اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

خودمان انتخاب نکنیم؛ دیگران برایمان تصمیم می‌گیرند/ کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند حق اعتراض به کاستی‌ها را ندارد

خودمان انتخاب نکنیم؛ دیگران برایمان تصمیم می‌گیرند/ کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند حق اعتراض به کاستی‌ها را ندارد
حجت الاسلام دهقان گفت: اگر فردی در انتخابات شرکت نکند قطعا سرنوشتش را دیگران تعیین می‌کنند، بنابراین در کم و کاستی‌ها حق اعتراض و انتقاد نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام دهقان کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: هر انسانی در طول زندگی خود هر ساعت و می‌توان گفت هر لحظه در معرض یک انتخاب قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با بیان اینکه هر فردی صبح که از خواب بیدار می‌شود انتخاب می‌کند چه لباسی بپوشد، چه صبحانه‌ای بخورد، برای حضور در محل کار از چه مسیری حرکت کند و... افزود: به این ترتیب هر لحظه در معرض یک انتخاب قرار می‌گیریم و هر کدام از این انتخاب‌ها آثار مثبت و منفی دارد و جهت‌دهنده به زندگی افراد است.

مراقب از دست رفتن فرصت انتخاب‌های غیرقابل تکرار باشیم

دهقان بیان داشت: برخی از انتخاب‌هایی که ما در طول روز با آن سر و کار داریم در عین حال که بسیار ساده هستند اما شرایط خاصی داشته و ما را در موقعیتی خاص قرار می‌دهند و همین شرایط سبب شود که برخی قید انتخاب را زده و در خانه ماندن را ترجیح دهند، اما باید گفت همین تصمیم هم به‌نوعی انتخاب است.

این کارشناس سیاسی انتخاب را نوعی تصمیم‌گیری برای سرنوشت عنوان و ادامه داد: وقتی فرد خود در تعیین سرنوشت خود نقشی نداشته باشد دیگران این کار را انجام داده، بنابراین هر فرد خودش باید در این مسیر گام برداشته و همواره سعی کند بهترین انتخاب را که انسان را به مقصد و هدف می‌رساند و مشکلات و موانع سر راه را برمی‌دارد، داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی انتخاب‌ها هستند که اگر از سوی افراد کنار گذاشته شوند، در آینده فرصتی برای دوباره برگزیدن آن‌ها وجود دارد، اما در برخی موارد اگر انتخابی انجام نشود فرصتی برای جبران آن وجود نخواهد داشت و نمی‌توان بازگشت و تکرار کرد، گفت: بنابراین باید دقت کرد زمان انتخاب‌های غیرقابل تکرار را از دست ندهیم.

خودمان انتخاب نکنیم، دیگران برایمان تصمیم‌گیری می‌گیرند

دهقان ملت ایران را امروز در معرض یکی از این انتخاب‌ها دانست و بیان داشت: اگر در این انتخاب مهم کوتاهی کنیم و وارد نشویم، دیگران برایمان تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر نتیجه این تصمیم به نفعمان نبود حق اعتراض نخواهیم داشت.

این کارشناس سیاسی عنوان داشت: حضور در انتخابات‌هایی چون انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و اگر ما نتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد و فرد، دیگر در سرنوشتی که برایش رقم می‌خورد دخیل نبوده و دیگران براساس خواست و سلیقه خودشان این انتخاب را انجام می‌دهند.

کنار گذاشتن ولی و امام خسارت جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد

وی کنار گذاشتن ولی و امام و عدم حمایت از ولی امر را یکی از مواردی عنوان کرد که دیگر قابل جبران نیست و افزود: اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم خواهیم دید گذشته پر از تنها گذاشتن ولی است که در همه آن‌ها شاهد خسارت به اسلام و مسلمانان حتی تا به امروز هستیم.

دهقان ادامه داد: در حادثه کربلا برخی آن‌گونه که باید به تکلیف خود عمل نکرده و کوتاهی کردند، بعد از آن با وجود شکل‌گیری توابین، قیام مختار و... دیگر ان کوتاهی‌ها جبران نشد و اگر هزاران بار دیگر هم وارد میدان می‌شدند کوتاهی در حمایت از ولی قابل جبران نبود، امروز هم اگر حرف ولی را زمین بگذاریم و در حمایت از ایشان کوتاهی کنیم، مطمئنا اتفاقی خواهد افتاد که شاید هرگز قابل جبران نخواهد بود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حادثه کربلا یادآور شد: کسانی در کربلا کنار امام حسین(ع) ماندند که پیش از آن مسلم ابن عقیل یعنی فرستاده امام را یاری کردند و آن‌هایی که در کنار نظر مسلم برای خود نظر قائل شدند و خود را صاحب نظر دانستند در کربلا هم حاضر نشده و امام را تنها گذاشتند گرچه شاید مقابل ایشان قد علم نکردند.

تبعیت از ولی‌فقیه، همراهی با امام زمان(عج) را به دنبال دارد

وی عنوان داشت: مسلم زمان ما ولی‌فقیه ما است، اگر کسی از مقام معظم رهبری تبعیت کند، مطمئن باشد در زمان ظهور امام زمان(عج) هم کنار ایشان خواهد بود، امروز مقام معظم رهبری اصل حضور در انتخابات را از انتخاب اصلح مهم‌تر دانستند، بنابراین باید به امر ایشان همه پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

دهقان انتخاب اصلح را بعد از حضور پای صندوق‌های رای بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: باید بررسی شود که چه کسی توان مقابله با دشمن، مبارزه با مشکلات، دست رد زدن به سینه افرادی که به دنبال استفاده از رانت و پارتی هستند و... را دارد، لازم است به این نکته توجه شود که ما امروز انسان باتقوا و دلسوز مردم نیاز داریم تا به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و اگر انتخاب درستی داشته باشیم قطعا مشکلات رفع و زندگی مردم بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

,
,
, مراقب از دست رفتن فرصت انتخاب‌های غیرقابل تکرار باشیم,
,
,
,
,
,
,
,
, خودمان انتخاب نکنیم، دیگران برایمان تصمیم‌گیری می‌گیرند,
,
,
,
,
,
, کنار گذاشتن ولی و امام خسارت جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, تبعیت از ولی‌فقیه، همراهی با امام زمان(عج) را به دنبال دارد,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه