اخبار داغ

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز ثبت نام وام اجاره از ساعت ۱۲ امروز/ امشب مهلت ثبت نام مسکن ملی به پایان می‌رسد

آغاز ثبت نام وام اجاره از ساعت ۱۲ امروز/ امشب مهلت ثبت نام مسکن ملی به پایان می‌رسد
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه در سامانه اقدام ملی مسکن آغاز شد؛ همچنین مهلت ثبت نام طرحی مسکن ملی امشب به پایان می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز شد و تمامی مستاجران واجد شرایط می‌توانند نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است؛ همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
,
 
,
متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.
,
 
,
چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.
,
 
,
شایان ذکر است بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ثبت نام این وام تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل ۱۰ هزار میلیارد تومان بسته‌های تسهیلات کرونایی تامین خواهد شد.
,
 
,
 
مهلت ثبت نام مسکن ملی تا ساعت ۱۲ امشب است
,
 
,
مهلت ثبت نام مسکن ملی تا ساعت ۱۲ امشب است
, مهلت ثبت نام مسکن ملی تا ساعت ۱۲ امشب است, مهلت ثبت نام مسکن ملی تا ساعت ۱۲ امشب است,
 
,
وزارت مسکن همچنین از اتمام ثبت نام مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی از ساعت ۲۴ امروز ۲۶ خردادماه خبر داد.
,
 
,
مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی که به مدت یک هفته تعیین شده بود از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و مهلت نام نویسی ساعت ۲۴ امروز ۲۶ خردادماه به پایان می‌رسد.
,
 
,
بر اساس آمار ارائه شده، تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی اقدام به ثبت نام در این طرح‌ کرده‌اند. در این مرحله با تامین زمین، ظرفیتهای جدیدی  در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین در برخی شهرها که مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.
 
,
,
مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۵ شهر از استان های کشور (بجز شهرهای استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی) با ظرفیت ۱۲۰ هزار واحد است.
,
 
,
متاهل یا زن خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن، عدم استفاده از زمین یا مسکن دولتی از ابتدای انقلاب تا کنون، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد و سابقه سکونت پنج ساله در شهر یا شهرهای نزدیک محل تقاضا از جمله شروط ثبت نام است.
,
 
,
متقاضیان ساکن در کلان‌شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و  رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند. محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.
,
 
,
پروژه مسکن ملی از طریق آورده متقاضیان و ۱۵۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان بوده است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه