند برنامه بدهند و بگویند می خواهیم چنین و چنان کنیم، چرا که هشت سالی که کشور در دست آنها بود، می توانستند این برنامه ها را انجام دهند، اما ندادند. اگر هم این کاندیداها برای آینده برنامه ای ارائه دهند، باید به این سوال هم پاسخ دهند که شما که این برنامه ها را داشته اید، چرا طی این 8 سال به آن عمل نکرده اید؟

,

وی بیان کرد: بر اساس مناظرات، ما امروز در رأس قوه مجریه نیازمند افرادی هستیم که این مسئولیت خطیر را بشناسند، قانون اساسی و ولایت را قبول داشته و دارای روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند. باید دقت کرد که این افراد با شعار نیامده باشند و عملکرد قبلی آنها هم نشان دهند که اهل عمل هستند نه شعار.

,

کارشناس امور سیاسی با تاکید بر انتخاب اصلح در انتخابات، گفت: با توجه به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند " نگذارید انقلاب دست نااهلان بیفتد و نگذارید نیروهای انقلاب در پیچ و خم روزگار فراموش و کنار زده شوند" می بینیم که تاکنون هر جا کشور به دست نااهلی افتاده، او ضربه خود را وارد کرده است و بسیاری از نیروهای انقلابی توانمند و با سواد هم بوده اند که متاسفانه در مدیریت بکارگرفته نشده اند.

,

مردم به کسی رأی دهند که عملکردش نشان دهنده صداقتش باشد

, مردم به کسی رأی دهند که عملکردش نشان دهنده صداقتش باشد, مردم به کسی رأی دهند که عملکردش نشان دهنده صداقتش باشد,

ذاکریان با بیان اینکه امروز باید به کسی رأی داد که با توجه به مناظرات، صداقت جدی داشته باشد و عملکرد و بیان و وعده هایش در گذشته هم این صداقت را تایید کرده باشد، تصریح کرد: این فرد باید پایبند به مبانی و ارزش های نظام و آرمان هایی که شهدا برای آن خون داده اند، باشد و شعار ندهد که دوست شهید سلیمانی هستم اما اصلا راه و مرام این شهید را قبول نداشته باشد. او باید شهامت و شجاعت در کار کردن، حل مشکلات کشور و ایستادگی در مقابل دشمنان را داشته باشد و روحیه ولایی، انقلابی و جهادی داشته باشد. 

,

وی افزود: امیدواریم مردم آگاهانه، عاقلانه، منطقی و بر اساس اسناد، عملکرد و صحبت های نامزدها در مناظرات، کاندیدای اصلح را انتخاب کنند و سرنوشت مردم طوری رقم بخورد که دولت آینده؛ دولتی انقلابی، اسلامی، کارآمد، جهادی و پر توان باشد و مشکلات را حل کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه