اخبار داغ

نماینده لردگان و خانمیرزا:

چهارمحال‌وبختیاری در حوزه بهداشت مظلوم است

چهارمحال‌وبختیاری در حوزه بهداشت مظلوم است
حسین بامیری گفت: استان چهار محال و بختیاری نسبت به سایر استان‌های همطراز و همجوار در حوزه بهداشت مظلوم است به همین جهت انتظار می‌رود حضور معاون درمانی وزیر بهداشت در شهرستان لردگان نقطه عطفی برای جبران برخی کمبودها و اختصاص امکانات بیشتر در حوزه بهداشت و درمان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بامیری نماینده مردم شهرستان لردگان و خانمیرزا در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از نظر جمعیتی، وسعت و پراکندگی  شهرستان لردگان بعد از مرکز استان دومین ترکیب جمعیتی و وسعت پراکندگی را در استان چهارمحال و بختیاری در خودش جای داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی افزود: نزدیک به 50 درصد از ترکیب جمعیتی روستای کل استان چهارمحال و بختیاری در حوزه انتخابیه شهرستان های لردگان و خانمیرزا می باشد، مسافت آخرین نقاط روستایی و عشایری شهرستان لردگان تا مرکز استان به بیش از 270 کیلومتر می رسد.

بامیری بیان داشت: حوادث جاده ای، غرق شدگی در رودخانه ها، آتش سوزی ها و انواع و اقسام حوادث جاده ای طبیعی و غیر طبیعی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، نمونه های آن را در شهرستانهای لردگان و خانمیرزا شاهد و نظاره گر هستیم.

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی انقلاب ما با رویکرد عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر و تبعیض و بی عدالتی بوده است .

نماینده مردم شریف لردگان و خانمیرزا تصریح کرد: استان چهار محال و بختیاری نسبت به سایر استان های همطراز و همجواردر حوزه بهداشت مظلوم بوده است به همین جهت انتظار است با حضور معاون درمانی وزیر بهداشت در شهرستان لردگان نقطه عطفی برای جبران برخی کمبودها و اختصاص امکانات بیشتر در حوزه بهداشت و درمان باشد.

وی افزود: در رابطه با دستگاه ام آر آی و دستگاه سی تی اسکن روندهای قانونی آن طی شده و جایگاه آن نیز در حال تکمیل است که به زودی در بیمارستان شهدای لردگان نصب و راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام خبر خوش برای جوانان این دو شهرستان گفت: احداث دانشکده پرستاری در لردگان در حال بررسی و پیگیری است و ان شالله در سال آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وی تاکید داشت: معادل ترکیب جمعیتی لردگان و خانمیرزا بیش از  250هزار نفر است که معادل آن هم از مناطق و استان های همجوار را خدمات رسانی می کند و به عبارتی حدود نیم میلیون نفر، تنها از بیمارستان شهدا لردگان استفاده می کنند.

بامیری با اشاره به کمبود امکانات موجود در شهرستان نوپای خانمیرزا گفت: شهرستان نوپای خانمیرزا در زمینه درمانی از جمله ساختمان شبکه بهداشت،  پیش بینی ساختمان بیمارستان،  تجهیز مرکز جامعه سلامت بخش ارمند، گسترش چارت شبکه، پیش بینی ساخت مراکز درمانی روستاهایی مثل ده صحرا، خانه بهداشت علی آباد، مرکز جامع سلامت بردبر و ساخت آزمایشگاه مرکزی از جمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتر است.

 
انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه