اخبار داغ

یادداشت؛

اقتدار ملی در پرتو مشارکت گسترده انتخاباتی

اقتدار ملی در پرتو مشارکت گسترده انتخاباتی
انقلاب اسلامی ایران برگرفته از موازین الهی و اسلامی است و چون برگرفته از اسلام است پس اصول دموکراتیک بشری در قلب آن جای گرفته و مانند تمام ساختار های دموکراتیک در دنیا روش آن برتکیه بر آراء مردمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برگرفته از موازین دینی و الهی و برگرفته از اسلام است پس اصول دموکراتیک بشری در قلب آن جای گرفته، از این رو ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران ،ساختاری دموکراتیک در بین نظام های سیاسی دنیا را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت؛,

بر این اساس همانند تمام ساختار های دموکراتیک در دنیا روش آن برتکیه بر آراء مردم و انتخابات و مشارکت مردمی است و این مردم هستند که مستقیم و غیر مستقیم با آراء خود ساختار سیاسی کشور را تعیین می کنند.

,

مردم باید بدانند این حق را در دوران خفقان سیاسی و شاهنشاهی قبل از انقلاب اسلامی نداشتند و آن را مرهون ایستادگی و مقاومت اندیشه و مکتب  امام راحل هستند.

,

در این مکتب عدالت محوری، معنویت و مردم سالاری سه ضلع اصلی حکومت اسلامی را تشکیل داده و قانون اساسی آن نمونه بارز دموکراسی است و برابر اصل 6 قانون اساسی اداره کشور متکی برآراء مردمی است.

,

اما برای ما مسلمانان قرآن کتاب زندگی و آیات آن همچون چراغی؛ روشنی بخش حیات بشری است و آیا خداوند از ما مسلمانی منفعل و مسکوت می خواهد یا قدرتمند و صاحب رای و حق و نظر!

,

براساس آیه " وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ و...." خداوند از ما می خواهد در همه ابعاد زندگی برای مقابله با دشمن خود را توانمند و نیرومند سازیم و دشمن خود را بترسانیم و خداوند مسلمانان را امر کرده برای اینکه بتوانید در دنیا عزتمند زندگی کنید باید تولید قدرت کنید.

,

حال برای آنکه بتوانیم مطابق فرامین خداوند در قرآن با عزت در این مسیر گام برداریم، نیازمند تشکیل حکومتی مبتنی براسلام و دارای تفکری انقلابی و اسلامی  هستیم، که سکان آن در دست  کسی باشد که به جای  آنکه به دنبال کرنش در برابر ابر قدرتمندان است، به دنبال ایجاد قدرت در داخل ودارای  نگاه تحول خواهان به امور کشور  باشد و از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی بهره گیرد.

,

همانطور که خداوند در آیه دیگری از قرآن می فرماید" إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِهاو..." یعنی مسئله  جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی امانتی است که باید به اهل آن یعنی افراد باتقوا و با ایمان داده شود و باید فردی زمام امور کشور را در دست گیرد که تحول خواه، انقلابی و با تقوا و مقاوم در برابر ناملایمات و ولایت محور باشد.

,

در این راه باید هوشیار باشیم؛ در جنگ رسانه ایی دشمنان داخلی و خارجی سلطنت طلبان، معاندان و معارضان به دنبال ایفای نقش خود، کاهش مشارکت و تلاش در جهت به قدرت رساندن شخصی هستند که تسلیم و سرسپرده آنها باشد.

,

در نهایت باید بدانیم مردم ایران برای رسیدن به نقطه ای که امروز در آن قرار گرفته ‌ بهایی بسیار سنگین داده و آن را مدیون خون شهدا هستند و برای حفظ این حق که به  به بهایی چنین سنگین به دست آمده باید تلاش کرد و یادمان باشد اگر امروز به هر بهانه ای از این حقوق بگذریم، فردا باید از حقوقی دیگر و حیاتی تر گذشت.

,

سید حیدر ترابی- مدرس دانشگاه و کارشناس سیاسی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه