اخبار داغ

نامه دو صنف سینمایی به رئیس‌جمهور درباره واکسیناسیون هنرمندان

نامه دو صنف سینمایی به رئیس‌جمهور درباره واکسیناسیون هنرمندان
کانون کارگردانان و انجمن تهیه‌کننده-کارگردانان در نامه‌ای مشترک به رییس‌جمهور خواستار واکسیناسیون عوامل پروژه‌های سینما، نمایش خانگی و تلویزیون، بدون تبعیض شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان سینما در نامه‌ای مشترک از رئیس جمهور خواستار واکسیناسیون تمامی عوامل پروژه‌های سینما، نمایش خانگی و تلویزیون بدون هرگونه تبعیض شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در متن نامه کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان سینما به رئیس جمهور آمده است:

,

«بنام خدا

,

جناب آقای دکتر حسن روحانی

,

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

,

با تقدیم سلام و احترام

,

به استحضار می‌رساند تاکنون ۲ نامه از طرف خانه سینما و اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران، در خصوص ضرورت و فوریت انجام واکسیناسیون اهالی سینما، حضور وزیر محترم بهداشت و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده که متاسفانه تاکنون برای هیچکدام پاسخ درخور و مناسب دریافت نشده است.

,

لزوم تولید برنامه‌های سرگرم کننده سینمایی و تلویزیونی و نمایش خانگی برای استفاده مردم که در این ایام پاندمی و ضرورت پرکردن اوقات فراغت آنان، به مثابه اقدامی ضروری، بارها و بارها فصل الکلام مدیریت کلان سیاسی - فرهنگی بوده است. مع الاسف با وجود مذاکرات و مکاتبات متعدد با وزارت محترم بهداشت در مورد لزوم واکسیناسیون عوامل دست‌اندرکار این امر مهم به عنوان یک گروه پرخطر تاکنون هیچ‌گونه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

,

جنابعالی نیک مستحضرید که ابتلای هنرمندان فعال سینما که مقابل دوربین و در شرایط سخت کرونایی (بنا به ضرورت شغلی، ناچار به عدم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی) مشغولِ به انجام رساندن پروژه‌های سینمایی و همچنین سریال‌های صداوسیما و نمایش خانگی هستند، احتمال ابتلای آنها به بیماری کرونا را صدچندان کرده و چندین چهره محبوب و معتبر سینما و هنرهای نمایشی اعم از کارگردان و بازیگران پیشکسوت و فرهیخته و حتی جوانان برومند طی یک سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفتند و جامعه هنری و افکار عمومی نیز از این خسارت‌ها دچار بهت و نگرانی شد. آن هم در شرایطی که رسماً بهار امسال اعلام شده دست‌اندرکاران ضبط مناظره‌های انتخاباتی تلویزیونی در سازمان صدا و سیما واکسیناسیون شده‌اند -که البته اقدام ضروری و به‌جایی هم بوده است- اما به‌نظر می‌رسد شکلی از تبعیض آشکار هم در این تصمیم به‌نظر می‌رسد و مسئولیت تلفات انسانی و تبعات اجتماعی این امر نیز به‌عهده تصمیم گیرندگان است. لذا در جهت تسهیل امر پر کردن اوقات فراغت و خانه‌نشینی مردم در شرایط اضطرار، توجه جدی به واکسیناسیون زودهنگام هنرمندان دست‌اندرکار تولید برنامه، مطالبه این روزهای تشکل‌های صنفی سینما و در ماه ه‌های پایانی دولت جنابعالی است.

,

مزید استحضار به‌عرض می‌رساند بیش از این، تعدادی از صنوف مختلف سینما که برای تعطیل نشدن این هنر صنعت و تأمین محتوای تصویری در تلاشند که طبیعتاً عدم فعالیت‌شان بیکاری و به دنبالش مشکلات اقتصادی مضاعفی را به این عزیزان و خانواده‌هایشان تحمیل خواهد کرد و با عنایت به ریسک بالا و شرایط دشوار این حرفه که اقتضای ذاتی آن تعامل و همکاری نزدیک و نفس به نفس هنرمندان با یکدیگر است، ناچار مانعی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

,

اینک و در این مجال؛ اعضای دو صنف «انجمن صنفی کارفرمایی کارگردانان سینمای ایران» و «مجمع کارگردان- تهیه کنندگان سینما» بدین وسیله از آن مقام عالی تقاضا دارند که در چارچوب برنامه ملی استقرار و گسترش واکسیناسیون کرونا، دستور فرمایید که وزارت محترم بهداشت، افراد حاضر در پروژه‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی صدا و سیما و نمایش خانگی در حال ساخت و همچنین بیماران خاص و زمینه‌ای عضو خانه سینما را با هماهنگی تشکل‌های صنفی مربوطه مانند اقدام شایسته واکسیناسیون پاکبانان عزیز و نامه‌رسان‌های امانت دار پست را خارج از نوبت‌های مرسوم (اولویت سنی)، در فهرست واکسینه شوندگان دارای اولویت و ضروری منظور دارند.

,

بی تردید هنرمندانی که مشمول این طرح می‌شوند (خود و خانواده شان) تا همیشه قدردان این دستور کارساز جنابعالی خواهند بود.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه